FI:PA111 Programování virtuální reality - Informace o předmětu
PA111 Programování prostředí virtuální reality
Fakulta informatikyjaro 2003
- Rozsah
- 2/0/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: k, z.
- Vyučující
- prof. Ing. Jiří Žára, CSc. (přednášející), prof. Ing. Jiří Sochor, CSc. (zástupce)
- Garance
- prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: prof. Ing. Jiří Žára, CSc. - Rozvrh
- Čt 9:00–11:50 B204, Čt 13:00–15:50 B311
- Předpoklady
- ! P111 Programování virtuální reality
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25 - Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program FI, N-AP)
- Informatika (program FI, M-IN)
- Informatika (program FI, N-IN)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, M-IN)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, M-SS)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, N-SS)
- Cíle předmětu
- Studenti se seznámí se základy systémů pro virtuální realitu a příslušnými SW a HW prostředky, které se používají při jejich tvorbě. Praktické úlohy jsou řešeny v jazyce VRML a jsou prezentovány na Internetu jako kombinace virtuálních světů a HTML stránek.
- Osnova
- Základy systémů pro virtuální realitu, SW a HW prostředky
- Virtuální realita a Internet -- jazyk VRML
- Prohlížeče a způsoby práce ve virtuálním prostředí
- Prezentace VR na Internetu, kombinace virtuálních světů a HTML stránek
- Tvorba statických světů, efektivita výsledných modelů
- Barvy, světla, zvuk a trikové prvky ve virtuální realitě
- Dynamika a interakce -- zpracování událostí
- Využití externích programovacích jazyků (JavaScript, Java)
- Ovládání virtuálních světů vnějšími programy -- rozhraní EAI a Java
- Systémy víceuživatelské distribuované VR -- Blaxxun
- Image-based VR -- QuickTime VR
- Další vývoj prostředků pro virtuální realitu
- Literatura
- ŽÁRA, Jiří. VRML 97 : laskavý průvodce virtuálními světy. Brno: Computer Press, 1999, xi, 238. ISBN 8072261436. info
- ŽÁRA, Jiří, Bedřich BENEŠ a Petr FELKEL. Moderní počítačová grafika. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 1998, xvi, 448. ISBN 8072260499. info
- AMES, Andrea L., David R. NADEAU a John L. MORELAND. VRML 2.0 : sourcebook. 2nd ed. New York: John Wiley & Sons, 1997, xxxiii, 65. ISBN 0471165077. info
- Metody hodnocení
- Studenti budou hodnoceni především na základě průběžné práce na dílčích úlohách (až 80 bodů). Známka pak bude stanovena z kombinace dosažených bodů ze semestru a bodů za závěrečnou písemnou zkoušku (max. 20 bodů).
- Informace učitele
- http://www.cgg.cvut.cz/~zara/PA111
Výuka bude probíhat jedenkrát za dva týdny po čtyřech hodinách: dvě hodiny výklad přednášejícího a dvě hodiny praktická práce na počítačích. - Další komentáře
- Předmět je vyučován jednou za dva roky.
- Statistika zápisu (jaro 2003, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2003/PA111