FI:VV026 Laboratoř slovesné tvorby - Informace o předmětu
VV026 Laboratoř slovesné tvorby
Fakulta informatikyjaro 2006
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Josef Prokeš, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Ing. Václav Přenosil, CSc.
Katedra strojového učení a zpracování dat – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Josef Prokeš, Ph.D. - Rozvrh
- Út 10:00–11:50 C416
- Předpoklady
- ! V026 Laboratoř slovesné tvorby
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program FI, B-AP)
- Aplikovaná informatika (program FI, N-AP)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-BI)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-FY)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-GE)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-GK)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-CH)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-IO)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-MA)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-SO)
- Informatika a druhý obor (program FI, B-TV)
- Informatika (program FI, B-IN)
- Informatika (program FI, M-IN)
- Informatika (program FI, N-IN)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, M-IN)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, M-SS)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, M-TV)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, N-SS)
- Výpočetní technika (program FI, B-IN)
- Cíle předmětu
- Předmět usiluje probudit kreativitu studentů prostřednictvím vlastní umělecké tvorby v oblasti slovesné, ale i v oblastech jiných tvůrčích aktivit. Smyslem předmětu je vzbudit zájem o aktivní a nekonzumní přístup k životu jak u sebe, tak rovněž u druhých lidí.
- Osnova
- Smysl psaní, katarze, grafomanie. O čem psát? Brainstorming. Přístup kreativní, eklektický, kompilační. Odstraňování blokád. Výběr tématu, sběr informací, studium a empatie, stimulace k psaní, sběr a třídění materiálu. Odstup od textu. Tvorba plánu, osnovy, koncepce. Neliterární texty. Automatické psaní. Nácvik tvorby metafor. Inspirace vědou, literaturou, obrazem, hudbou, architekturou. Deník a jeho variace. Koláž z vlastních i cizích textů. Kolektivní psaní. Změna perspektivy, změna slovesného času. Volba a změny žánru. Variace, imitace, parodie. Krádeže textu. Prvopis a pravopis. Jazykové hry a reprodukční cvičení. Výtvarná a scénická prezentace. Redigování textu, kompoziční a stylistické úpravy, korektura, anotace, informace o autorovi. Autorské čtení. Kritické zhodnocení, recenze, polemika, etika kritiky. Copyright. Vernisáž a křest knihy.
- Prezentace textu v Internetu.
- Při kolokviu účastníci odevzdají soubor textů vytvořených během semestru.
- Literatura
- FIŠER, Zbyněk. Tvůrčí aspekty výstavby textu. Vedoucí práce Zdeněk Kožmín. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, 1998, 211 s. info
- Tak pište. Brno: SURSUM, 1998, 116 s. ISBN 80-85799-36-7. info
- Metody hodnocení
- Při kolokviu účastníci odevzdají soubor textů vytvořených během semestru.
- Informace učitele
- http://www.fi.muni.cz/usr/prokes/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2006/VV026