MVZ132 Profesionální komunikace jako efektivní nástroj řízení politického procesu

Fakulta sociálních studií
jaro 2005
Rozsah
0/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Miloš Růžička, Ph.D. (přednášející), PhDr. Petr Suchý, Ph.D. (zástupce)
Garance
PhDr. Petr Suchý, Ph.D.
Katedra mezinárodních vztahů a evropských studií – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Olga Cídlová, DiS.
Rozvrh
Čt 14:00–17:40 U31
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 85 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/85, pouze zareg.: 0/85
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kursu je uvést studenty do problematiky profesionálně řízené komunikace, poskytnout základní teoretický přehled o jejích možnostech a na řadě případových studií demonstrovat její využití v praxi v celé šíři politického procesu, tedy od řízení vztahů velkých korporací přes lobbying až po politický marketing.
Osnova
  • I. Úvod do problematiky Marketing, reklama a public relations Historie PR a možné definice Struktura PR procesu Hlavní kategorie Etika v komunikaci Případová studie: Pád IPB - jedna z největších tuzemských komunikační válek II. Media Relations Utváření mediální scény v ČR Typologie médií Tradiční versus nová média Formy komunikace s médii Novinář jako klíčový prvek Základní podmínky úspěchu III. Krizová komunikace Vymezení krizové situace Základní typy rizik Zásady komunikace v krizové situaci Manuál krizové komunikace Případová studie: Komunikace finanční instituce v případě jejího ohrožení - KB (1999/2000), elektronický terorismus a české banky (2003) IV. Public affairs, goverment relations a lobbying Vymezení pojmů Public affairs jako nástroj managementu Zájmové skupiny a veřejný zájem Nástroje a metody Etické hranice lobbyingu Regulace lobbyingu v EU, v USA a Kanadě a v jednotlivých evropských zemích Případová studie: Důchodová reforma Případová studie: Greenmailing V. Brand management - řízení značky v globálním světě Definice brandu Roviny vnímání značky Hodnota značky Parametry kvalitní značky Jak ovlivnit vnímání Případová studie: McDonald's - corporate culture Případová studie: Procter & Gamble VI. Politický marketing Od dobrovolnictví k profesionalizaci Model marketingově orientované strany Specifické techniky: message development, political branding... Nová média v politických kampaních Marketing versus demokracie Případová studie: New Labour Party Případová studie: Arbitráže se státem aneb komunikace jako klíčová výhoda v soudním sporu
Metody hodnocení
Kurs je ukončen zápočtem, 2 kredity za účast, 2 kredity na základě písemného testu.
Informace učitele
Přednášky v rámci blokové výuky předmětu proběhnou ve dnech 17.3., 7.4. 28.4. a 12.5., vždy od 14.00 do 17.30 hodin v učebně U31. Kontakt na učitele: milos.ruzicka@bisonrose.cz
Další komentáře
Předmět je vyučován jednorázově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2006.