ZUR141 Informační technologie a komunikace

Fakulta sociálních studií
podzim 2013
Rozsah
2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Leo Nitče (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Út 14:00–15:40 AVC
Předpoklady
SMER(DIG)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci kurzu bude student schopen: vysvětlit celý vývojový řetězec nových médií od analogových po digitální; porozumí práci s novými technologiemi v oblati obrazu a zvuku; porozumí technologické skladbě produkčního a postprodukčního řetězce v mediální praxi;
Osnova
  • Hlavní témata kurzu:
  • 1. porovnání období analogových médií a digitálních
  • 2. archivace obrazu a zvuku
  • 3. principy ochrany digitálního obsahu v IT
  • 4. formáty obrazu a zvuku před-analogové, analogové a digitální době;
  • 5. filmové technologie v digitálním věku - vývoj
  • 6. seznámení studentů s IT technologiemi, které se užívají v médiích;
  • 7. IT v tištěných médiích
  • 8. IT v médiích šířených pozemním, kabelovým či satelitním vysíláním
  • 9. porozumění teorii a základům internetu
  • 10. satelitní a mobilní komunikace
  • 11. vývoj a budoucnost médií (tisk, televize, rádio, internet)
  • 12. problematika využití technologií v novinářské praxi (miniaturizace)
  • 13. diskuze nad nejzajímavějšími seminárními pracemi
Literatura
  • Čechová, Zdeňka. Počítačové umění. Praha. 1989. 65 s.
  • Rahman, Syad. Multimedia Technologies: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications. 2008. 1966 s. ISBN 978-1599049533.
  • Dixit, Sudhir . Content Networking in the mobile internet. 2004. 547 s. ISBN 978-0471466185.
  • Parker, Roger. Profesionální design v reklamě. 2000. 320 s. ISBN 80-902824-0-7
  • Kumar, Amitabh. Mobile TV. 2007. 512 s. ISBN 978-0240809465.
  • LEHIKOINEN, Juha. Personal content experience : managing digital life in the mobile age. Hoboken, NJ: John Wiley, 2007, xxiv, 357. ISBN 9780470034644. URL info
  • ŠINDELÁŘ, Jan. Blog : vytváříme a vedeme internetový deník. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006, 104 s. ISBN 8025109275. info
  • KUNEŠ, Jan. Vytváříme fotoalbum na Internetu. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006, 132 s. ISBN 802511032X. info
  • PUŽMANOVÁ, Rita. Bezpečnost bezdrátové komunikace : jak zabezpečit Wi-Fi, Bluetooth, GPRS či 3G. Vyd. 1. Brno: CP Books, 2005, 179 s. ISBN 8025107914. info
  • KERLOW, Isaac Victor. The art of 3D computer animation and effects. 3rd ed. Hoboken, N.J.: John Wiley, 2004, xii, 451. ISBN 0471430366. URL info
  • The new media reader. Edited by Noah Wardrip-Fruin - Nick Montfort. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2003, xv, 823. ISBN 0262232278. info
  • HAMLIN, J. Scott. Grafika animace :kouzla na Webu. 1. vyd. Brno: UNIS Publishing, 2000, 336 s. +. ISBN 80-86097-45-5. info
Metody hodnocení
A. přednáška
B. odevzdání seminární práce
C. písemná zkouška
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2013/ZUR141