FSpS:bp986 Pedagogika hry - Informace o předmětu
bp986 Pedagogika hry
Fakulta sportovních studiíjaro 2010
- Rozsah
- 0/1. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Přikrylová (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- bp986/s1: St 14:15–15:45 E34/130 - laboratoř zátěžové fyziologie, L. Přikrylová
bp986/s2: Út 13:20–14:50 K113, L. Přikrylová
bp986/s3: St 14:15–15:45 E34/130 - laboratoř zátěžové fyziologie, L. Přikrylová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 48 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/48, pouze zareg.: 0/48 - Mateřské obory/plány
- Animátor sportovních aktivit (program FSpS, B-FY)
- Animátor sportovních aktivit (program FSpS, B-TV)
- Aplikovaná sportovní edukace bezpečnostních složek (program FSpS, N-TV)
- Fyzioterapie (program FSpS, B-SZ)
- Management sportu (program FSpS, B-TV)
- Management sportu (program FSpS, B-TV, směr Management cestovního ruchu)
- Management sportu (program FSpS, B-TV, směr Management sportu)
- Management sportu (program FSpS, N-TV)
- Regenerace a výživa ve sportu (program FSpS, B-TV)
- Speciální edukace bezpečnostních složek (program FSpS, B-TV)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Management cestovního ruchu)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Regenerace a výživa ve sportu)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Rozhodčí)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Trenérství)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-FY)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-MA)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV) (2)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Coaching)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Sportovní edukace)
- Cíle předmětu
- Po úspěšném absolvování předmětu je student schopen:
- interpretovat fenomén hry a jeho souvislosti s vývojem dítěte či dospívajícího;
- dokázat připravit a používat hru jako diagnostický, relaxační a zároveň edukační prostředek;
- navrhnout a připravit vhodné hry pro osobnostní rozvoj dítěte v praxi; - Osnova
- úvod do pedagogiky hry , vymezení pojmu hra
- úloha hry ve vývoji jedince
- hra jako prostředek relaxace a zábavy
- iniciativní hry- seznamovací, kontaktní, na rozvoj důvěry
- hra jako diagnostický prostředek (spolupráce, vztahy ve skupině)
- pedagogické aspekty hry ve skupině, týmové hry
- hra-přirozená metoda osobnostního rozvoje
- hra jako didaktický prostředek (aplikace her v praxi)
- hra jako nápravný prostředek (pozornosti, poruchy chování, aj.)
- kreativně-kooperační aktivity
- hračka jako prostředek osobnostního rozvoje
- Literatura
- povinná literatura
- VOPEL, Klaus W. Skupinové hry pro život 1 : zařazení do skupiny, kontakt, smyslové vnímání, přátelství, sebevědomí : pro děti od 6 do 12 let. Translated by Dana Lisá - Alena Veselá. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 138 s. ISBN 9788073672867. info
- PORTMANN, Rosemarie. Hry pro posílení psychické odolnosti. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 103 s. ISBN 80-7178-331-5. info
- ADAMÍROVÁ, Jiřina. Hravá a zábavná výchova pohybem : základy psychomotoriky. Praha: Česká asociace Sport pro všechny, 2000, 68 s. info
- ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk. Hry pro zvládání agresivity a neklidu. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 175 s. ISBN 80-7178-689-6. info
- HERMOCHOVÁ, Soňa a Jan NEUMAN. Hry do kapsy : sociálně psychologické, motorické a kreativní hry. IV. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 1 sv. (nes. ISBN 80-7178-818-X. info
- SIGMUND, Erik. Pohybová aktivita dětí a jejich integrace prostřednictvím 60 pohybových her. 1. vyd. Olomouc: Hanex, 2007, 109 s. ISBN 9788085783742. info
- doporučená literatura
- Zlatý fond her. Edited by Jan Hrkal - Radek Hanuš. Vyd. 2. Praha: Portál, 2000, 165 s. ISBN 80-7178-207-6. info
- Zlatý fond her :hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Edited by Ivo Jirásek. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 155 s. ISBN 80-7178-636-5. info
- NĚMEC, Jiří. S hrou na cestě za tvořivostí : poznámky k rozvoji tvořivosti žáků. Brno: Paido, 2004, 135 stran. ISBN 807315014X. info
- NEUMAN, Jan a Miloš ZAPLETAL. Hry do kapsy : sociální a ekologické, motorické a kreativní hry. Illustrated by Jan Smolík. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, [96] s. ISBN 8073670259. info
- ZAPLETAL, Miloš. Velká encyklopedie her. III. svazek, Hry na hřišti a v tělocvičně : Hry na hřišti a v tělocvičně (Variant.). Vyd. 1. Praha: Olympia, 1987, 503 s. : i. info
- ZAPLETAL, Miloš. Hry v klubovně (Variant.) : Velká encyklopedie her. 2, Hry v klubovně [Zapletal, 1986] : Velká encyklopedie her. 2, Hry v klubovně [Zapletal, 1996]. info
- ZAPLETAL, Miloš. Velká encyklopedie her. Vyd. 2. Praha: Leprez, 1998, 573 s. ISBN 80-86061-13-2. info
- BARTŮNĚK, Dušan. Kniha her a činností v klubovně i venku. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 191 s. ISBN 80-7178-618-7. info
- MAZAL, Ferdinand. Pohybové hry a hraní. Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2000, 292 s. ISBN 80-85783-29-0. info
- PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času :teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Vyd. 2. Praha: Portál, 2001, 229 s. ISBN 80-7178-569-5. info
- Výukové metody
- seminář, teoretická příprava, diskuse v hodině, tvorba prezentace
- Metody hodnocení
- - aktivní účast na seminářích
- prezentace na zadané téma z oblasti pedagogiky hry
- vytvoření zásobníku her
Předmět je ukončen kolokviem. - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2010/bp986