bk4250 Marketing sportu

Fakulta sportovních studií
podzim 2021
Rozsah
7/13/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Adam Kyselica, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
Pá 17. 9. 10:05–11:45 B11/236, Pá 15. 10. 13:25–15:05 B11/236, Pá 3. 12. 15:30–18:00 E34/203 - seminární místnost
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
bk4250/01: Pá 17. 9. 8:25–10:05 B11/236, Pá 8. 10. 10:55–13:25 B11/236, Pá 22. 10. 10:30–12:10 B11/236, Pá 12. 11. 14:15–16:45 B11/236, Pá 26. 11. 8:00–10:30 B11/236, A. Kyselica
Předpoklady
BOZP_OK(bozp_po_stud) && BOZP_OK(bozp_po_stud_fsps)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou marketingu a jeho aplikací do sportovního prostředí. Vysvětlit specifika při analýze marketingového prostředí a přípravě marketingového mixu sportovního produktu.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vysvětlit pojem marketing a jeho specifika ve sportovním prostředí
- vyjmenovat a vysvětlit faktory marketingového prostředí
- aplikovat nástroje marketingového mixu v konkrétním případě
- vytvořit nabídku sponzoringu
- aplikovat postupy guerilla marketingu v přípravě marketingové strategie
Osnova
  • 1. Marketing a sportovní marketing – definice, vývoj
  • 2. Marketingová prostředí
  • 3. Marketingové strategie a plánování
  • 4. Cílové trhy a jejich segmentace
  • 5. Marketingový mix a jeho specifika ve sportu
  • 6. Sponzoring
  • 7. Sportovní reklama a merchandising
  • 8. Ambush marketing a guerilla marketing
Literatura
    povinná literatura
  • ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management a marketing sportu. 1. vyd. Praha: Olympia, 2009, 225 s. ISBN 9788073761509. info
  • SHANK, Matthew D. Sports marketing : a strategic perspective. 4th ed. Upper Saddle River, N.Y.: Pearson Prentice Hall, 2009, xxiv, 453. ISBN 9780138137458. info
    doporučená literatura
  • MORGAN, Melissa Johnson a Jane SUMMERS. Sports marketing. SouthbankVictoria: Thomson, 2005, xvi, 320. ISBN 9780170128599. info
  • MULLIN, Bernard James, Stephen HARDY a William Anthony SUTTON. Sport marketing. 2nd ed. Champaign: Human Kinetics, 2000, xiv, 441. ISBN 0880118776. info
    neurčeno
  • ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing. Vyd. 2. Praha: C.H.Beck, 2010, xxiv, 499. ISBN 9788074001154. info
  • BÜHLER, André W. a Gerd NUFER. Relationship marketing in sports. Amsterdam: Butterworth-Heinemann, 2010, x, 198. ISBN 9780750684958. info
  • WAKEFIELD, Kirk L. Team sports marketing. Amsterdam: Elsevier Butterworth-Heinemann, 2007, ix, 273. ISBN 9780750679794. URL info
Výukové metody
Výuka je vedena formou přednášek a seminářů.
V seminářích budou řešeny aktuální případové studie, očekávána je diskuze nad danou problematikou.
Student vypracuje a prezentuje dvě seminární práce.
Metody hodnocení
Závěrečná zkouška je ústní.
Student bude připuštěn ke zkoušce, jestliže řádně prezentuje a včas odevzdá obě seminární práce (tj. získá 60– 100 %).
Hodnocení seminárních prací a jejich prezentace tvoří polovinu závěrečného hodnocení.
Hodnocení:
A – 100–90 % B – 89–85 % C – 84–75 % D – 74–70 % E – 69–60 %
Jestliže se student dopustí jakéhokoliv disciplinárního přestupku, bude toto jednání považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu. Vyučující uzavře zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou „F“ a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2022.