FSS:ZUR292 Reklama - Informace o předmětu
ZUR292 Reklama
Fakulta sociálních studiípodzim 2017
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Peter Stoličný, ArtD. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Jaroslav Čuřík, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- Út 8:00–9:30 AVC
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50 - Mateřské obory/plány
- Animátor sportovních aktivit (program FSpS, B-TV)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HE)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS, směr Digitální média)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS, směr Mediální studia)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS, směr Žurnalistika)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS, směr Digitální média)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS, směr Mediální studia)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS, směr Žurnalistika)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-MS)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-PL)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-PS)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-SO)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-SP)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-TV)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy reklamy v médiích a naučit je koncipovat realizaci této mediální komunikace v praxi. Reklama v médiích je významným fenoménem současnosti, vytváří prvotní informace o produktech a napomáhá tím k jejich prodeji. Šíří se prostřednictvím placených médií. Reklama se skládá z prostředků reklamy, které se specificky a kreativně vytvářejí a podle určitých kritérií v médiích nasazují.
- Osnova
- 1. Pozice mediální reklamy v marketingových komunikacích (přednáška); 2. Charakteristika působení reklamy (přednáška); 3. Seminář: Prezentujte příklad mediální reklamy; 4. Modely psychologického reklamního působení (přednáška), Formulování cílů reklamy a rozpočtování (přednáška); 5. Seminář: Ukažte na třech příkladech reklamy modely jejich psychologického působení; 6. Corporate design – kreativní základ reklamy (přednáška); 7. Seminář: Analyzujte corporate design dvou organizací – silné a slabé stránky; 8. Reklamní sdělení, slogany, titulky (přednáška); 9. Reklamní prostředky – inzeráty, televizní a rozhlasové spoty (přednáška); 10. Seminář: Zpracujte text inzerátu na určený produkt; 11. Reklamní prostředky – out of home, reklama v kinech. Nová média (přednáška); 12. Charakteristika a využitelnost reklamních médií. Výběr médií pro reklamní kampaň (přednáška); 13. Seminář: Zpracujte reklamní mediální mix na zadaný produkt; 14. Problematika měření účinnosti reklamy v médiích. Etika reklamy (přednáška).
- Literatura
- 4. Svoboda, V.: Propagační kampaně v marketingových komunikacích, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, Zlín 2004.
- Brannan, T.: Jak se dělá účinná reklama, Management Press, Praha 1996.
- Tellis, G. J.: Reklama a podpora prodeje, Grada Publishing, Praha 2000.
- Svoboda, V. Corporate identity. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, Zlín 2003.
- Metody hodnocení
- Přednáška a seminář. Zápočet: Podmínky pro udělení – prezentace seminárního referátu na dostatečné úrovni a závěrečný písemný test (30 otázek). Seminární referáty zpracují studenti v rozsahu 15 min. (3–4 strany textu) a přednesou je na semináři podle určeného seznamu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2017/ZUR292