GP3MP_ALP1 Autorský lektorský projekt 1

Pedagogická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/0/1. 3 týdny praxe. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Jan Charvát, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Monika Szűcsová, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Předpoklady
GP3MP_HTGP Historie galerijní pedagogiky && GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je výcvik v odborném zpracování různých komunikativních projektů, tvorba koncepce, metodická příprava a uskutečnění vlastních projektů s příslušnou dokumentací Příprava i realizace individuálních nebo skupinových projektů. Výuka má formu individuální konzultované praxe Klíčová slova: Animace, lektorský projekt, autorský projekt
Osnova
  • Individuální kontakt s výstavními institucemi Koncepce a zpracování projektu a dokumentace Vyhledávání různých cílových skupin
Literatura
  • Horáček, Radek: Tvorba přednášky a prezentace. In: Friedlová, Martina: Umění: prostor pro život a hru. Olomouc 2008
  • STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana. Výtvarná dílna. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 289 s. ISBN 8021038799. info
  • SLAVÍK, Jan. Od výrazu k dialogu ve výchově : artefiletika. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1997, 199 s. ISBN 8071844373. info
Výukové metody
individuální praxe v galerii
Metody hodnocení
Výstup semestru: Závěrečný projekt - týmový nebo samostatný projekt s dokumentací a publikačním přesahem
Navazující předměty
Informace učitele
Babyrádová, H. Rituál, umění a výchova.Vydavatelství Masarykovy univerzity, Brno 2002, 309 s. Brabcová, A.: Brána muzea otevřená. OSF, Praha 2003 Falk, J. a Dierking, J., Learning from Museums: Visitor Exprience and the Making of Meaning. Nashville: AltaMira Press 2000. Horáček,R.:Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno, CERM 1998 Hooper-Greenhill, E., The Educational Role of the Museum. London: Routledge 1999. Kesner, L.: Muzeum umění v digitální době. Praha, Argo, NG v Praze 2000
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017.

GP3MP_ALP1 Autorský lektorský projekt 1

Pedagogická fakulta
podzim 2017
Rozsah
0/0/1. 3 týdny praxe. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Jan Charvát, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Monika Szűcsová, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
GP3MP_ALP1/01: Út 7:30–10:05 ateliér 18A, R. Horáček
Předpoklady
GP3MP_HTGP Historie galerijní pedagogiky && GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je výcvik v odborném zpracování různých komunikativních projektů, tvorba koncepce, metodická příprava a uskutečnění vlastních projektů s příslušnou dokumentací Příprava i realizace individuálních nebo skupinových projektů. Výuka má formu individuální konzultované praxe Klíčová slova: Animace, lektorský projekt, autorský projekt
Osnova
  • Individuální kontakt s výstavními institucemi Koncepce a zpracování projektu a dokumentace Vyhledávání různých cílových skupin
Literatura
  • Horáček, Radek: Tvorba přednášky a prezentace. In: Friedlová, Martina: Umění: prostor pro život a hru. Olomouc 2008
  • STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana. Výtvarná dílna. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 289 s. ISBN 8021038799. info
  • SLAVÍK, Jan. Od výrazu k dialogu ve výchově : artefiletika. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1997, 199 s. ISBN 8071844373. info
Výukové metody
individuální praxe v galerii
Metody hodnocení
Výstup semestru: Závěrečný projekt - týmový nebo samostatný projekt s dokumentací a publikačním přesahem
Navazující předměty
Informace učitele
Babyrádová, H. Rituál, umění a výchova.Vydavatelství Masarykovy univerzity, Brno 2002, 309 s. Brabcová, A.: Brána muzea otevřená. OSF, Praha 2003 Falk, J. a Dierking, J., Learning from Museums: Visitor Exprience and the Making of Meaning. Nashville: AltaMira Press 2000. Horáček,R.:Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno, CERM 1998 Hooper-Greenhill, E., The Educational Role of the Museum. London: Routledge 1999. Kesner, L.: Muzeum umění v digitální době. Praha, Argo, NG v Praze 2000
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2018.

