PJII4S Jazyk II/4 - Španělština

Ekonomicko-správní fakulta
podzim 2002
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Alena Simbartlová (přednášející)
Garance
PhDr. Jiřinka Hodovská
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Ekonomicko-správní fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Lenka Skoupá
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Jazyk II (JIIZK) V rámci kurzu si studenti mohou zvolit angličtinu, němčinu, francouzštinu, španělštinu nebo ruštinu. Pro tento 4-semestrální kurz se předpokládá mírně pokročilá znalost obecného jazyka (základní slovní zásoba v rozsahu asi 1200 slov, nejběžnější gramatické struktury, orientace na hlavní myšlenky při poslechu a při porozumění písemnému textu. Cílem je aktivace předchozích znalostí a rozšíření slovní zásoby i gramatiky tak, aby se postupně budoval slovní základ zvládnutí jazyka v nejběžnějších komunikačních situacích a základy profesní komunikace. Po 4 semestrech by měl být pro studenty zprostředkován jazyk jako otevřený systém, který bude student schopen dále rozvíjet podle svého profesního zaměření. Bude se klást důraz na čtení a poslech s porozuměním, výcvik v mluveném projevu (běžné situace, základy profesní konverzace, základy prezentací a telefonování), a v menší míře na výcvik v písemném projevu (záznam, jednoduchá korespondence). Požadavky k zápočtu: aktivní účast na seminářích, nejméně 60% úspěšnost při závěrečném testu.
Literatura
  • MONTERO, Justa Carrasco a Lourdes Solé BERNARDINO. Reálie španielsky hovoriacich krajín. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 1997, 79 s. ISBN 80-85784-54-8. info
  • PALOMINO, María Ángeles. Técnicas de correo comercial. Madrid: Edelsa, 1997, 1 magnetof. ISBN 84-7711-186-3. info
  • PALOMINO, María Ángeles. Técnicas de correo comercial. Primera ed. Madrid: Edelsa, 1997, 147 s. ISBN 84-7711-176-6. info
  • FAJARDO, Mercedes a Susana GONZÁLEZ. Marca Registrada :Espańol para los negocios : Cuaderno de ejercicios. Salamanca: Universidad de Salamanca, 1995, 79 s. ISBN 84-294-4335-5. info
  • FAJARDO, Mercedes a Susana GONZÁLEZ. Marca Registrada :Espańol para los negocios : Libro del alumno. Salamanca: Universidad de Salamanca, 1995, 183 s. ISBN 84-294-4229-4. info
  • PROKOPOVÁ, Libuše. Španělština pro samouky. Dotisk 2. vyd. Praha: Leda, 1995, 413 s. ISBN 808592708X. info
  • PROKOPOVÁ, Libuše. Španělština pro samouky :klíč, slovník. 1. vyd. Praha: LEDA, 1994, 119 s. ISBN 80-901664-9-0. info
  • PRADA, Marisa de a Montserrat BOVET. Hablando de Negocios. Madrid: Edelsa, 1993, 1 zvuková. info
  • PRADA, Marisa de. a Montserrat BOVET. Hablando de Negocios. Segunda ed. Madrid: Edelsa, 1993, 159 s. ISBN 84-7711-069-7. info
Vyučovací jazyk
Španělština
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2001, jaro 2002, jaro 2003, podzim 2003, jaro 2004, jaro 2005.