bk1024 Základy ekonomie, managementu a marketingu

Fakulta sportovních studií
podzim 2009
Rozsah
8/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Dagmar Kudová, Ph.D.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
bk1024/eko_p: Pá 2. 10. 13:00–14:20 K113, Pá 23. 10. 11:00–13:00 K113, Pá 20. 11. 11:00–13:00 K113, O. Racek
Předpoklady
(! bk009 Základy ekonomie, managementu a marketingu ) && ! NOW( bk009 Základy ekonomie, managementu a marketingu )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět ekonomickému způsobu myšlení
- seznámit se s nejdůležitějšími pojmy a jejich praktickými aplikacemi v oblasti ekonomie, managementu a marketingu
- využít získaných znalostí pro pochopení praktických příkladů z české a světové ekonomiky
Osnova
  • 1. historie ekonomického myšlení
  • 2. základy ekonomie - nabídka, poptávka, cena, tržní mechanismus, rovnováha spotřebitele, konkurence, dokonalá konkurence, nedokonalá konkurence, nezaměstnanost, inflace, HDP
  • 3. úvod do marketingu - marketingový mix
  • 4. základy managementu, plánování, organizování, rozhodování, kontrolování
Literatura
  • Reklama :jak dělat reklamu. Edited by Jitka Vysekalová - Jiří Mikeš. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 182 s. ISBN 9788024720012
  • Vysekalová, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. 283 s. ISBN 80-247-0393-9.
  • Bělohlávek, František - Košťan, Pavol - Šuleř, Oldřich. Management [Rubico, 2001]. 1. vyd. Olomouc : Rubico, 2001. 642 s. ISBN 80-85839-45-8
  • Marketing :pro střední školy a vyšší odborné školy. Edited by Jitka Vysekalová. 1. vyd. Praha : Fortuna, 2006. 247 s. ISBN 8071689793
  • Fuchs, Kamil - Tuleja, Pavel. Základy ekonomie
  • Veber, Jaromír. Management : základy, prosperita, globalizace. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2000. 700 s. Bibliografie: s. 695. - Věcný rejstřík. - Anglické manažerské výrazy. ISBN 80-7261-029-5
Výukové metody
Výuka probíhá formou přednášky. Důraz je kladen na samostudium.
Metody hodnocení
Úspěšné složení závěrečné ústní zkoušky.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012.