FSS:SPP711 Praxe a supervize - Informace o předmětu
SPP711 Odborná praxe a supervize II - případová sociální práce
Fakulta sociálních studiíjaro 2014
- Rozsah
- 2/0/0. 4 týdny (160 hodin). 8 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Zdeňka Dohnalová, Ph.D. (přednášející)
JUDr. Iva Kernová (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Libor Musil, CSc.
Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- So 22. 2. 12:45–14:15 U32, So 29. 3. 12:45–14:15 U32, So 26. 4. 12:45–14:15 U35
- Předpoklady
- SPP325 Supervize I || SPP708 Supervize I
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Sociální politika a sociální práce (program FSS, B-HS)
- Sociální politika a sociální práce (program FSS, B-KS)
- Sociální politika a sociální práce (program FSS, B-KSK)
- Sociální politika a sociální práce (program FSS, B-MS)
- Sociální politika a sociální práce (program FSS, B-MSK)
- Sociální politika a sociální práce (program FSS, B-PL)
- Sociální politika a sociální práce (program FSS, B-PLK)
- Sociální politika a sociální práce (program FSS, B-PS)
- Sociální politika a sociální práce (program FSS, B-PSK)
- Sociální politika a sociální práce (program FSS, B-SO)
- Sociální politika a sociální práce (program FSS, B-SOK)
- Sociální politika a sociální práce (program FSS, B-SP) (4)
- Sociální politika a sociální práce (program FSS, B-SPK)
- Cíle předmětu
- Kurz je vyučován na bakalářském stupni. Úlohou supervizního semináře je uvést studenty do výkonu jejich praxí. Hlavním cílem je seznámení se s Eganovým modelem řešení problémů a trénování komunikačních schopností a dovedností. Supervizní seminář poskytuje možnost konfrontovat praktické problémy, které studenti zažívají během praxí, s jejich teoretickým vysvětlením. Obsahem jednotlivých seminářů je především reflexe podmínek výkonu sociální práce, rozbor příkladů z praxe, sdílení vlastních zkušeností a trénování základních komunikačních schopností a dovedeností.
- Osnova
- Supervize - definice, funkce, formy Supervize v sociální práci Eganův model řešení problémů Burn out syndrom Verbální komunikace Neverbální komunikace
- Literatura
- HAVRDOVÁ, Zuzana a Martin HAJNÝ. Praktická supervize : průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galén, 2008, 213 s. ISBN 9788072625321. info
- NAVRÁTIL, Pavel, Libor MUSIL, Jitka NAVRÁTILOVÁ a Monika ŠIŠLÁKOVÁ. Odborná praxe a supervize: hledání příkladů dobré praxe. 2007. URL info
- NEČASOVÁ, Mirka. Využití supervize v pomáhajících profesích na příkladu sociální práce. In KNOTOVÁ, Dana, Lenka HLOUŠKOVÁ a Kateřina PEVNÁ. Trendy v přípravě pedagogických pracovníků. 1. vydání. Brno: Konvoj, 2007, s. 165 - 169, 4 s. ISBN 978-80-7302-133-7. info
- TSUI, Ming-sum. Social work supervision : contexts and concepts. Thousand Oaks, Calif.: SAGE Publications, 2005, xviii, 178. ISBN 0761917675. URL info
- HAWKINS, Peter a Robin SHOHET. Supervize v pomáhajících profesích. Translated by Helena Hartlová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 202 s. ISBN 8071787159. info
- HAVRDOVÁ, Zuzana. Kompetence v praxi sociální práce :metodická příručka pro učitele a supervizory v sociální práci. Praha: Osmium, vydavatelství a nakladatelství, 1999, 167 s. ISBN 80-902081-8-5. info
- Výukové metody
- přednáška, skupinová diskuse
- Metody hodnocení
- diskuse ve skupině, závěrečná individuální diskuse
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2014/SPP711