bk2272 Florbal / Softbal

Fakulta sportovních studií
podzim 2017
Rozsah
0/13. 3 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Mgr. Pavel Mrnuštík (cvičící)
Mgr. Jindřich Pavlík (cvičící)
Mgr. Tomáš Vencúrik, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jindřich Pavlík
Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Jindřich Pavlík
Dodavatelské pracoviště: Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
bk2272/01: Pá 22. 9. 9:30–11:45 Sportovní areál Hroch, Pá 27. 10. 11:00–13:15 Sportovní areál Hroch, Pá 8. 12. 14:00–16:15 E34/153 - hala míčových sportů, Pá 15. 12. 12:30–15:30 E34/153 - hala míčových sportů, J. Pavlík, T. Vencúrik
Předpoklady
!SEMESTR(1) || !SEMESTR(2)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti budou seznámení se základními pravidly florbalu a softbalu. Dále se studenti prakticky seznámí s herními činnostmi a kombinacemi ve florbalu a softbalu.
Výstupy z učení
Po absolvování florbalové části výuky bude student rozumět základním pravidlům florbalu a ovládat herní činnosti jednotlivce a herní kombinace.
Po absolvování softbalové části výuky bude student rozumět základním pravidlům softbalu, ovládat herní činnosti jednotlivce a základní taktické zásady hry.
Osnova
  • Bloky učiva florbal:
  • 1. Základní herní dovednosti:
  • - postoj a držení hokejky,
  • - pohyb po hřišti (spacing).
  • 2. Herní činnosti jednotlivce:
  • - driblink,
  • - vedení míčku,
  • - zpracování a přihrávka,
  • - uvolňování bez míčku,
  • - uvolňování s míčkem,
  • - střelba,
  • - odebíráni míčku,
  • - hra brankáře.
  • 3. Herní kombinace:
  • - přihraj a běž,
  • - zpětné přihrávky,
  • - malý florbal.
  • Bloky učiva softbal:
  • 1. házení a chytání míče,
  • 2. nadhoz a odpalování,
  • 3. běh po metách a základní taktické zásady hry.
Literatura
  • KYSEL, Jiří. Florbal : kompletní průvodce. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 141 s. ISBN 9788024736150. info
  • KARCZMARCZYK, Roman. Florbal : učebnice (nejen) pro trenéry. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006, 96 s. ISBN 8025112713. info
  • NYKODÝM, Jiří a kol. ET. Teorie a didaktika sportovních her. Brno. Masarykova univerzita: FSpS MU, 2006, 120 s. 1. vydání. ISBN 80-210-4042-4. info
  • SKRUŽNÝ, Zdeněk. Florbal : technika, trénink, pravidla hry. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 115 s. ISBN 9788024703831. info
  • SÜSS, Vladimír. Softball a baseball : technika, herní situace, pravidla. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 113 s. ISBN 802470658X. info
  • LUŽA, Jiří. Softball ve výuce na střední škole. In Sborník Tělesná výchova a sport na školách všech stupňů. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1993, s. 170-174. Sborník prací Ped. fak MU v Brně, sv. 128. ISBN 80-210-0874-1. info
  • STIBITZ, František. Pálkovaná (softbal). 1. vyd. Praha: Olympia, 1968, 90 s. info
Výukové metody
Praktická cvičení.
Samostudium.
Metody hodnocení
1. 80% účast ve výuce,
2. e-learningový test z pravidel florbalu a softbalu,
3. praktické provedení vybraných herních činnosti jednotlivce z florbalu a softbalu.
Výsledná známka se určí ze všech dílčích částí.
Informace učitele
http://www.fsps.muni.cz/impact/florbal-softbal/
Přístupové jméno: visitor
Heslo: p1l0t (pé jedna el nula té)
Studijní materiál je v souladu se zákonem č. 121/2000 Sb. Autorským zákonem, ve znění pozdějších předpisů, považován za autorské dílo, ke kterému vykonává majetková práva autorská Masarykova univerzita. Upozorňujeme uživatele, že jakékoliv šíření, převzetí či další zpřístupnění jeho obsahu je bez souhlasu MU zakázáno.
Vážení studenti, tento předmět je inovován v rámci projektu OP VK Inovace a modernizace studijních oborů FSpS (IMPACT, reg. číslo CZ.1.07/2.2.00/28.0221), řešeném na Masarykově univerzitě, Fakultě sportovních studií v období leden 2012 – prosinec 2014.
Inovace předmětu spočívá v inovaci jeho sylabu a ve vytvoření e-learningové podpory výuky s využitím aktuální odborné literatury. Modernizace výuky bude spočívat rovněž ve využití nově nakoupených pomůcek a přístrojů.
Žádáme vás o poskytnutí zpětné vazby, jak k samotné inovované výuce (formou studijní ankety), tak i k předloženým studijním materiálům (kontaktní osoba Mgr. Aneta Fedrová – fedrova.aneta@gmail.com), aby mohlo dojít k jejich případné úpravě a doplnění. Budeme rádi za každou zpětnou vazbu a návrh úprav či doplnění.
V čem spočívá inovace: Inovace spočívá ve změně obsahu výuky předmětu – zařazení nových prvků do výuky florbalu. Jedná se o nácvik hry v nejpoužívanějších herních systémech a zařazení nového prvku řízení hry. K plnohodnotnému inovování předmětu je nutné: • Rozšíření obsahu výuky v sylabech předmětu • vytvořit výukovou podporu ve formě učebních texů • dovybavit pracoviště (Katedra her FSpS MU) pomůckami pro florbal
Inovace je reakcí na požadavky moderního pojetí výuky a trénování florbalu. Z praktického hlediska je nutné do výuky kolektivní hry zařadit nácvik spolupráce mezi všemi spoluhráči. Základy řízení hry a alternativy ve výuce jsou nezbytnou podmínkou pro další pedagogické nebo trenérské působení.
Výukový materiál (forma, název, rozsah): E-learningový kurz s učebním textem s metodikou dle inovované osnovy
Kategorie e-learningu: 3
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2018, podzim 2019.