ESF:BKM_MATE Matematika - Informace o předmětu
BKM_MATE Matematika
Ekonomicko-správní fakultajaro 2014
- Rozsah
- 0/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- RNDr. Luboš Bauer, CSc. (přednášející)
Ing. Mgr. Markéta Matulová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- RNDr. Luboš Bauer, CSc.
Katedra aplikované matematiky a informatiky – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Hráčková
Dodavatelské pracoviště: Katedra aplikované matematiky a informatiky – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh
- So 22. 2. 12:50–15:20 P101, So 15. 3. 9:20–11:50 P101, So 12. 4. 12:50–15:20 P101, So 10. 5. 12:50–15:20 P101
- Předpoklady
- ((! KMMATI Matematika I ) && (! KMMAT2 Matematika 2 )) || (! KMMATI Matematika I ) || (! KMMAT2 Matematika 2 )
Jako výchozí úroveň se předpokládá znalost matematiky na úrovni maturity na gymnasiu. Studenti po zápisu do 1. semestru absolvují test ze středoškolské matematiky. Pro vyrovnání znalostí bude doporučen kurz Matematika 0, který bude realizován v 1. semestru v rámci CŽV. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika a řízení nestátních neziskových organizací (program ESF, B-HPS)
- Finance (program ESF, B-FU)
- Podniková ekonomika a management (program ESF, B-EKM)
- Regionální rozvoj a cestovní ruch (program ESF, B-HPS)
- Regionální rozvoj a správa (program ESF, B-HPS)
- Regionální rozvoj a správa (program ESF, B-HPS, směr Regionální rozvoj a cestovní ruch)
- Regionální rozvoj a správa (program ESF, B-HPS, směr Regionální rozvoj a správa)
- Veřejná ekonomika a správa (program ESF, B-HPS)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je seznámit studenta se základním matematickým aparátem potřebným k řešení ekonomických problémů, připravit potřebné základy pro výuku navazujících předmětů, zejména statistiky. Kurz rovněž přispívá k rozvoji logického myšlení. Po absolvování kurzu by měl být student schopen používat základní nástroje matematické logiky a teorie množin, z lineární algebry zejména matice, determinanty a řešit systémy lineárních rovnic. Z matematické analýzy zvládnout pojmy a postupy diferenciálního počtu funkcí jedné i více proměnných a integrálního počtu jedné i více proměnných a osvojit si základní výpočetní postupy z těchto oblastí.
- Osnova
- Lineární prostory, matice, determinanty a řešení systémů lineárních rovnic, úvod do lineárního programování, doplnění diferenciálního počtu funkcí jedné proměnné (zavedení cyklometrických funkcí, diferenciál a Taylorova věta), diferenciální počet funkcí dvou a více proměnných (spojitost, limita, parciální derivace, extrémy, Taylorova věta), rozšíření integrálního počtu funkcí jedné proměnné včetně nevlastních integrálů, dvojné a vícenásobné integrály, nekonečné řady.
- Literatura
- MIKULÍK, Miloslav a Luboš BAUER. KMMATA-Matematika A. Brno: MU-Ekonomicko-správní fakulta, 2004. Vydání první. ISBN 80-210-3494-7. info
- MIKULÍK, Miloslav. Matematika B. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 308 s. ISBN 8021036400. info
- KLŮFA, Jindřich a Jan COUFAL. Matematika pro ekonomy. 1. vyd. Praha: Ekopress, 1997, 405 s. ISBN 8086119009. info
- KAŇKA, Miloš a Jiří HENZLER. Matematika pro ekonomy. 1. vyd. Praha: Ekopress, 1997, 373 s. ISBN 8086119017. info
- Metody hodnocení
- Výuka je realizována formou samostudia dopněnou čtyřmi tutoriály v průběhu semestru. Způsob ukončení kurzu: zkouška má dvě části, písemnou (90 minut) a ústní (asi 20 minut). Student při zkoušce musí prokázat schopnost řešit jednoduché úlohy a musí prokázat porozumění základních pojmů. Podmínkou přihlášení ke zkoušce je zpracování zadaných POTů.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
nezapisují si studenti, kteří absolvovali předmět KMMATI a KMMAT2. - Informace k inovaci předmětu
- Předmět byl inovován v rámci projektu "Inovace studia ekonomických disciplín v souladu s požadavky znalostní ekonomiky (CZ.1.07/2.2.00/28.0227)", který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2014/BKM_MATE