MPH_DMSM Digital marketing and social media analysis

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2022
Rozsah
2/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Prateek Kalia, Ph.D. (přednášející)
Ing. Dušan Mladenovič, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Dušan Mladenovič, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Rozvrh
St 8:00–9:50 P103, kromě St 30. 3.
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
MPH_DMSM/01: St 10:00–11:50 VT105, kromě St 30. 3., D. Mladenovič
MPH_DMSM/02: St 12:00–13:50 VT105, kromě St 30. 3., D. Mladenovič
Předpoklady
Úspěšné absolvování předmětu nevyžaduje žádné specifické požadavky. Nicméně výhodou jsou základní znalosti marketingu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 45 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 3/45, pouze zareg.: 0/45
Jiné omezení: Minimální počet pro otevření předmětu je 10 zapsaných studentů. / The minimum number of enrolled students to open the course is 10.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět si klade za cíl seznámit posluchače se specifiky marketingu prováděného v on-line prostředí. Obsahem kurzu je soubor přednášek a seminářů, které postupně studentům poskytují komplexní a strategický pohled na problematiku digitálního marketingu včetně znalostí a dovedností spojených s analýzou sociálních médií.
Výstupy z učení
Na konci absolvování kurzu bude student:
- rozumět základním principům a specifikům digitálního marketingu;
- znát základy výstavby webu po stránce struktury i obsahu;
- chápat principy optimalizace pro vyhledávače a bude schopen identifikovat klíčová slova;
- znát principy web copywritingu - seznámen s tvorbou kampaní na internetu a specifiky jednotlivých nástrojů a kanálů (PPC reklama, sociální média, e-mail marketing aj.;
- znát podstatu a umět pracovat s content marketingem;
- znát a umět používat funkce a zpracovávat statistiky měřicího nástroje Google Analytics.
Osnova
  • • Strategie digitálního marketingu a průzkum trhu
  • • Analýza klíčových slov
  • • Optimalizace pro vyhledávače - SEO
  • • Základy online reklamy
  • • PPC reklama
  • • Strategie marketingu obsahu
  • • Copywriting
  • • Emailový marketing
  • • Strategie a kanály sociálních médií
  • • Mobilní a video marketing
  • • UX
  • • CRM online
  • • Analytika a měření
Literatura
    povinná literatura
  • STOKES, Rob. eMarketing: The essential guide to marketing in a digital world. Online. 5th. Quirk Education Pty (Ltd)., 2013. ISBN 978-0-620-56515-8. info
    doporučená literatura
  • BRUNEC, Jan. Google analytics. První vydání. Praha: Grada Publishing, 2017, 143 stran. ISBN 9788027103386. URL info
  • KOTLER, P. Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. 1st ed. Wiley, 2017, 208 s. ISBN 978-81-265-6693-8. info
  • BARKER, Melissa S., Donald BARKER, Nicholas F. BORMANN, Mary Lou ROBERTS a Debra L. ZAHAY. Social media marketing : a strategic approach. Second edition. Boston: Cengage Learning, 2017, xv, 330. ISBN 9781305502758. info
  • RYAN, D. Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Engaging the Digital Generation. 4th ed. Kogan Page, 2016, 464 s. ISBN 978-0-7494-7843-8. info
  • ŠENKAPOUN, Pavel. Webcopywriting pro samouky : průvodce moderního marketéra a podnikatele po webovém obsahu. Vydání první. Brno: Zoner Press, 2015, 207 stran. ISBN 9788074131769. info
  • ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva : návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. 1st ed. Jihlava: Baroque Partners, 2014, 211 s. ISBN 9788087923016. info
    neurčeno
  • DODSON, I. The Art of Digital Marketing: The Definitive Guide to Creating Strategic, Targeted, and Measurable Online Campaigns. Hoboken: Wiley, 2016, 400 s. ISBN 978-1-119-26570-2. info
Výukové metody
Předmět je vyučovaný formou přednášek a seminářů. Přednášky jsou věnované teoretickým poznatkům pokrývajícím cíle předmětu. V rámci seminářů jsou řešeny případové studie. Studenti se také seznamují s metodami, technikami a nástroji potřebnými pro realizaci digitálního marketingu v praxi.
Metody hodnocení
Na konci semestru se píše jeden písemný test, který obsahuje 20 otázek. Nutností je úspěšné zvládnutí 60% otázek testu. Test tvoří cca. 34% celkového hodnocení. 56% je zpracování řešení individuálneho projektu. 10% dedikovan učast na seminářích, diskuse a atd.
Hodnoceni: A 90 – 100% B 83 – 89% C 75 – 82% D 67 – 74% E 60 – 66% F Below 60%
Jakékoli kopírování, vedení záznamů o zkouškách nebo provádění zkoušek za použití zakázaných pomůcek, včetně jakýchkoli komunikačních prostředků nebo jakéhokoli jiného porušení objektivity zkoušky, se považuje za nesplnění povinností předmětu a za závažné porušení studijních předpisů. Jako důsledek tohoto porušení mohou být studenti hodnocení známkou "F" a děkan zahajuje disciplinární řízení, které může vést k ukončení studia.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2021, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.