FI:VV035 Tvorba 3D charakteru I - Informace o předmětu
VV035 Tvorba 3D charakteru I
Fakulta informatikypodzim 2018
- Rozsah
- 1/1. 1 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
- Vyučující
- doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD. (přednášející)
Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Petr Matula, Ph.D.
Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Mgr.art. Helena Lukášová, ArtD.
Dodavatelské pracoviště: Katedra vizuální informatiky – Fakulta informatiky - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- VV035/01: Pá 10:00–11:50 C403, Pá 10:00–11:50 C405, J. Chmelík, H. Lukášová
VV035/02: St 10:00–11:50 C403, St 10:00–11:50 C405, J. Chmelík, H. Lukášová - Předpoklady
- SOUHLAS
Zájem pracovat v 3D modelovacích programech, kreativní uvažování, individuální práce na projektech. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- předmět má 33 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je pochopení základních principů 3D modelování především s ohledem na tvorbu charakteru, především sohledem na proporce lidského těla a lidské anatomie. Studenti samostatně pracují pod dozorem pedagoga na samostatných projektech. Pozornost je věnována i prezentaci modelu - světla, kompozice, render.Výuka je doplněna přednáškami vysvětlující anatomii, proporce a 3D modelovací techniky. Uvedeny jsou i příklady z dějin sochařství a práce současných 3D modelářů pro pochopení širších souvislostí. Předmět je koncipován i s ohledem na možnost realizace modelu pomocí metod rychlého prototypování.
- Výstupy z učení
- Student bude mít přehled o procesu tvorby CG charakteru, bude se orientovat v terminologii. Hlavním výstupem předmětu jsou pak samotné studentské práce, které se můžou stát základem osobního portfolia, jímž se student může prezentovat.
- Osnova
- Proporce lidského těla
- Modelování organického tvaru v 3D modelovacích programech
- Low poly model
- Modelování podle fotoreferencí
- Prezentace modelu - světla, kompozice, render
- Tvůrčí práce s dokončeným modelem, deformační nástroje
- Připrava modelu pro realizaci pomocí metod rychlého prototypování
- Literatura
- povinná literatura
- KŘÍŽ, Jan. Mistrovství v 3ds Max : [kompletní průvodce profesionálního grafika]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 1151 s. ISBN 9788025124642. info
- ROBINSON, Josh. Essential 3ds Max 8. Plano: Wordware Publishing, 2006, x, 406. ISBN 1556224850. info
- doporučená literatura
- ZRZAVÝ, Josef. Anatomie pro výtvarníky. Edited by Jiří Běhounek - Milan Kopřiva. Vydání 1. Praha: Avicenum, 1977, 400 stran. URL info
- FEHÉR, György a András SZUNYOGHY. Anatomie pro výtvarníky :člověk : zvířata : srovnávací studie. 1. vyd. Praha: Slovart, 1999, 603 s. ISBN 80-7209-180-8. info
- THALER, Peter. Pictoplasma. Berlin: Gestalten Verlag, 2001, 216 s. ISBN 3-931126-58-7. info
- THALER, Peter. Pictoplasma. London: Gestalten Verlag, 2003, 223 s. ISBN 3-89955-021-8. info
- CUSSON, Roger a Jamie CARDOSO. Realistic architectural visualization with 3ds max and mental ray. 2nd ed. Burlington, MA: Focal Press, 2010, xv, 280. ISBN 0240812298. info
- STEEN, Joep van der a Ted BOARDMAN. Rendering with mental ray and 3Ds Max. 2nd ed. Oxford: Focal Press, 2010, xi, 253. ISBN 9780240812373. info
- DRAPER, Pete. Deconstructing the elements with 3ds max : create natural fire, earth, air and water without plug-ins. 3rd ed. Oxford: Focal, 2009, xxi, 321. ISBN 0240521269. info
- BROOKER, Darren. Essential CG lighting techniques with 3ds max. 3rd ed. Burlington, MA: Focal Press, 2008, xi, 397. ISBN 9780240521176. info
- STEED, Paul. Animace postav : 3ds max a character studio. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, xviii, 333. ISBN 8025100308. info
- neurčeno
- DE LA FLOR, Mike a Bridgette MONGEON. Digital sculpting with Mudbox : essential tools and techniques for artists. Burlington, MA: Focal Press, 2010, xix, 263. ISBN 9780240812038. info
- WARD, Antony. Game character development. Boston, MA: Course Technology, 2008, x, 213. ISBN 9781598634655. info
- Výukové metody
- Kombinace přednášek a práce studentů na počítačích na daném projektu.Přednášky týkající se daných témat, příklady jak z oblasti výtvarného umění, tak ze současné tvorby character designerů. Základy lidské anatomie. Práce studentů na počítačích a průběžná korekce jejich práce. Vedení k tvůrčí činnosti.
- Metody hodnocení
- Přednáška a cvičení ve studiu, práce v 3D programech. Kolokvium.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://is.muni.cz/www/26724/index.html
Předmět byl inovován v rámci projektu OPVK Studio digitálního sochařství a nových médií, reg č. CZ.1.07/2.2.00/28.0278 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/podzim2018/VV035