p824 Tělesná výchova - Techniky moderního tance I

Fakulta sportovních studií
podzim 2010
Rozsah
0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. MUDr. Julie Dobrovolná, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Miriam Kalichová, Ph.D. (cvičící)
Jarmila Titzová (pomocník)
Garance
Mgr. Pavel Kapoun, Ph.D.
Centrum univerzitního sportu – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Pavel Kapoun, Ph.D.
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
p824/1: Čt 18:00–19:30 malá těl. Vinařská, M. Kalichová
Předpoklady
!NOWANY( p801 Teorie a praxe futsalu I , p802 Teorie a praxe futsalu II , p803 Teorie a praxe florbalu I , p804 Tělesná výchova-T.a p.flo.II , p805 Teorie a praxe fotbalu I , p806 Teorie a praxe fotbalu II , p807 Teorie a praxe basketbalu I. , p808 TVTeorie a praxe basketbalu II , p809 Plavání pro pokročilé I , p810 TV-Plavání pok.II. , p811 Teorie praxe volejbalu I , p812 Teorie a praxe vol. II. , p813 Posilování pokročilí I. , p814 TV - Posilování pokr. II. , p815 Teorie a pr.in-line bruslení I , p816 TV-Bruslení in-line , p817 Teorie a praxe aerobiku , p818 TV - Aerobik master class , p819 Moderní gymnastika , p820 Teorie a praxe step AE , p821 TV - Step aerobik master class , p822 Teorie a praxe kick-box AE , p823 TV - Kick box AE Master class , p825 TV-Techniky moderního tance II , p826 Teorie a praxe tenisu I , p827 TV - Tenis II. , p828 Teorie a praxe stolního tenisu , p829 TV - Stolní tenis II. , p830 Tv-Zákl. psychomot.her , p831 TV-Psychomot.hry , p832 Sportovní lezení I , p833 TV - Sportclimbing II , p834 Bodystling s náčiním , p835 TV - Fithodina , p837 TV - Letní sportovní kurz , p838 TV-Zdravý životní styl , p839 Pilates MAT , p840 Relaxačně-komp. cvičení , p841 Pilates s pomůckami , p842 Tv-komp.vyrovn. cvičení , p843 Fit jóga , p844 TV-Dynamická jóga , p845 Teorie a praxe softbalu , p846 Vodní turistika I , p848 Aqua-aerobik master I ) && VOL_TV
Předmět se vypisuje pouze v rámci volitelné tělesné výchovy.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavní cíl výuky: - zlepšení úrovně pohybových dovedností a fyzické úrovně - ovlivnění kladného přístupu ke sportovním aktivitám chápaným jako obranu proti konfliktům, civilizačním chorobám a stresu - podpora zdravého životního stylu studentů Cílem výuky je seznámení s několika základními technikami moderního, scénického tance, konkrétně s technikou José Limona, Lestera Hortona a s technikou jazzového tance v teoretické i praktické podobě. Teoretická část bude zahrnovat, jak postupné osvojování všeobecné taneční terminologie používané v klasickém nebo moderním tanci, tak vysvětlení principů jednotlivých technik a způsoby propojení s praxí. Praktická část bude mimo jiné obsahovat základní taneční variace, kombinování jednotlivých tanečních prvků, koordinační a rytmická cvičení, způsoby provádění jednotlivých prvků i kombinací s ohledem na možnosti pohybového aparátu, způsoby zvyšování technické i fyzické úrovně interpretů.
Osnova
  • Postup výuky se podřizuje pohybové úrovni studentů, kteří se přihlásí do seminární skupiny.
Literatura
  • VAŇHAROVÁ, Marcela. Moderní tanec pro začátečníky. Miami, USA, 2000. info
  • KOZLOVÁ, Kateřina. Tanec a kreativita. Edited by Renata Klárová. 2000, 68 s. info
  • VAŇHAROVÁ, Marcela. Moderní tanec a rozvoj kreativity. Brno: PdF MU, 1997, 40-44. ISBN 80-204-0526-1. info
  • Moderní tanec ve školní tělesné výchově. Bratislava: Univerzita Komenského, 1997, 67-69. ISBN 80-223-0928-1. info
Výukové metody
praktická cvičení
Metody hodnocení
Zápočet student získá za docházku v uvedené kvalitě: 1 x je možné neomluveně chybět 2 x absence z důvodu nemoci 3 x je možné nahradit zameškanou výuku v průběhu zk. období Současně musí student absolvovat více než 50% přímou docházkou v semestrální výuce.
Informace učitele
Informace k výuce TV najdete na www.fsps.muni.cz - celouniverzitní TV.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, jaro 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2010/p824