bk1093 Kompenzační cvičení

Fakulta sportovních studií
podzim 2012
Rozsah
0/7. 1 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Mgr. Lenka Dovrtělová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Roman Grmela, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PaedDr. Jitka Kopřivová, CSc.
Katedra podpory zdraví – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra podpory zdraví – Fakulta sportovních studií
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
bk1093/01: Pá 12. 10. 13:50–16:05 E34/118 - pohybová tělocvična, Pá 26. 10. 17:30–19:00 E34/118 - pohybová tělocvična, Pá 7. 12. 14:50–16:20 E34/118 - pohybová tělocvična, R. Grmela
Předpoklady
(! bk023 Zdravotní TV ) && (! bk903 Kompenzační cvičení volitelné ) &&! NOWANY( bk023 Zdravotní TV , bk903 Kompenzační cvičení volitelné )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
V rámci podpředmětu kompenzační cvičení si studenti osvojí preskribci kompenzačních cvičení jako prevenci po doléčených akutních, či chronických onemocněních pohybové soustavy zapříčiněných jednostranným dlouhodobým přetěžováním či úrazem ve sportu.
Osnova
  • 1. Didaktické zásady vyrovnávacího procesu.
  • 2. Didaktické zásady komenzačních cvičení (dechová, relaxační, uvolňovací, protahovací, posilovací, rovnovážná).
  • 3. Kompenzační cvičení v tréninkovém procesu.
  • 4. Metodické výstupy studentů na zadané téma, rozbor a hodnocení.
Literatura
  • BURSOVÁ, Marta. Kompenzační cvičení : uvolňovací, protahovací, posilovací. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 195 s. ISBN 9788024709482. info
  • BURSOVÁ, Marta, Jaromír VOTÍK a Jiří ZALABÁK. Kompenzační cvičení pro fotbalisty. První vyd. Praha: Olympia, 2003, 95 s. ISBN 8070337931. info
Výukové metody
Teoretická příprava, praktická cvičení, metodické výstupy, diskuse seminárních prací, domácí úkoly
Metody hodnocení
Návštěva výuky je povinná. V rámci cvičení student absolvuje metodický výstup. Celý předmět je zakončen písemnou zkouškou.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, podzim 2013.