bp982 Marketing in Sport

Fakulta sportovních studií
podzim 2009
Rozsah
1/2. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
bp982/s1: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Š. Dvořáková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Subject Marketing in Sport would like to inform students about basic terms of this branch and show them actual situatin in this branch in the Czech republic and compare with situation in Europe.
Osnova
  • Sport Industry
  • Manager: Manager Manager’s Work Content Manager Functions Manager Roles
  • Manager’s Personality and Competence: Manager’s Personality Abilities Conception Skills Conception Manager Competences Manager’s Work Performance and Effectiveness Manager in the Field of physical Education and Sports
  • Management Basics: Essential Management Terms
  • Sport Management: Sport Management Definition
  • Situation and Possibilities of Studying Sport Management in the Czech republic
  • Sponsoring: Forms of Sponsoring Sponsor’s Package The Czech Legislation and Sponsoring Sponsor’s Contract
  • Sport Advertising: Advertising in General Sport Advertising
  • Logo: Logo Definition Logo as an expression of a club identity and its use
Literatura
  • DVOŘÁKOVÁ, Šárka. Marketing in Sport. Brno: Paido, 2004, 62 s. ISBN 80-7315-096-4. info
Metody hodnocení
written test
Informace učitele
contact mails: sarka.dvorakova@mendelu.cz, sarka.danhelova@email.cz
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, podzim 2010.