PV189 Mathematics for Computer Graphics

Fakulta informatiky
podzim 2013
Rozsah
2/0. 2 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
Vyučující
doc. RNDr. Pavel Matula, Ph.D. (přednášející)
Dmitry Sorokin, Ph.D. (pomocník)
Garance
doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Rozvrh
Čt 14:00–15:50 B410
Předpoklady
Předpokládá se absolvování MB101 a MB102.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozšíření základních matematických znalostí získaných během studia se zaměřením na praktické využití v oblasti počítačové grafiky. Studenti získají přehled a znalosti z oblastí matematiky nezbytné k praktické implementaci mnoha algoritmů počítačové grafiky.
Osnova
  • Opakování lineární algebry. Vektory, matice, lineární transformace.
  • Afinní geometrie, homogenní souřadnice.
  • Vlastní čísla, vlastní vektory a jejich geometrický význam.
  • Analýza hlavních směrů.
  • Kuželosečky.
  • Interakce základních objektů ve 3D (přímky, roviny, koule).
  • Rotace a kvaterniony.
  • Vzorkování vs. interpolace digitálního signálu.
  • Interpolace rotace.
  • Řešení minimalizačních úloh (lineární a nelineární regrese).
  • Geometrické a topologické vlastnosti křivek a ploch
Literatura
  • GLASSNER, Andrew S. Principles of digital image synthesis. Volume 1. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, 1995, xx, 540 s. ISBN 1-55860-276-31. info
Výukové metody
Přednášky. Průběžné testování znalostí odpovědníky.
Metody hodnocení
Písemná zkouška.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.