v2031 Žonglování

Fakulta sportovních studií
podzim 2018
Rozsah
0/7. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
v2031/01: Pá 4. 1. 14:40–16:20 E34/118 - pohybová tělocvična, Pá 11. 1. 14:15–15:55 E34/118 - pohybová tělocvična, Pá 18. 1. 13:25–15:05 E34/118 - pohybová tělocvična, Pá 25. 1. 10:30–12:10 E34/118 - pohybová tělocvična, D. Heiland Trávníková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je představit studentům netradiční pohybovou aktivitu a možnosti jejího využití u různých cílových skupin, dle potřeb a zaměření.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- interpretovat pojem žonglování; zařadit žonglování do systému sportovně-pohybových psychomotorických aktivit
- osvojit si základní žonglérské dovednosti se 3 míčky a dalšími žonglérskými pomůckami
- porozumět a prakticky aplikovat metodické zásady žonglování
- aplikovat žonglérské aktivity (obsahující aktivity individuální, ve dvojicích i ve skupině) ve své praxi pro cílovou skupinu se specifickými potřebami
-prezentovat základní žonglérské dovednosti se 3 míčky a dalšími pomůckami
Osnova
  • - seznámení se základními žonglérskými pomůckami (míčky, kužely, šátky, talíře, diabolo, kruhy, ďábelské hůlky)
  • - nácvik žonglérské techniky se třemi (dle individuálních schopností i s více) míčky včetně základních triků
  • - žonglování ve dvojici, ve skupině
  • - prezentace žonglérsko-pohybových dovedností
Literatura
  • TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar. Žonglování. 2008. vyd. FSpS MU Brno: Fakulta sportovních studií, 2008. ISBN 978-80-210-4587-3. info
  • TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar. Vliv žonglování a dalších psychomotorických aktivit na rozvoj motorických dovedností a pozornosti u adolescentů se symptomy ADHD, poruch chování a učení. In Health Education and Quality of Life II. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2009, s. 345-350. ISBN 978-80-7394-180-2. URL info
Výukové metody
praktický seminář
Metody hodnocení
aktivní účast v hodinách
prezentace - krátký žonglérský výstup
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2012, jaro 2013, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022.