ZURb1233 Marketing na sociálních sítích

Fakulta sociálních studií
podzim 2023
Rozsah
1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. František Šudřich (přednášející)
Mgr. Jaroslav Čuřík, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Jaroslav Čuřík, Ph.D.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Boris Rafailov, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
St 18:00–19:40 AVC
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 16/30, pouze zareg.: 1/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30
Mateřské obory/plány
předmět má 35 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Rozvíjení či posilování vlastní značky – ať už ve veřejném či privátním sektoru – je stále více provázané s virtuálním internetovým prostředím. Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu na sociálních sítích. Získají přehled o obecných marketingových zásadách, které lze uplatňovat bez omezením typu sociální sítě, ale také o  vhodných formátech, jejich cílení a rozdělení do portfolia jednotlivých profilů na sociálních sítích. Seznámí se také s běžnou i krizovou komunikací se čtenáři/diváky/odběrateli na sociálních sítích.
Výstupy z učení
Předmět přináší studentům základní informace o marketingu na sociálních sítích a dává jim základy pro případnou práci v social media marketingu. Účastníci kurzu si odnesou praktické znalosti a dovednosti, které mohou zužitkovat při posilování vlastní značky na sociálních sítích, zisku nových cílových skupin i nových odběratelů. Po úspěšném absolvování kurzu budou ovládat správu firemních profilů, osvojí si výhody i hrozby současného mediálního světa stále pevněji navázaného na sociální sítě.
Osnova
  • - 20. 9. - Úvodní seminář - Představení, organizace práce, způsob hodnocení
  • - 27. 9. - Úvod do marketingu - Úvod do marketingu, základní marketingové pojmy, marketingové a komunikační modely, branding a budování značky, analýza značky, analýza tržního prostředí.
  • - 4. 10. - Marketingová strategie - Positioning a targeting značky, budování hodnoty značky, komunikační kanály, cílové skupiny, persony, marketingová strategie, marketingový plán, marketingové cíle.
  • - 11. 10. - Úvod do sociálních sítí - Proč sociální sítě, portfolio profilů, byznys profily, konkurence, jazyk, nástroje na správu
  • - 18. 10. - Jak soc. sítě pracují; komunity - Algoritmus, analýza, vyhodnocení, publikační chování, odezva publika, komunikace vs. prezentace, budování komunity a její význam,
  • - 25. 10. Obsahový marketing - Formy komunikace na sociálních sítích, zásady tvorby obsahu na sociálních sítích, orientace na cílovou skupinu, specifické formy obsahu, publikační plán, obsahová typologie
  • - 1. 11. Obsahový marketing - vizuální složky komunikace - Vizualita obsahu, percepce, význam barev, výrazové prostředky na sociálních sítích.
  • - 8. 11. Práce s komunitou, influencer marketing - Budování komunity a její význam, komunikace vs. prezentace, influenceři, spolupráce, pravidla, zásady, tipy
  • - 15. 11. Instagram, TikTok - Představení soc. sítě, formáty, získávání fanoušků, praktické ukázky
  • - 22. 11. Facebook, X - Představení soc. sítě, formáty, získávání fanoušků, praktické ukázky
  • - 29. 11. Krizová komunikace - hateři, trollové, krizová komunikace a jak si s ní poradit.
  • - 6. 12. Placené formy propagace na sociálních sítích - Základní pojmy, formy placené propagace a spolupráce, techniky, influencer marketing, Kampaně, plánování, náklady, zákonné a etické limity
  • - 13. 12. Závěr
Literatura
    doporučená literatura
  • LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě : ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Vydání první. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019, 325 stran. ISBN 9788075550842. URL info
  • KAWASAKI, Guy a Peg FITZPATRICK. Umění sociálních médií : silné tipy pro silné uživatele. Translated by Marek Čtrnáct. Tetčice: Impossible, 2017, 160 stran. ISBN 9788087673300. info
  • BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích : prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 9788025133200. info
  • Facebook e-learning courses, dostupné na https://www.facebookblueprint.com/student/catalog.
Výukové metody
Seminář je rozdělen na teoretickou a praktickou část. Přednášky, semináře, prezentace. Praktické úkoly a projekty s napojením na praxi. Správa vybraných sociálních profilů. Rozvíjení týmové spolupráce. Získané poznatky studenti aplikují v praxi.
Metody hodnocení
Kurz úspěšně zakončí posluchači, kteří splní zadané krátkodobé i dlouhodobé úkoly a budou se aktivně účastnit přednášek (prezence nejméně 75 procent)
Informace učitele
V době výuky kurzu budou ve studijních materiálech v IS zveřejňovány všechny důležité doplňující informace a podklady související s kurzem (jeho začátkem, průběhem a ukončením).
Podvodné plnění studijních povinností: Výuka na FSS MU předpokládá, že studenti znají studijní předpisy a že se nedopouštějí podvodného plnění studijních povinností, zejména opisování u zkoušek a plagiátorství, tedy vydávání cizích myšlenek za vlastní a přebírání myšlenek jiných autorů bez uvedení autorství.


Plagiátorství patří k nejzávažnějším etickým proviněním v akademickém prostředí, popírá poslání univerzity i smysl studia. Z právního hlediska je plagiátorství krádeží cizího duševního vlastnictví.


Podvodné plnění studijních povinností nemůže být za žádných okolností na FSS tolerováno. Každý případ podvodného chování bude trestán nejpřísnější sankcí, a to nepodmínečným vyloučením ze studia. Studentům doporučujeme co nejdůkladněji se seznámit s problémem plagiátorství a se způsoby, jak se mu vyhnout.

Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2024.