VV068 Konceptuální a intermediální tvorba II

Fakulta informatiky
jaro 2015
Rozsah
0/2. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučující
MgA. Anna Boček Ronovská, Ph.D. (přednášející), doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (zástupce)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
VV068/01: Po 10:00–11:50 C416, Po 10:00–11:50 C403, A. Boček Ronovská
VV068/02: Po 12:00–13:50 C403, Po 12:00–13:50 C416, A. Boček Ronovská
Předpoklady
SOUHLAS
Prerekvizita - VV067 Konceptuální a intermediální tvorba I
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s konceptuálními postupy v tvůrčím procesu, rozšířit jejich tvorbu o nové přístupy a využít intermediálních možností. Vedle práce na projektech pod odborným vedením pedagoga bude výuka doplňována přednáškami s cílem prohloubit jejich znalosti v této oblasti umění, orientovat se v současném i minulém dění v uměleckém prostoru. Tento předmět je završením dosavadních dovedností nabitých v předešlých předmětech – Fotografie, Animace, Architektonický prostor, Výtvarná anatomie, (Tvorba 3D charakteru), Video a film, Večerní kresby a Grafickém designu (3 předměty). Nabyté dovednosti mohou pak studenti v praxi uplatnit v rámci tvorby multimediálních projektů pro reklamu, televizi, prezentace, muzejní instalace atp. Předmět vede k pohotové volbě optimálního řešení a zároveň k týmové práci.
Osnova
  • Iluze, realita, indiferentní prostory
  • Performance a akce, pohyb a vizuální interakce v prostoru
  • Brikoláž, objekty a instalace (využití nalezených i netradičních materiálů)
  • Oposita, práce v protichůdném formátu
  • Vanitas a čtvrtý rozměr: časová linka a pomíjení
  • Autorský film, společný projekt, týmová spolupráce
Literatura
    povinná literatura
  • PAUL, Christiane. Digital art. Rev. and expanded ed. London: Thames & Hudson, 2008, 256 s. ISBN 9780500203989. info
  • Art incorporatedthe story of contemporary art. Edited by Julian Stallabrass. New York: Oxford University Press, 2004, [viii], 22. ISBN 0192801651. info
    doporučená literatura
  • Digital by design : crafting technology for products and environments. Edited by Conny Freyer - Sebastien Noel - Eva Rucki. 1st paperback ed. London: Thames & Hudson, 2010, 304 s. ISBN 9780500514382. info
  • TRIBE, Mark a Reena JANA. New media art. Edited by Uta Grosenick. Köln: Taschen, 2006, 95 s. ISBN 3822830410. info
  • GREENE, Rachel. Internet art. 1st pub. London: Thames & Hudson, 2004, 224 s. ISBN 0500203768. info
Výukové metody
Kombinace přednášek a práce studentů na autorských i společných projektech pod vedením pedagoga, který zadává téma a možnosti postupů, vede studenty s individuálně citlivým přístupem. Motivace studentů k tvůrčímu přístupu a akcent na proces tvorby. Využití možnosti práce s médii již studentům známým (fotografie, audiovizuální technika, práce v 3D modelovacích programech, manipulace fotografie, vektorová grafika, kresba atd.). Konzultace s pedagogem, využití studijních materiálů. Veřejná prezentace vizuálních výstupů, projektů a dokumentace.
Metody hodnocení
Přednáška a cvičení ve studiu; kolokvium
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2013, jaro 2014, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.