FSS:MVZ132 Profesionální komunikace - Informace o předmětu
MVZ132 Profesionální komunikace jako efektivní nástroj řízení politického procesu
Fakulta sociálních studiíjaro 2004
- Rozsah
- 0/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Miloš Růžička, Ph.D. (přednášející), PhDr. Petr Suchý, Ph.D. (zástupce)
- Garance
- PhDr. Petr Suchý, Ph.D.
Katedra mezinárodních vztahů a evropských studií – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Olga Cídlová, DiS. - Rozvrh
- Čt 4. 3. 14:00–17:40 U31, Čt 1. 4. 14:00–17:40 U31, Čt 6. 5. 14:00–17:40 U31
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 21 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem kursu je uvést studenty do problematiky profesionálně řízené komunikace, poskytnout základní teoretický přehled o jejích možnostech a na řadě případových studií demonstrovat její využití v praxi v celé šíři politického procesu, tedy od řízení vztahů velkých korporací přes lobbying až po politický marketing.
- Osnova
- I. Úvod do problematiky Marketing, reklama a public relations Historie PR a možné definice Struktura PR procesu Hlavní kategorie Etika v komunikaci Případová studie: Pád IPB - jedna z největších tuzemských komunikační válek II. Media Relations Utváření mediální scény v ČR Typologie médií Tradiční versus nová média Formy komunikace s médii Novinář jako klíčový prvek Základní podmínky úspěchu III. Krizová komunikace Vymezení krizové situace Základní typy rizik Zásady komunikace v krizové situaci Manuál krizové komunikace Případová studie: Komunikace finanční instituce v případě jejího ohrožení - KB (1999/2000), elektronický terorismus a české banky (2003) IV. Public affairs, goverment relations a lobbying Vymezení pojmů Public affairs jako nástroj managementu Zájmové skupiny a veřejný zájem Nástroje a metody Etické hranice lobbyingu Regulace lobbyingu v EU, v USA a Kanadě a v jednotlivých evropských zemích Případová studie: Důchodová reforma Případová studie: Greenmailing V. Brand management - řízení značky v globálním světě Definice brandu Roviny vnímání značky Hodnota značky Parametry kvalitní značky Jak ovlivnit vnímání Případová studie: McDonald's - corporate culture Případová studie: Procter & Gamble VI. Politický marketing Od dobrovolnictví k profesionalizaci Model marketingově orientované strany Specifické techniky: message development, political branding... Nová média v politických kampaních Marketing versus demokracie Případová studie: New Labour Party Případová studie: Arbitráže se státem aneb komunikace jako klíčová výhoda v soudním sporu
- Metody hodnocení
- Kurs je ukončen zápočtem, 2 kredity za účast, 2 kredity na základě písemného testu.
- Informace učitele
- Přednášky v rámci blokové výuky předmětu proběhnou ve dnech 4. 3., 1. 4. a 6. 5. 2004, vždy od 14.00 do 17.30 hodin v učebně U31.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován jednorázově.
- Statistika zápisu (jaro 2004, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2004/MVZ132