FSS:ZUR369 Audio žurnalistika - Informace o předmětu
ZUR369 Audio žurnalistika
Fakulta sociálních studiípodzim 2015
- Rozsah
- 0/2. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Ivan Holas (cvičící)
- Garance
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- Po 17:00–18:30 Střižna 531
- Předpoklady
- ZUR367 Audio a video || ZUR271 Úvod do rozhlas. žurnalistiky
ZUR367 Audio a video a ZUR271 Úvod do rozhlas. žurnalistiky - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/12, pouze zareg.: 0/12 - Mateřské obory/plány
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HE) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS, směr Digitální média)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS, směr Mediální studia)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS, směr Žurnalistika)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS, směr Digitální média)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS, směr Mediální studia)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS, směr Žurnalistika)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-MS) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-PL) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-PS) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-SO) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-SP) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem ryze praktického kurzu je umožnit studentům práci v týmu rozhlasové zpravodajské redakce, seznámit se v reálném kontextu s postupy vyhledávání námětů a způsobů jejich zpracování a také s koordinací práce jednotlivých pozic v redakčním týmu. Jednotlivé lekce zahrnují též stručný souhrn potřebných teoretických znalostí, stěžejní část však tvoří reálný provoz redakce v rámci seminární skupiny.
- Osnova
- Stěžejní část všech lekcí představuje klasická redakční činnost – reálná tvorba rozhlasových zpravodajských a publicistických příspěvků, připomínkování již odevzdaných a odvysílaných zpráv, reportáží atp., editorská příprava dalších relací, týmové diskuze o vhodnosti zvolených námětů a způsobů jejich obsahového i technického zpracování. V průběhu kurzu studenti postupně uvádějí do praxe teoretické poznatky z prerekvizitních předmětů. Veškeré studentské práce v rámci tohoto kurzu vznikají jako reálné rozhlasové příspěvky v návaznosti na skutečné události. V případě mimořádných zpravodajských událostí (v minulosti např. volba rektora univerzity, všeobecné volby atd.) studenti v rámci kurzu připravují kontinuální vysílání s řadou vnořených různorodých formátů rozhlasové tvorby (profily kandidátů, živé reportážní vstupy z místa, komentované zpravodajství, živé diskuzní pořady.)
- Literatura
- OSVALDOVÁ, Barbora a Jan HALADA. Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. 3., rozš. vyd. Praha: Libri, 2007, 263 s. ISBN 9788072772667. info
- BOYD, Andrew. Příručka pro novináře : zpravodajství v rozhlase a televizi. Praha: Centrum nezávislé žurnalistiky, 1995, 163 s. info
- MARŠÍK, Josef. Úvod do teorie rozhlasového programu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1995, 106 s. ISBN 8071840130. info
- Výukové metody
- seminární výuka, praktické ukázky, konzultace
- Metody hodnocení
- Studentům bude udělen zápočet na základě průběžného hodnocení znalostí a individuálních i skupinových aktivit, a to při účasti nejméně na 75 % seminářů.
- Statistika zápisu (podzim 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2015/ZUR369