BPJ_JI4N Jazyk I/4 - Němčina

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Helena Hušková (přednášející)
Bc. Mgr. Petra Chládková (přednášející)
Mgr. Petra Sojková (přednášející)
Ing. Lenka Matyášová (pomocník)
Ing. Mgr. Blanka Pojslová, Ph.D. (pomocník)
Garance
PhDr. Helena Hušková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Ekonomicko-správní fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Lenka Skoupá
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Ekonomicko-správní fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
BPJ_JI4N/01: St 8:30–10:05 S306, H. Hušková
BPJ_JI4N/02: St 10:15–11:50 S306, H. Hušková
BPJ_JI4N/03: Pá 12:00–13:35 S305
Předpoklady
( BPJ_JI3N Jazyk I/3 - N || PJI3N Jazyk I/3 - N )&&(! PJI4N Jazyk I/4 - N )
Úspěšné absolvování předmětu BPJ_JI3N (PJI3N).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz navazuje na kurzy BPJ_JI1N, BPJ_JI2N a BPJ_JI3N a je završením jazykové přípravy směřujícím k cílové úrovni, kterou je jazyková kompetence C1 dle Společného evropského referenčního rámce. Důraz je přitom kladen na upevnění pokročilých jazykových struktur a prohloubení znalosti odborné slovní zásoby s ohledem na přípravu k závěrečné zkoušce z jazyka.
Na konci kurzu by měli studenti být schopni:
- přednést prezentaci s použitím multimediální techniky na zadané ekonomické témata
- porozumět autentickému textu na pokročilé úrovni
- pracovat s takovýmto textem a vyjádřit svůj názor k probíranému tématu
- flexibilně komunikovat na odborné téma, své myšlenky formulovat jasně a bez obtíží
- psát jasné, dobře strukturované texty o složitých tématech, přičemž používají různé nástroje pro uspořádání, členění a soudržnost svého pojednání.
Osnova
  • I. WfF (Wirtschaft für Fortgeschrittene):
  • 1. WfF L 23: Strategie der Produktentwicklung, Marketing, Nkp: 7. Auftragsbestätigung
  • 2. WfF: L 24 Werbung, Marketingmix ,8. Ausführung des Vertrags
  • 3. WfF: L 28 Neue Trends im Tourismus, Nkp: 9.Vertragsstörungen -Reklamation
  • 4. GuB: Geld, Währung, Inflation Nkp: Vertragsstörungen - Mahnung
  • 5. GuB: Banken - Konto, Nkp: Shrnutí a opakování obchodní korespondence
  • 6. GuB: Banken - Kredit
  • 7. GuB: Öffentliche Finanzen, Staatshaushalt
  • 8. AH: Außenhandel, Handelsbilanz, XI. AH. Außenhandel - Zahlungverkehr zwischen Unternehmen, Incoterms
  • 9: Handbuch für Gemeindevertreter: Regionale Selbstverwaltung in Tschechien, in der Slowakei und in Österreich
  • 10. Transformierung der tschechischen Wirtschaft, Aktuelle Fachartikel
  • Zdroje: GuB: Buhlmann, R.: Geld- und Bankwesen, Poltext, Warschau 2000
  • AH: Buhlmann, R.: Außenhandel, Poltext, Warschau 2001
  • Wirtschaftskommunikation Deutsch:
  • 11. Kapitel 17: Markterschließung (Ü 1,2)
  • 12. Marketingmix (Ü 3,4,5)
  • 13. Marktanalyse (Ü 6,7)
  • 14. Absatzförderung (Ü 8)
  • 15.Hersteller und Handel (Ü 9)
  • 16. Kapitel 18: Ein neues Produkt auf den Markt bringen (Ü 1,5)
  • 17. Kapitel 19: Eine Verkaufsförderung planen (Ü 1,2,3)
  • Autentické materiály: Wirtschaftswoche, Markt Internetové zdroje: www.welt.de, www.pragerzeitung.cz,www.handelskorrespondenz.de
Literatura
    povinná literatura
  • EISMANN, Volker. Wirtschaftskommunikation Deutsch. Berlin: Langenscheidt, 2008, 223 s. ISBN 9783468904653. info
  • HÖPPNEROVÁ, Věra. Hospodářská němčina pro pokročilé. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2002, 271 s. ISBN 8086119505. info
  • KETTNEROVÁ, Drahomíra a Lea TESAŘOVÁ. Němčina pro komerční praxi. 1. vyd. Praha: Economia, 1991, 255 s. ISBN 80-85378-05-1. info
    doporučená literatura
  • HUŠKOVÁ, Helena. Německá čítanka ekonomických textů a cvičeními. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 73 s. ISBN 9788021045712. info
  • DREYER, Hilke a Richard SCHMITT. Lehr- und Übungsbuch der deutschen GrammatikAuswahl aus den Übungen : Neubearbeitung. Ismaning: Hueber, 2002, 2 CD-ROM. ISBN 3-19-097255-9. info
  • REKTOŘÍK, Jaroslav. Strategie rozvoje obce (včetně územního plánování). In Příručka pro zastupitele měst a obcí (Územní samospráva v ČR, SR a Rakousku). 1. vydání. Brno: MU-PHARE, 1999, s. 19-27. ISBN 80-210-2254-X. info
  • BÜRGER, Josef. Wirtschaftswörterbuch Tschechisch-Deutsch. 1. vyd. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 1998, 775 s. ISBN 80-85784-29-7. info
  • BÜRGER, Josef. Wirtschaftswörterbuch deutsch-tschechisch. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 1997, 823 s. ISBN 80-85784-28-9. info
Výukové metody
Předmět je vyučován formou semináře.
Metody hodnocení
Tento předmět je ukončen zkouškou.
Požadavky na ukončení předmětu jsou následující:;
- 80% aktivní účast na seminářích (soustavná průběžná příprava a plnění zadávaných úkolů)
- tři obchodní dopisy různého druhu
- 60% úspěšnost u závěrečného písemného zkouškového testu, což je podmínkou připuštění k ústní zkoušce
- úspěšné složení ústní zkoušky Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia."
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nezapisují si studenti, kteří absolvovali předmět PJI4N.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.