FSS:ZUR300b Propagace na sociálních sítích - Informace o předmětu
ZUR300b Propagace nejen na sociálních sítích
Fakulta sociálních studiípodzim 2018
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petr Albrecht (přednášející)
Mgr. Tomáš Svoboda (přednášející) - Garance
- Mgr. Jaroslav Čuřík, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- St 18:00–19:40 PC54
- Předpoklady
- ZUR109 STISK
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10 - Mateřské obory/plány
- Animátor sportovních aktivit (program FSpS, B-TV)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HE) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-HS)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-KS) (3)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-MS) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-PL) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-PS) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-SO) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-SP) (2)
- Mediální studia a žurnalistika (program FSS, B-TV)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je přiblížit studentům vnitřní chod redakce, její méně viditelné součásti a seznámit je s možnostmi, které jim pro účely vlastní prezentace a rozšiřování publika poskytují mediální partnerství, sociální sítě a další způsoby propagace. Předmět proto vedou odborníci z praxe, kteří do výuky přinesou zkušenosti ze své práce. Základním prostředkem kurzu je studentské médium Stisk ve všech jeho formách (text, audio, video), jehož výstupy budou studenti propagovat stejně jako médium samotné. Studenti si postupně osvojí schopnost propagovat médium i jeho obsah, dojednánávání mediálních partnerství, spolupráci s univerzitními médii (Rádio R, oficiální profily MU atp.) překlopení vybraného obsahu na sociální sítě, jejich správa a cesty ke zvyšování odběratelů. Studenti rovněž získají přehled o formátech, které jsou vhodné pro sociální sítě, jejich cílení a rozdělení do portfolia jednotlivých profilů na sociálních sítích. Rovněž se seznámí s možnostmi živých vstupů a přenosů, současnými hrozbami „instantní žurnalistiky“, běžnou i krizovou komunikací se čtenáři/diváky/odběrateli – např. právě na sociálních sítích.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování kurzu si studenti odnesou praktické znalosti a dovednosti, které by měl ovládat každý, kdo chce zužitkovat a částečně přenést mediální obsah na sociálních sítích s cílem posílit vlastní značku, otevřít se nové cílové skupině a získat nové odběratele (čtenáře, návštěvníky webu, uživatele služeb) původního poskytovatele mediálního obsahu (noviny, televize, internetový portál). Budou schopni vytvořit plán propagace, zajistit mediální partnerství. Zároveň si osvojí schopnost správy firemních profilů, rizika spojená s „instantní žurnalistikou“ a další hrozby i výhody současného posunu mediálního obsahu na sociální sítě.
- Osnova
- 1. Úvodní seminář, rozdělení do týmů a první úkoly (PA, TS).
- 2. Správa „firemního“ facebokového profilu: obsah, výrazové prostředky, cílení, metrika, komunikace s odběrateli – I. Část (PA).
- 3. Čtenáři a krizová komunikace (TS).
- 4. Správa „firemního“ facebokového profilu: obsah, výrazové prostředky, cílení, metrika, komunikace s odběrateli – II. Část (PA).
- 5. Mediální partnerství (TS).
- 6. Portfolio sociálních profilů Facebook, Twitter, Instagram + blog idnes a jejich naplňování různými obsahy (PA).
- 7. Fake news (TS).
- 8. Živé přenosy: Facebook Live, Periscope pro Twitter, 360° kamera (PA).
- 9. Online rozhovor: propagace + online přenos na stránky Stisku (TS).
- 10. Instagram: fotky, filtry, instastory, live, ... (PA). 11. Propagace vybrané akce FSS (TS).
- 12. Videoupoutávky – jak zaujmout, čím nalákat, kamera a střih (PA).
- 13. Vyhodnocení semináře, kolokvium (PA, TS).
- Literatura
- povinná literatura
- KAWASAKI, Guy a Peg FITZPATRICK. Umění sociálních médií : silné tipy pro silné uživatele. Translated by Marek Čtrnáct. Tetčice: Impossible, 2017, 160 stran. ISBN 9788087673300. info
- BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích : prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 9788025133200. info
- • Facebook e-learning courses, dostupné na https://www.facebookblueprint.com/student/catalog.
- Výukové metody
- Seminář je rozdělen na teoretickou a praktickou část. Získané poznatky studenti aplikují v praxi. Mezi dlouhodobé úkoly patří: účast na poradách jednotlivých redakcí Stisku (dle rozdělení týmu), aktivní správa sociálních profilů během celého semestru, vyhodnocování reportů a nejúspěšnějších příspěvků a samostatný projekt guerilla marketingu, který uvedou v život + další aktivity dle aktuální potřeby. Studium předepsané literatury.
- Metody hodnocení
- Kurz úspěšně zakončí posluchači, kteří budou aktivně během celého semestru plnit své povinnosti, účastnit se porad a kteří zužitkují v praxi nově nabyté poznatky. Závěrečné kolokvium: Studenti na společném setkání prezentují výsledky své práce, poznatky, proměnu sociálních profilů a počty odběratelů v čase. Lektoři zároveň na příkladech shrnují základní chyby, kterých se studující v průběhu výuky dopouštěli včetně návrhů, jak chyby odstranit. Zároveň se na kolokviu prezentuje a hodnotí praktická realizace speciálních úkolů – mediální partnerství, příp. akce guerilla marketingu.
- Informace učitele
- V době výuky kurzu budou ve studijních materiálech v IS zveřejňovány všechny důležité doplňující informace a podklady související s kurzem (jeho začátkem, průběhem a ukončením).
Podvodné plnění studijních povinností: Výuka na FSS MU předpokládá, že studenti znají studijní předpisy a že se nedopouštějí podvodného plnění studijních povinností, zejména opisování u zkoušek a plagiátorství, tedy vydávání cizích myšlenek za vlastní a přebírání myšlenek jiných autorů bez uvedení autorství. Plagiátorství patří k nejzávažnějším etickým proviněním v akademickém prostředí, popírá poslání univerzity i smysl studia. Z právního hlediska je plagiátorství krádeží cizího duševního vlastnictví. Podvodné plnění studijních povinností nemůže být za žádných okolností na FSS tolerováno. Každý případ podvodného chování bude trestán nejpřísnější sankcí, a to nepodmínečným vyloučením ze studia. Studentům doporučujeme co nejdůkladněji se seznámit s problémem plagiátorství a se způsoby, jak se mu vyhnout. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2018/ZUR300b