FSS:ZUR299 3D grafika a animace - Informace o předmětu
ZUR299 3D grafika a animace
Fakulta sociálních studiíjaro 2009
- Rozsah
- 1/1. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Leo Nitče (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Drahomíra Soldánová - Rozvrh
- Út 14:00–17:40 PC54
- Předpoklady
- SMER(DIG)
Předpoklady: student musí umět pracovat alespoň v jednom grafickém programu; velmi dobrá orientace v prostředí MS Windows, nebo Linuxu ; částečná znalost práce v některém postprodukčním programu (adobe Premiere atp.); předpokládá se týmová spolupráce; Student si musí připravit a vypracovat svůj vlastní projekt v průběhu semestru. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Hlavní cíle kurzu jsou: Studenti se budou moci seznámit s tvorbou CGI ve filmu a televizi. Naučí se kompozici a skladbě filmu a scény pro rozličné projekty.
- Osnova
- Seznámení se s předmětem a vybrání projektů pro realizaci. Přinesení scénáře svého projektu formou sketchbooku (kresleného, nebo psaného) v digitální podobě na disketě, nebo na CD. (Powerpoint) Zapůjčení techniky pro domácí přípravu textur, podkladových obrázků, atp. Přinesení připravených podkladů a jejich diskuse. Volba 3D aplikace pro resení projektu. Tvorba prvních modelů. Práce na modelech a na scéně. Dokončení modelace scény a začátek texturování. Mezi diskuse nad projektem. Začátek animační části a tvorba zvláštních efektů. Pokračování ve tvorbě animace. Dokončení animací a tvorba prewiev (hrubý výpočet) Vyladění pojektu, hledání chyb a nedostatků v animaci či textrurách. Dokončení animačních prací Dokončení spec.efektů a export do příslušného formátu.
- Literatura
- Lekakos, George. Interactive Digital Television: Technologies and Applications. 2007. 355 s. ISBN 978-1599043616.
- Mitchell, Mitch. Visual Effects for Film and Television. 2004. 248s. ISBN 978-0240516752.
- Iuppa, Nicholas. Designing Interactive Digital Media. 1998. 272 s. ISBN 978-0240802879.
- HARRISON, Mark. Prime Time Animation: Television Animation and American Culture. 2003. 272 s. ISBN 978-0415283267.
- Bare, Richard. The Film Director: Updated for Today's Filmmaker, the Classic, Practical Reference to Motion Picture and Television Techniques. 2000. 274 s. ISBN 978-0028638195.
- Bare, Richard. The Film Director: Updated for Today's Filmmaker, the Classic, Practical Reference to Motion Picture and Television Techniques. 2000. 274 s. ISBN 978-0028638195.
- Cortada, James. The Digital Hand: Volume II: How Computers Changed the Work of American Financial, Telecommunications, Media, and Entertainment Industries. 2005. 656 s. ISBN 978-0195165876.
- Metody hodnocení
- přednášky, diskuse v hodině, skupinové projekty, prezentace odborníků z dané oblasti, domácí úkoly, četba. závěrečný projekt.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2009/ZUR299