bk2477 Metodologie a statistika I

Fakulta sportovních studií
podzim 2016
Rozsah
7/7. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Martin Sebera, Ph.D. (přednášející)
doc. RNDr. Jiří Zháněl, Dr. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Jiří Zháněl, Dr.
Katedra kineziologie – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra kineziologie – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
Pá 21. 10. 14:45–16:15 B11/236, Pá 4. 11. 15:30–17:00 B11/236, Pá 11. 11. 17:45–20:00 B11/206
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
bk2477/01: Pá 18. 11. 18:30–20:00 B11/306, Pá 25. 11. 12:30–14:45 B11/305, Pá 16. 12. 17:45–19:15 B11/236, M. Sebera
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
  • definovat vědní obor Kinantropologie
  • vytvořit téma bakalářské práce
  • vytvořit strukturu práce
  • popsat metody získávání a zpracování dat
  • stanovit vědeckou otázku a hypotézy
  • interpretovat výsledky
  • Osnova
    • Téma – hledání a výběr, volba strategie.
    • Struktura a návrh projektu odborné práce.
    • Struktura teoretické, teoreticko – empirické práce.
    • Studijní literatura, informační zdroje, tabulky, obrázky, přílohy.
    • Metody a techniky, nástroje výzkumu.
    • Metody získávání dat.
    • Metody zpracování dat
    • Hodnocení a obhajoba bakalářské práce.
    • Stanovení hypotézy
    • Statistická a věcná významnost
    • Základy statistiky
    • Interpretace výsledků
    Literatura
    • ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vydání první. Praha: Portál, 2007, 377 stran. ISBN 9788073673130. URL info
    • MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006, 332 s. ISBN 9788024713625. info
    • HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 407 s. ISBN 8073670402. info
    • HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat :analýza a metaanalýza dat. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 583 s. ISBN 8071788201. info
    • GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva. Brno: Paido, 2000, 207 stran. ISBN 8085931796. info
    • PRŮCHA, Jan. Pedagogický výzkum : uvedení do teorie a praxe. 1. vydání. Praha: Karolinum, 1995, 132 stran. ISBN 8071841323. info
    Výukové metody
    teoretická příprava, příprava projektu
    Metody hodnocení
    Písemný test z pojmů. Projekt bakalářské práce na zvolené téma.
    Informace učitele
    http://www.fsps.muni.cz/impact/metodologie-bakalarske-prace/
    Přístupové jméno: visitor
    Heslo: p1l0t (pé jedna el nula té)
    Studijní materiál je v souladu se zákonem č. 121/2000 Sb. Autorským zákonem, ve znění pozdějších předpisů, považován za autorské dílo, ke kterému vykonává majetková práva autorská Masarykova univerzita. Upozorňujeme uživatele, že jakékoliv šíření, převzetí či další zpřístupnění jeho obsahu je bez souhlasu MU zakázáno.
    Vážení studenti, tento předmět je inovován v rámci projektu OP VK Inovace a modernizace studijních oborů FSpS (IMPACT, reg. číslo CZ.1.07/2.2.00/28.0221), řešeném na Masarykově univerzitě, Fakultě sportovních studií v období leden 2012 – prosinec 2014.
    Inovace předmětu spočívá v inovaci jeho sylabu a ve vytvoření e-learningové podpory výuky s využitím aktuální odborné literatury. Modernizace výuky bude spočívat rovněž ve využití nově nakoupených pomůcek a přístrojů.
    Žádáme vás o poskytnutí zpětné vazby, jak k samotné inovované výuce (formou studijní ankety), tak i k předloženým studijním materiálům (kontaktní osoba Mgr. Aneta Fedrová – fedrova.aneta@gmail.com), aby mohlo dojít k jejich případné úpravě a doplnění. Budeme rádi za každou zpětnou vazbu a návrh úprav či doplnění.

    V čem spočívá inovace:
    Inovace bude vyžadovat:
  • přípravu ukázkových projektů bakalářských prací
  • Vytvoření výukové opory formou e-kurzu
    Výukový materiál (forma, název, rozsah): e-learningový kurz
    Kategorie e-learningu: 2
  • Další komentáře
    Studijní materiály
    Předmět je vyučován každý semestr.
    Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020.