FSS:ZUR387 Psychosociální rizika - Informace o předmětu
ZUR387 Psychosociální rizika a příležitosti používání internetu
Fakulta sociálních studiípodzim 2015
- Rozsah
- 1/1. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Lenka Dědková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Fedor Tiršel (pomocník) - Garance
- prof. PhDr. David Šmahel, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- St 17:00–18:30 AVC
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 45 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/45, pouze zareg.: 0/45 - Mateřské obory/plány
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HE) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS, směr Digitální média)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS, směr Mediální studia)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS, směr Žurnalistika)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS, směr Digitální média)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS, směr Mediální studia)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS, směr Žurnalistika)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-MS) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-PL) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-PS) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-SO) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-SP) (2)
- Sociální informatika (program FI, B-AP)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu budou studenti mít základní přehled o možných rizicích a pozitivech při používání nových médií z psychologické perspektivy. Zároveň získají znalosti o možných cestách prevence i intervence těchto rizik.
- Osnova
- 1. Konceptualizace rizik a příležitostí
- 2. Experimentování na internetu, online komunikace
- 3. Online přátelství
- 4. Partnerské vztahy online, meeting strangers
- 5. Sociální sítě, blogy, rizikové komunity, soukromí na itnernetu
- 6. Kyberšikana
- 7. Sexuální tématika online, grooming
- 8. Digital skills, důvěryhodnost informací online
- 9. Vliv online her na agresivitu a prosociální chování
- 10. Závislost na internetu
- Literatura
- SUBRAHMANYAM, Kaveri a David ŠMAHEL. Digital Youth: The Role of Media in Development. New York: Springer, 2010, 248 s. Advancing Responsible Adolescent Development. ISBN 1-4419-6277-8. URL info
- Výukové metody
- přednášky a semináře
- Metody hodnocení
- Pro získání zápočtu je povinná 75% účast na hodinách, odevzdání dvou sebereflexí v rozsahu 2-3 NS (individuálně, v lednu), vypracování návrhu výzkumu o některém z probíraných témat a jeho prezentace (v týmu; poslední hodina) a prezentace vybraného tématu během semestru (v týmu, cca 15-20 minut).
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2015/ZUR387