FSS:CMA17 Current Media Research - Informace o předmětu
CMA17 Current Issues in Research of Media and Audiences
Fakulta sociálních studiípodzim 2023
- Rozsah
- 0/2/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Karolína Bieliková (přednášející)
Mgr. Jana Blahošová (přednášející)
Vojtěch Dvořák, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Iveta Jansová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Marie Jaroň Bedrošová, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Alena Kluknavská, PhD. (přednášející)
Mgr. Martina Novotná, Ph.D. (přednášející)
Shanu Shukla, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Klára Smejkal, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Michaela Šaradín Lebedíková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Natálie Terčová (přednášející)
Mgr. Štěpán Žádník (přednášející) - Garance
- Mgr. Iveta Jansová, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Boris Rafailov, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- St 12:00–13:40 AVC
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 3/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- Culture, Media and Performative Arts (program FF, B-MA)
- Cíle předmětu
- The course is designed as a series of lectures and discussions, acquainting students with selected topics in the current research of media and media audiences. The course is taught by experts from the Department of Media Studies and Journalism and the Interdisciplinary Research Team on Internet and Society (IRTIS), who will introduce students to selected areas in their current research interests and activities. After completing the course, the students will have an overview of the current topics in the media studies field and they will learn how to communicate research findings to the broader public.
- Výstupy z učení
- After finishing the course, the students:
- will have an overview of the current topics research in the field of media and media audiences
- will be able to critically read and engage with academic articles about the topics
- will learn how to communicate research findings to the broader public in the from of popularizations - Osnova
- Selected topic from media and media audiences research, e.g.:
- Digital literacy
- Media and aggression
- Media and fandom
- Media and politics
- Media and sexuality
- Media and vulnerable groups
- Problematic media use
- Writing scientific popularizations, citing sources
- Literatura
- Sullivan, J. L. (2020). Media audiences: effects, users, institutions, and power. Sage.
- Oliver, M. B., Raney, A. A., & Bryant, J. (Eds.). (2019). Media effects: Advances in theory and research. Routledge.
- Stever, G. S., Giles, D. C., Cohen, J. D., & Myers, M. E. (Eds.). (2022). Understanding media psychology. Routledge.
- van Dijck, J. (2020). The digital divide. Polity.
- Lemish, D. (Ed.). (2022). The Routledge international handbook of children, adolescents, and media. Routledge.
- Výukové metody
- Lectures, final assignement in the form of a scientific popularization text
- Metody hodnocení
- Credit; final assignement in the form of a scientific popularization text
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2023/CMA17