ZUR354 Community Media

Fakulta sociálních studií
jaro 2019
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Henry G. Loeser, Ph.D. (přednášející)
Garance
Tae-Sik Kim, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
So 6. 4. 8:00–18:00 AVC, Ne 7. 4. 8:00–18:00 AVC
Předpoklady
none
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
As a true alternative to traditional public service and commercial media, the "Third Sector" community media provide access to otherwise inaccessible mass communication channels as well as content perhaps not readily available elsewhere. Thus, community media can represent an important component of civil society, and offer a path for individual and community development.
Výstupy z učení
Upon completion of the course, students should be able to identify and explain the fundamentals of Community Media, and apply them to the operation of a self-sustaining community media organization. They should demonstrate a foundation of knowledge in media management, and employ the nature of media, the platforms for delivery, structure and mandates of community media so as to compose a basic expository essay.
Osnova
  • Syllabus I. Community Media Theory & Literature 1). Introduction – descriptions & definitions of community media 2). Media Archeology – 50,000 years of communication 3). Overview - history and current snapshot of community media phenomenon 4). Theory & Literature I - theoretical foundations of civil society, community, and the public sphere 5). Theory & Literature II - media theories and research about community broadcasting II. Community Media Practice 1). Organizational Structures - ownership, licensing, governance, hierarchy, administration, strategy, tactics 2). Technics - linear delivery, air chain, terrestrial, IP 3). Marketing - market analysis, formatics, audience measurement, strategy, tactics 4). Revenue - market analysis, people, systems, materials, strategy, tactics 5). Program / Operations - genres, formats, research 6). Country Case Studies - Austria, Czech Republic 7). Digital Convergence - issues and opportunities for community media
Výukové metody
lectures, class discussion, essay
Metody hodnocení
Requirements and Grading 1. Complete these required readings before seminar (all other readings are optional): – Howley “Introduction to Community Media” pp 1-21 – Loeser “CB Introduction” – Loeser “CB History” 2. Attend the lecture sessions 6-7.4 2019 (25% of grade) 3. Participate in classroom discussions (15% of grade) 4. Submit expository essay of 1,000 words due by email (60% of grade)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2019/ZUR354