ENS238 Zakládání firmy

Fakulta sociálních studií
jaro 2016
Rozsah
1/1. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Bc. Alena Šafrová Drášilová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Bohuslav Binka, Ph.D.
Katedra environmentálních studií – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Bernatíková
Dodavatelské pracoviště: Katedra environmentálních studií – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Po 22. 2. až Po 7. 3. Út 13:30–15:00 Aula, St 9. 3. až Po 16. 5. Út 13:30–15:00 Aula; a Út 8. 3. 11:30–13:00 PC25, Út 17. 5. 11:30–13:00 PC25
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Jiné omezení: Předmět bude přednostně nabízen studentům projektu EkoInkubátor
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Po absolvování předmětu bude student schopen:
  • Vyhodnotit parametry okolí a konkurence na trhu.
  • Posoudit výhody a nedostatky jednotlivých forem podnikání.
  • Pracovat se základními finančními výkazy obchodních společností.
  • Orientovat se v administrativních a právních požadavcích kladených na podnikatele.
  • Předmět volně navazuje na předmět ENS235 Podniková ekonomika
    Osnova
    • Úvod - podnikání a podnikatelský plán
    • Konkurenceschopnost a konkurenční výhoda.
    • Analýza makrookolí.
    • Analýza mikrookolí.
    • Právní formy podnikání.
    • Finanční výkazy a jejich analýza.
    • Daně, poplatky, přihlášky a komunikace se státem.
    • Písemná zkouška.
    Literatura
      povinná literatura
    • SRPOVÁ, J. a kol. Podnikatelský plán a strategie. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011, 194 s. ISBN 978-80-247-4103-1. info
      doporučená literatura
    • KORÁB, V. a kol. Podnikatelský plán. 1.vyd. Brno: Computer Press, 2007, 216 s. ISBN 978-80-251-1605-0. info
    • FOTR, Jiří a Ivan SOUČEK. Podnikatelský záměr a investiční rozhodování. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 356 s. ISBN 8024709392. info
    • KAPLAN, Robert S. a David P. NORTON. Strategy maps : converting intangible assets into tangible outcomes. Boston: Harvard Business School Press, 2004, xviii, 454. ISBN 1591391342. URL info
    Výukové metody
    Každá dvouhodina výuky se skládá z přednáškové a praktické části, která aplikuje přednášenou problematiku na konkrétním příkladě formou cvičení. Studenti jsou motivováni k interaktivnímu zapojení se do výkladu a aktivní účasti na výuce.
    Metody hodnocení
    Písemná zkouška.
    Další komentáře
    Studijní materiály
    Předmět je vyučován každoročně.
    Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017.