FSS:ZUR366 Grafika v multimédiích - Informace o předmětu
ZUR366 Grafika v multimédiích
Fakulta sociálních studiípodzim 2017
- Rozsah
- 1/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Leo Nitče (přednášející)
- Garance
- Ing. Rudolf Burgr, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- St 15:15–16:45 Střižna 531
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/12, pouze zareg.: 0/12 - Mateřské obory/plány
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HE) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS, směr Digitální média)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS, směr Mediální studia)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS, směr Žurnalistika)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS, směr Digitální média)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS, směr Mediální studia)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS, směr Žurnalistika)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-MS) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-PL) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-PS) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-SO) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-SP) (2)
- Cíle předmětu
- Kurz seznámí posluchače s počátky počítačové grafiky a jejím vývojem ve světě a v ČR. Posluchači se obeznámí s počátky televizního vysílání a zaváděním nových grafických prvků a technologií, které jsou součástí televizních pořadů (zpravodajství, dokumentaristika, ad.) a reklamních bloků. V kurzu budou představeny technologie, které se uplatňují při tvorbě počítačové grafiky a její implementaci v televizi, filmu a na internetu. Představení nových grafických aplikací a jejich využití v konkrétních případech. Součástí kurzu budou semináře s našimi a zahraničními odborníky na počítačovou grafiku a nové technologie.
- Osnova
- 1. Historie počítačové grafiky a vývoj v ČR, analogová vs. digitální
- 2. Současná počítačová technika a její uplatnění v oblasti vizualizace
- 3. Speciální uplatnění počítačové techniky – design (3D CAD/CAM)
- 4. Výtvarné formy a informatika
- 5. Vnímání obrazu a informační propustnost obrazovky
- 6. Preprodukce, produkce, postprodukce a distribuce v CGI
- 7. Návrh AV kompozice založené na 3D (znělka, intro, logo, atp.)
- 8. Preprodukce – návrh, storyboard
- 9. Produkce – práce se zdroji a datovými sklady, pořízení vlastního AV materiálu
- 10. Postprodukce - editace, vrstvy, klíčování
- 11. Rendering VFX a SFX v CGI (video, film)
- 12. Nová média a nové technologie (HDR, stereoskopie, holografie, ad.)
- 13. Prezentace zápočtových projektů
- Literatura
- povinná literatura
- LUGMAYR, A. Digital Interactive TV and Metadata, 2004
- RICE, J. Creating Digital Content for Video Production, 2002
- CAMPBELL, D. Technical Film and TV for Nontechnical People, 2002
- ELWES, C. Video Art a Guided Tour, 2005
- BROWNE, S. High Definition Postrpoduction - Editing and Delivering HD Video, 2007
- doporučená literatura
- COOPER, A. About Face 3 The Essentials of Interaction Design, 2007
- neurčeno
- KEIRSTEAD, P. Computers in Broadcast & Cable Newsrooms, 2005
- JACK, K. Dictionary of Video Television Technology, 2002
- Výukové metody
- přednáška, seminář, tvorba vlastních projektů
- Metody hodnocení
- 1x přednáška, 2x cvičení
Odevzdání závěrečných projektů na DVD (zadání, podklady, zdrojové soubory, výsledný projekt). - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2017/ZUR366