FI:IA157 Logická analýza přir.jazyka II - Informace o předmětu
IA157 Logická analýza přirozeného jazyka II
Fakulta informatikyjaro 2007
- Rozsah
- 2/0. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PhDr. Pavel Materna, CSc. (přednášející)
- Garance
- prof. Ing. Václav Přenosil, CSc.
Katedra strojového učení a zpracování dat – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: prof. PhDr. Pavel Materna, CSc. - Rozvrh
- Čt 12:00–13:50 B204
- Předpoklady
- ! I044 Logická analýza přiroz. jazyka
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná informatika (program FI, N-AP)
- Informatika (program FI, D-IN)
- Informatika (program FI, M-IN)
- Informatika (program FI, N-IN)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, M-SS)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, M-TV)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, N-SS)
- Cíle předmětu
- Transparentní intenzionální logika. Obecná charakteristika.
Jednoduchá teorie typů. Epistémická báze. Extenze a intenze.
Extenzionální teorie intenzí. Pojem konstrukce. Porovnání
s konstruktivismem. Modifikace rozvětvené teorie typů.
Teorie pojmu. Výraz - pojem - objekt. Church: význam výrazu = pojem objektu. Quasi-identické uzavřené konstrukce. Pojem. Pojmové systémy.
Řešení známých sémantických problémů: Existence. Intenzionální kontexty. Kvantifikace do intenzionálních kontextů. Paradox analýzy, paradox vševědoucnosti. Tvrzení identit. Analýza tázacích vět. - Osnova
- Transparentní intenzionální logika. Obecná charakteristika. Jednoduchá teorie typů. Epistémická báze. Extenze a intenze. Extenzionální teorie intenzí. Pojem konstrukce. Porovnání s konstruktivismem. Modifikace rozvětvené teorie typů.
- Teorie pojmu. Výraz - pojem - objekt. Church: význam výrazu = pojem objektu. Quasi-identické uzavřené konstrukce. Pojem. Pojmové systémy.
- Řešení známých sémantických problémů: Existence. Intenzionální kontexty. Kvantifikace do intenzionálních kontextů. Paradox analýzy, paradox vševědoucnosti. Tvrzení identit. Analýza tázacích vět.
- Literatura
- Metody hodnocení
- Navazuje na Logickou analyzu prirozeneho jazyka I. Na konci semestru zkouska vychazejici z prednasky a doporucene literatury. Zkouska se sklada z pisemneho vyreseni analyzy neprilis sloziteho vyrazu cestiny a z pohovoru o teoretickych zakladech.
- Informace učitele
- http://www.phil.muni.cz/~materna; www.cs.vsb.cz/~duzi
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2007/IA157