FSS:ZUR388 Specifika online komunikace - Informace o předmětu
ZUR388 Specifika online komunikace
Fakulta sociálních studiíjaro 2016
- Rozsah
- 0/2. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Dědková, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. et Mgr. Hana Macháčková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Martina Šmahelová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Věra Žůrková (cvičící)
RNDr. Jaromír Plhák, Ph.D. (pomocník) - Garance
- prof. PhDr. David Šmahel, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- Čt 11:30–13:00 U23
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 35 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/35, pouze zareg.: 0/35 - Mateřské obory/plány
- Animátor sportovních aktivit (program FSpS, B-TV)
- Bezpečnost informačních technologií (program FI, N-IN)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HE) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS, směr Digitální média)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS, směr Mediální studia)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS, směr Žurnalistika)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS) (3)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS, směr Digitální média) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS, směr Mediální studia) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS, směr Žurnalistika) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-MS) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-PL) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-PS) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-SO) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-SP) (2)
- Sociální informatika (program FI, B-AP)
- Cíle předmětu
- Po absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni posoudit, jaká jsou specifika online komunikace oproti komunikaci offline. Budou rozumět termínům synchronní a asynchronní komunikace, absence neverbálních nápovědí, znát teorie zabývající se experimentováním s online identitou a lhaním na internetu. Budou také schopni popsat, jak kontext, vnímání a osobnostní charakteristiky ovlivňují chování uživatelů internetu.
- Osnova
- 1. Úvodní hodina, organizace kurzu 2. Komunikační teorie 3. Specifika různých internetových prostředí 4. Anonymita, disinhibice, sebeotevření 5. Experimentování s online identitou 6. Důvěra v prostředí internetu, online lhaní 7. Komunikace v rámci online komunit 8. Online rizika (sdílení informací a soukromí) 9. Phising 10. Dodržování bezpečnostních pravidel uživateli 11. Komerční online komunikace 12. Závěrečná hodina – shrnutí kurzu, diskuze
- Literatura
- UHLS, Yalda T., Lupita ESPINOZA, Patricia GREENFIELD, Kaveri SUBRAHMANYAM a David ŠMAHEL. Internet Use and Electronic Technology. In Encyclopedia of Adolescence. New York: Academic Press, 2011, s. 160-168. 1 edition. ISBN 0-12-373915-2. URL info
- SUBRAHMANYAM, Kaveri a David ŠMAHEL. Digital Youth: The Role of Media in Development. New York: Springer, 2010, 248 s. Advancing Responsible Adolescent Development. ISBN 1-4419-6277-8. URL info
- ŠMAHEL, David. Komunikace adolescentů v prostředí internetu. Československá psychologie. Praha, 2003, roč. 2003, č. 2, s. 144-156. ISSN 0009-062X. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava a skupinové projekty.
- Metody hodnocení
- Účast na seminářích, průběžná příprava, seminární práce.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2016/ZUR388