PV099 Typografie III

Fakulta informatiky
podzim 2008
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr. Vítězslav Švalbach
Rozvrh
Čt 14:00–15:50 C416
Předpoklady
PV067 Typografie II && SOUHLAS
Výuka oboru Typografie předpokládá výtvarné cítění a respektování charakteru tohoto oboru, včetně manuální práce na zadáních. PV067
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět magisterského studia je exkluzívním pokračováním předmětů Typografie I a II. Rozvíjí samostatnou koncepční práci při tvorbě tiskových médíí (novin a časopisů).
Osnova
  • Typografická osnova.
  • Typografický styl, jednotící prvky.
  • Cílové skupiny médií.
  • Novinová typografie.
  • Časopis.
  • Bulletin.
  • Exkurse do polygrafického závodu.
Literatura
  • The best of newspaper design : edition 29 : the 2007 Creative competition of the Society for News Design. Edited by Marshall Matlock. 29th ed. North Kingstown: Society for news design, 2008, 272 s. ISBN 9781592534760. info
  • The best of newspaper design : the 2006 Creative competition of the Society for News Design. Edited by Marshall Matlock. 28th ed. North Kingstown: Society for news design, 2007, 384 s. ISBN 9781592533763. info
  • The best of newspaper design : the 2005 creative competition of the society for news design. 27th ed. Gloucester: Rockport Publishers, 2006, 272 s. ISBN 1592532640. info
  • The best of newspaper design : the society for news design competition for 2003. 25th ed. North Kingstown: Society for news design, 2004, 272 s. ISBN 187810716X. info
  • HELLER, Steven. Merz to emigre and beyond : avant-garde magazine design of the twentieth century. New York: Phaidon Press Limited, 2003, 240 s. ISBN 0714839272. info
  • The best of newspaper design :the 2002 society for news design annual competition. 24th ed. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 272 s. ISBN 1-56496-978-9. info
  • The best of newspaper design. Edited by Marshall Matlock. 23rd ed. North Kingstown: Society for news design, 2002, 272 s. ISBN 1564968847. info
  • The best of newspaper design. 22th ed. Providence: Society for news design, 2002, 272 s. ISBN 1-56496-744-1. info
  • HARROWER, Tim. The newspaper designer's handbook. 5th ed. Boston: McGraw-Hill, 2002, 264 p. ISBN 0072407611. info
  • DENISON, Edward a Richard CAWTHRAY. Packaging prototypes. Hove: Rotovision, 2000, 256 s. +. ISBN 1-56496-708-5. info
Metody hodnocení
Práce ve studiu. Zadání, konzultace, samostatná práce (zpracování v grafických programech), odevzdání projektů. Kolokvium.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.