FSS:SPP005 Teorie soc. práce 1 - Informace o předmětu
SPP005 Teorie sociální práce 1
Fakulta sociálních studiípodzim 2010
- Rozsah
- 0/2/0. 11 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Pavel Navrátil, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Libor Musil, CSc.
Katedra sociální politiky a sociální práce – Fakulta sociálních studií - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Sociální politika a sociální práce (angl.) (program FSS, D-SP4) (2)
- Sociální politika a sociální práce (program FSS, D-SP4) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem kursu je analyticky se zabývat pokročilými otázkami teorie sociální práce na základě vybrané odborné literatury, empirických dat a jiných přiměřených zdrojů.
Hlavní cíle kurzu:
- Hlubší porozumění vybrané teorii sociální práce;
- Analytické čtení odborného textu;
- Psaní odborného textu;
- Prezentace odborného textu - Osnova
- Základní východiska: - behaviorální koncepty;
- - psychodynamické koncepty;
- - humanistické koncepty;
- - existentiální koncepty;
- - úkolově orientované koncepty;
- - systémové a ekologické koncepty;
- - antiopresivní koncepty;
- Literatura
- MACLAREN, Catharine. Racionálně emoční behaviorální terapie. Edited by Albert Ellis, Translated by Ivo Müller. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 135 s. ISBN 807178947X. info
- MOŽNÝ, Petr a Ján PRAŠKO. Kognitivně-behaviorální terapie : úvod do teorie a praxe. Vyd. 1. V Praze: Triton, 1999, 304 s. ISBN 8072540386. info
- FRANKL, Viktor Emanuel. Lékařská péče o duši : základy logoterapie a existenciální anylýzy [Frankl, 1995]. Brno: Cesta, 1995. ISBN 80-85319-39-X. info
- BERNE, Eric. Jak si lidé hrají. Translated by Gabriela Nová. 2. vyd., v Dialogu 1. vyd. Liberec: Dialog, 1992, 193 s. ISBN 80-85194-52-X. info
- Social work practice :people and environments : an ecological perspective. Edited by Carel B. Germain. New York: Columbia University Press, 1979. ISBN 0-231-04333-3. info
- EGAN, Gerard. The skilled helper :a model for systematic helpingand interpersonal relating. Belmont: Brooks/Cole Publishing Company, 1975, ix, 258 s. ISBN 0-8185-0133-2. info
- REID, William J. a Laura EPSTEIN. Task-centered casework. New York: Columbia University Press, 1972, vi, 275 s. ISBN 0-231-03466-0. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky:
- přednáška;
- diskuze;
Ukončení:
- esej (10 tis. slov) - Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2010/SPP005