FSpS:v2031 Žonglování - Informace o předmětu
v2031 Žonglování
Fakulta sportovních studiíjaro 2013
- Rozsah
- 0/7. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- v2031/1: Pá 31. 5. 11:00–12:00 E34/118 - pohybová tělocvična, Pá 7. 6. 12:30–13:30 E34/118 - pohybová tělocvična, Pá 14. 6. 9:30–10:30 E34/118 - pohybová tělocvična, Pá 21. 6. 9:30–10:30 E34/118 - pohybová tělocvična, Pá 28. 6. 9:30–10:45 E34/118 - pohybová tělocvična, D. Heiland Trávníková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 23 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/23, pouze zareg.: 0/23, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/23 - Mateřské obory/plány
- Animátor sportovních aktivit (program FSpS, B-FY)
- Animátor sportovních aktivit (program FSpS, B-MA)
- Animátor sportovních aktivit (program FSpS, B-TV)
- Aplikovaná sportovní edukace bezpečnostních složek (program FSpS, N-TV) (2)
- Fyzioterapie (program FSpS, B-SZ) (2)
- Management sportu (program FSpS, B-TV) (3)
- Management sportu (program FSpS, B-TV, směr Management cestovního ruchu) (3)
- Management sportu (program FSpS, B-TV, směr Management sportu) (3)
- Management sportu (program FSpS, N-TV) (2)
- Regenerace a výživa ve sportu (program FSpS, B-TV) (4)
- Speciální edukace bezpečnostních složek (program FSpS, B-TV) (3)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV) (3)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Management cestovního ruchu) (3)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Management sportu)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Regenerace a výživa ve sportu) (3)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Rozhodčí) (2)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Rozhodčí fotbalu) (2)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Rozhodčí ledního hokeje) (2)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Speciální edukace bezpečnostních složek) (2)
- Tělesná výchova a sport (program FSpS, B-TV, směr Trenérství) (3)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-FY)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-MA)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV) (3)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Coaching) (2)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Kondiční trenér) (2)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Sportovní edukace) (2)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- interpretovat pojem žonglování; zařadit žonglování do systému sportovně-pohybových psychomotorických aktivit
- osvojit si základní žonglérské dovednosti se 3 míčky a dalšími žonglérskými pomůckami
- porozumět a prakticky aplikovat metodické zásady žonglování
- aplikovat žonglérské aktivity (obsahující aktivity individuální, ve dvojicích i ve skupině) ve své praxi pro cílovou skupinu se specifickými potřebami
-prezentovat základní žonglérské dovednosti se 3 míčky a dalšími pomůckami - Osnova
- - seznámení se základními žonglérskými pomůckami (míčky, kužely, šátky, talíře, diabolo, kruhy, ďábelské hůlky)
- - nácvik žonglérské techniky se třemi (dle individuálních schopností i s více) míčky včetně základních triků
- - žonglování ve dvojici, ve skupině
- - propojení žonglování s pohybem
- - práce s žonglérskou pomůckou, netradiční uchopení žonglérské pomůcky
- - prezentace žonglérsko-pohybových dovedností
- Literatura
- TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar. Žonglování. 2008. vyd. FSpS MU Brno: Fakulta sportovních studií, 2008. ISBN 978-80-210-4587-3. info
- TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar. Vliv žonglování a dalších psychomotorických aktivit na rozvoj motorických dovedností a pozornosti u adolescentů se symptomy ADHD, poruch chování a učení. In Health Education and Quality of Life II. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2009, s. 345-350. ISBN 978-80-7394-180-2. URL info
- Výukové metody
- Praktický seminář
- Metody hodnocení
- Aktivní účast v hodinách.
Prezentace - výstup obsahující alespoň 3 žonglérské triky se třemi míčky. (Výstup je možné předvést jednotlivě či ve dvojicích, případně v menších skupinách. Kromě míčků mohou být využity i další žonglérské pomůcky. Doporučujeme vhodný hudební doprovod.) - Informace učitele
- Pokud se student bez omluvy nedostaví na první dvě hodiny, bude vyřazen ze seminární skupiny, aby uvolnil místo studentům, kteří se zaregistrovali, avšak z kapacitních důvodů jim předmět nebyl zapsán. If students do not attent first two lessons, they will be automatically excluded from the seminar group in order to enable other registered students who were not allowed to enrol on the subject for capacity reasons to do so.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (jaro 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2013/v2031