FSS:PSY536 Rozvoj pracovníků - Informace o předmětu
PSY536 Rozvoj pracovníků
Fakulta sociálních studiípodzim 2017
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Marcela Leugnerová, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Mgr. Jakub Procházka, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Ondřej Ženka (přednášející)
Mgr. Ludmila Dudášová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- prof. PhDr. Martin Vaculík, Ph.D.
Katedra psychologie – Fakulta sociálních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra psychologie – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- Po 13:30–16:45 U33
- Předpoklady
- SOUHLAS
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 9 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/9, pouze zareg.: 0/9 - Mateřské obory/plány
- Psychologie (program FSS, N-PS)
- Cíle předmětu
- Cílem studia předmětu je seznámení s postupy, které umožňují přípravu a realizaci efektivních rozvojových programů. Součástí studia předmětu je osvojení si základních pojmů, poznatků a teorií z oblasti rozvoje pracovníků a jejich aplikace při plánování, realizaci rozvojových aktivit a při posuzování jejich kvality. Práci v předmětu tvoří teoretická příprava a rozvoj dovedností pod supervizí.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu budou studenti schopni:
a. vědět, jak vypadá rozvoj pracovníků v organizacích a rozumět jeho významu pro efektivitu organizace
b. znát procesy, které souvisejí s rozvojem pracovníků v organizacích
c. aplikovat poznatky z psychologických výzkumů při plánování a realizaci rozvojových aktivit
d. znát rozvojový proces od analýzy potřeb až po vyhodnocení efektivity rozvoje
e. umět identifikovat rozvojové potřeby
f. znát metody rozvoje pracovníků a vhodně je zvolit při tvorbě designu rozvojových akcí
g. vědět, co vše je ve hře při vytváření designu rozvojových akcí
h. aplikovat teorie učení při plánování a realizaci rozvojových aktivit
i. vědět, jak zajistit transfer rozvíjeného do praxe
j. umět posoudit kvalitu rozvojových aktivit
k. umět změřit efektivitu rozvojových aktivit
l. schopni naplánovat a realizovat interaktivní workshop - Osnova
- 1. Uvedení do rozvoje pracovníků a rozvoj pracovníků v praxi
- 2. Analýza rozvojových potřeb
- 3. Vyhodnocení efektivity rozvoje
- 4. Transfer rozvíjeného do praxe
- 5. Metody rozvoje
- 6. Tvorba designu rozvojových programů
- 7. Koučování
- 8. Realizace workshopu
- Literatura
- povinná literatura
- NOE, Raymond A. Employee training and development. Seventh edition. New York: McGraw Hill education, 2017, xix, 554. ISBN 9781259255434. info
- Výukové metody
- přednášky, semináře, seminární diskuse, skupinové úkoly, znalostní test, studium literatury, praktický nácvik
- Metody hodnocení
- Písemný test: 20 bodů
Týmové úkoly: 30 bodů
Účast na studijních setkáních je povinná (min. účast 6 z 8).
Bodové hodnocení je převedeno na známky podle následujícího klíče: A (50 – 44 bodů), B (43 – 38 bodů), C (37 – 34 bodů), D (33 – 29 bodů), E (28 – 25 bodů), F (24 bodů a méně). - Další komentáře
- Studijní materiály
Povinny předmět profilace Psychologie práce.
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2017/PSY536