v2044 Příprava na zkoušku z anglického jazyka I.

Fakulta sportovních studií
podzim 2019
Rozsah
0/13/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Daniela Dlabolová (přednášející)
PhDr. Renata Prucklová (pomocník)
Garance
PhDr. Renata Prucklová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sportovních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Kubrická, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Fakultě sportovních studií – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
v2044/01: Pá 3. 1. 16:20–18:50 E34/225 - seminární místnost, Pá 31. 1. 13:00–16:20 E34/203 - seminární místnost, Pá 7. 2. 16:20–18:50 E34/203 - seminární místnost, Pá 14. 2. 10:30–13:00 E34/203 - seminární místnost, D. Dlabolová
Předpoklady
B1 level of English according to the Common European Framework of Reference for Languages is required
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The aim of the course is to deepen students’ existing knowledge of sport-related topics while broadening their reading, speaking, listening and writing skills in English. At the end of the course students are required to have reached level B2 of CEF. Successful graduates of this course will acquire a more advanced command of professional terminology in sport science, health, anatomy and coaching. Besides, the study will focus on practising advanced grammatical phenomena as well as developing writing skills.
Osnova
  • Language for studying • Cause and effect • Physiology of exercise • Fitness and Medical Problems • Sports injuries • Heart disease • Diet and Health • Sports training
Literatura
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • HEWINGS, Martin. Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 1999, ix, 340. ISBN 0521498694. info
Výukové metody
Language seminar: speaking, reading, listening, writing
Metody hodnocení
The course is focused on creating an effective learning climate by implementing the principles of communicative approach, engaging students in problem-based learning, and using a case method simulations that promote active learning. Students are supposed to find topics for each week in the interactive syllabus section, and prepare them for the following classes. The classes comprise practising reading, writing and speaking skills. Frequently used methods and procedures to reach these objectives are: for oral skills: practising of delivering presentations + their evaluation and analysis, class discussions, brainstorming activities, practising of giving instructions; for listening: selective listening, making notes from listening, listening for key words; for reading: finding key words in a text, skimming, scanning, checking understanding of a text (true/false etc.), making comments on the text; for writing: productive + reproductive writing, academic writing (advantages/disadvantages, summary etc.) The course is completed by a written multiple-choice credit test including grammar and vocabulary. After a proper registration class-attendance becomes compulsory, 1 missed attendance is accepted.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
https://is.muni.cz/auth/el/1451/podzim2016/v2044/um/
Consultations are available upon agreement.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.