FI:PV161 E-learning - Course Information
PV161 E-learning
Faculty of InformaticsSpring 2005
- Extent and Intensity
- 2/2. 4 credit(s) (plus extra credits for completion). Recommended Type of Completion: k (colloquium). Other types of completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Radovan Hakl (lecturer), RNDr. Jaroslav Pelikán, Ph.D. (deputy)
prof. PhDr. Josef Maňák, CSc. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Ing. Jan Staudek, CSc.
Department of Computer Systems and Communications – Faculty of Informatics
Contact Person: MgA. Radovan Hakl - Timetable
- Wed 18:00–19:50 B411, Thu 10:00–11:50 B116
- Prerequisites (in Czech)
- SOUHLAS
Předpokladem je písemné vyjádření k tématu Vlastní představa e-Learningu, Vlastní zkušenost s jednotlivými moduly distančního vzdělávání. Vhodné je mít základní povědomí o pravidlech mediálni komunikace, pro dokumenty a jejich přípravu získané například v předmětu PB029 Elektronická příprava dokumentů nebo PV123 Základy vizuální komunikace. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/30, only registered: 0/30, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/30 - fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 18 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je rozvíjení Modus operandi pojmu e-Learning, rozvíjení komunikačních a pedagogických principů osobnosti, definování a řešení problémů efektivního samostudia.Studenti si vyhledají s pomocí pedagoga vhodné partnery, kteří jim mohou vytvořit tým na tvorbu jednoduchého výukového multimediálního materiálu./ FAVU, FSS, FF, UTKO / Komunikace se uskutečňuje na hyperdisciplinární bázi a zahrnuje partnery s výtvarným, pedagogickým, žurnalistickým, televizním a managerským /producentským/ cítěním, tedy studenty vyznačující se odlišnými vědomostmi a zručnostmi. Předpokládá se virtuální komunikace - týmoví partneři nemusí být fyzicky přítomni, frekventanti si formují síť spolutvůrců a komunikace probíhá přes WEB. Při klausulních setkáních je nutno elektronické příspěvky obhájit před týmem a s pedagogem vyhodnotit přínos pro vznikající výukový materiál.Každý z účastníků si postupně tvoří vlastní knihovnu, galerii obrázků a archiv filmových vstupů.
- Syllabus (in Czech)
- Podstata vícesmyslového přijímání informace v učebním procesu. Princip e-Learningu (fuzzy logické myšlení, imaginativní myšlení a vyjadřování, metody sdílení a předávání informací, jejich chápání, uvádění do souvislostí a využití, implementace do výukového materiálu). Kreativní zdroje (informační sítě, informační databázové systémy, jejich odlišení a možnosti čerpání, audiovizuální prostředky, text, fotografie, kresba, DTP,zvuk, digitální film, animace). Tvorba výukového elektronického dílka (námět,scénář, storyboard, produkce a editace). Nelineární interaktivní výukové materiály (podpora kombinačního a strategického myšlení, paměti, prohlubování vědomostí, postřehu a vnímavosti, pracovních návyků a systematičnosti). Výukový materiál jako příběh (popis děje, personifikace na vypravěče, zápletka, peripetie, katarze, časový plán, vlastní hodnocení slabých a silných stránek, doplňující cvičení, přínos a způsob šíření výukového dílka). Podpora standardů (AVI, Wav, MIDI, MPEG, Quick Time, MP3, Real Player, Windows Media Player, Flash, Premiere a další).
- Assessment methods (in Czech)
- Závěrečné hodnocení je prováděno zejména na základě výsledného výukového materiálu a vyhodnocení přínosů pro materiály celého týmu. Součástí výuky jsou studijní projekce.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2005, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fi/spring2005/PV161