PSY536 Rozvoj pracovníků

Fakulta sociálních studií
podzim 2017
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Marcela Leugnerová, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Mgr. Jakub Procházka, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ondřej Ženka (přednášející)
Mgr. Ludmila Dudášová, Ph.D. (pomocník)
Garance
prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D.
Katedra psychologie – Fakulta sociálních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Po 13:30–16:45 U33
Předpoklady
SOUHLAS
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 9 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/9, pouze zareg.: 0/9
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem studia předmětu je seznámení s postupy, které umožňují přípravu a realizaci efektivních rozvojových programů. Součástí studia předmětu je osvojení si základních pojmů, poznatků a teorií z oblasti rozvoje pracovníků a jejich aplikace při plánování, realizaci rozvojových aktivit a při posuzování jejich kvality. Práci v předmětu tvoří teoretická příprava a rozvoj dovedností pod supervizí.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu budou studenti schopni:
a. vědět, jak vypadá rozvoj pracovníků v organizacích a rozumět jeho významu pro efektivitu organizace
b. znát procesy, které souvisejí s rozvojem pracovníků v organizacích
c. aplikovat poznatky z psychologických výzkumů při plánování a realizaci rozvojových aktivit
d. znát rozvojový proces od analýzy potřeb až po vyhodnocení efektivity rozvoje
e. umět identifikovat rozvojové potřeby
f. znát metody rozvoje pracovníků a vhodně je zvolit při tvorbě designu rozvojových akcí
g. vědět, co vše je ve hře při vytváření designu rozvojových akcí
h. aplikovat teorie učení při plánování a realizaci rozvojových aktivit
i. vědět, jak zajistit transfer rozvíjeného do praxe
j. umět posoudit kvalitu rozvojových aktivit
k. umět změřit efektivitu rozvojových aktivit
l. schopni naplánovat a realizovat interaktivní workshop
Osnova
  • 1. Uvedení do rozvoje pracovníků a rozvoj pracovníků v praxi
  • 2. Analýza rozvojových potřeb
  • 3. Vyhodnocení efektivity rozvoje
  • 4. Transfer rozvíjeného do praxe
  • 5. Metody rozvoje
  • 6. Tvorba designu rozvojových programů
  • 7. Koučování
  • 8. Realizace workshopu
Literatura
    povinná literatura
  • NOE, Raymond A. Employee training and development. Seventh edition. New York: McGraw Hill education, 2017, xix, 554. ISBN 9781259255434. info
Výukové metody
přednášky, semináře, seminární diskuse, skupinové úkoly, znalostní test, studium literatury, praktický nácvik
Metody hodnocení
Písemný test: 20 bodů
Týmové úkoly: 30 bodů
Účast na studijních setkáních je povinná (min. účast 6 z 8).

Bodové hodnocení je převedeno na známky podle následujícího klíče: A (50 – 44 bodů), B (43 – 38 bodů), C (37 – 34 bodů), D (33 – 29 bodů), E (28 – 25 bodů), F (24 bodů a méně).
Další komentáře
Studijní materiály
Povinny předmět profilace Psychologie práce.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2016, podzim 2018.