FSpS:v2041 Anglický jazyk I - Informace o předmětu
v2041 Anglický jazyk I
Fakulta sportovních studiípodzim 2013
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jana Kubrická, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Renata Prucklová (přednášející)
Mgr. Magda Zichová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- PhDr. Renata Prucklová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sportovních studií – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Fakulta sportovních studií - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- v2041/01: Po 14:55–16:25 E34/225 - seminární místnost, J. Kubrická
v2041/02: St 8:00–9:30 E34/225 - seminární místnost, J. Kubrická - Předpoklady
- B1 level of English according to the Common European Framework of Reference for Languages is expected.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná sportovní edukace bezpečnostních složek (program FSpS, N-TV)
- Management sportu (program FSpS, N-TV)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-FY)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-MA)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV) (2)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Coaching)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Kondiční trenér)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní a střední školy (program FSpS, N-TV, směr Sportovní edukace)
- Cíle předmětu
- The aim of the course is to deepen students’ existing knowledge in all common sport disciplines, sport related topics while refining their reading, oral and written comprehension as well as reproduction in English. At the end of the course students are required to have reached level B2 of CEF. Successful graduates of this course will acquire a more advanced command of professional terminology in sport science, health, anatomy and various sport disciplines. Students will be trained to effectively deliver public speeches in the field of sport. Besides, the study will focus on practising more difficult grammatical phenomena as well as developing writing skills, including paragraph and academic writing.
- Osnova
- 1st Week: Classification of sports
- 2nd Week: Cause and Effect
- 3rd Week: Physiology and Benefits of Exercise –Gerund, Infinitive, Adverbs, Adjectives
- 4th Week: Sports Injuries, Resuscitation/ Giving Instructions, Descriptions, Explanations
- 5th Week: Fitness and Medical Problems/ Modals (advanced)
- 6th Week: Preventing Illness: Heart Disease/ Reading Skills
- 7th Week: Sports Nutrition, Lifestyle / Listening Skills
- 8th Week: Sports Training/ Conditional III
- 9th Week: Coaching Skills and Roles / Phrasal Verbs
- 10th Week: Sports Equipment/ Joining Sentences - Conjunctions
- 11th Week: Sport and Business, Planning a Career / Letter of Application, Motivation Letter. Numbers and Abbreviations
- 12th Week: Winter Revision Lesson
- 13th Week: Credit week
- Literatura
- doporučená literatura
- HEWINGS, Martin. Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2005, ix, 294. ISBN 0521614031. info
- Výukové metody
- Language seminar: reading, listening, writing...
- Metody hodnocení
- The course is focused on creating an effective learning climate by implementing the principles of communicative approach, engaging students in problem-based learning, and using a case method simulations that promote active learning. Students are supposed to find topics for each week in the interactive syllabus section, and prepare them for the following classes. The classes comprise practising reading, writing and speaking skills. Frequently used methods and procedures to reach these objectives are: for oral skills: practising of delivering presentations + their evaluation and analysis, class discussions, brainstorming activities, practising of giving instructions; for listening: selective listening, making notes from listening, listening for key words; for reading: finding key words in a text, skimming, scanning, checking understanding of a text (true/false etc.), making comments on the text; for writing: productive + reproductive writing, academic writing (paragraph, summary etc.) The course is completed by a written multiple-choice credit test including grammar and vocabulary. After a proper registration class-attendance becomes compulsory, 3 missed attendances are accepted.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/podzim2013/v2041