GP3MP_ALP1 Autorský lektorský projekt 1

Pedagogická fakulta
podzim 2016
Rozsah
0/0/1. 3 týdny praxe. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Jan Charvát, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jitka Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
GP3MP_ALP1/01: Út 7:30–10:05 ateliér 18A, R. Horáček, J. Charvát
Předpoklady
GP3MP_HTGP Historie galerijní pedagogiky && GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je výcvik v odborném zpracování různých komunikativních projektů, tvorba koncepce, metodická příprava a uskutečnění vlastních projektů s příslušnou dokumentací Příprava i realizace individuálních nebo skupinových projektů. Výuka má formu individuální konzultované praxe Klíčová slova: Animace, lektorský projekt, autorský projekt
Osnova
  • Individuální kontakt s výstavními institucemi Koncepce a zpracování projektu a dokumentace Vyhledávání různých cílových skupin
Literatura
  • Horáček, Radek: Tvorba přednášky a prezentace. In: Friedlová, Martina: Umění: prostor pro život a hru. Olomouc 2008
  • STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana. Výtvarná dílna. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 289 s. ISBN 8021038799. info
  • SLAVÍK, Jan. Od výrazu k dialogu ve výchově : artefiletika. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1997, 199 s. ISBN 8071844373. info
Výukové metody
individuální praxe v galerii
Metody hodnocení
Výstup semestru: Závěrečný projekt - týmový nebo samostatný projekt s dokumentací a publikačním přesahem
Navazující předměty
Informace učitele
Babyrádová, H. Rituál, umění a výchova.Vydavatelství Masarykovy univerzity, Brno 2002, 309 s. Brabcová, A.: Brána muzea otevřená. OSF, Praha 2003 Falk, J. a Dierking, J., Learning from Museums: Visitor Exprience and the Making of Meaning. Nashville: AltaMira Press 2000. Horáček,R.:Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno, CERM 1998 Hooper-Greenhill, E., The Educational Role of the Museum. London: Routledge 1999. Kesner, L.: Muzeum umění v digitální době. Praha, Argo, NG v Praze 2000
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2017, podzim 2018.

GP3MP_ALP1 Autorský lektorský projekt 1

Pedagogická fakulta
podzim 2015
Rozsah
0/0/1. 3 týdny praxe. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Jan Charvát, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Alice Křížová Stuchlíková, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Kafoňková
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
GP3MP_ALP1/01: Út 12:05–14:40 ateliér 18A, A. Křížová Stuchlíková
Předpoklady
GP3MP_HTGP Historie galerijní pedagogiky && GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je výcvik v odborném zpracování různých komunikativních projektů, tvorba koncepce, metodická příprava a uskutečnění vlastních projektů s příslušnou dokumentací Příprava i realizace individuálních nebo skupinových projektů. Výuka má formu individuální konzultované praxe Klíčová slova: Animace, lektorský projekt, autorský projekt
Osnova
  • Individuální kontakt s výstavními institucemi Koncepce a zpracování projektu a dokumentace Vyhledávání různých cílových skupin
Literatura
  • Horáček, Radek: Tvorba přednášky a prezentace. In: Friedlová, Martina: Umění: prostor pro život a hru. Olomouc 2008
  • STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana. Výtvarná dílna. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 289 s. ISBN 8021038799. info
  • SLAVÍK, Jan. Od výrazu k dialogu ve výchově : artefiletika. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1997, 199 s. ISBN 8071844373. info
Výukové metody
individuální praxe v galerii
Metody hodnocení
Výstup semestru: Závěrečný projekt - týmový nebo samostatný projekt s dokumentací a publikačním přesahem
Navazující předměty
Informace učitele
Babyrádová, H. Rituál, umění a výchova.Vydavatelství Masarykovy univerzity, Brno 2002, 309 s. Brabcová, A.: Brána muzea otevřená. OSF, Praha 2003 Falk, J. a Dierking, J., Learning from Museums: Visitor Exprience and the Making of Meaning. Nashville: AltaMira Press 2000. Horáček,R.:Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno, CERM 1998 Hooper-Greenhill, E., The Educational Role of the Museum. London: Routledge 1999. Kesner, L.: Muzeum umění v digitální době. Praha, Argo, NG v Praze 2000
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

GP3MP_ALP1 Autorský lektorský projekt 1

Pedagogická fakulta
podzim 2014
Rozsah
0/0/1. 3 týdny praxe. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Alice Křížová Stuchlíková, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Kafoňková
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
GP3MP_ALP1/01: Út 7:30–10:05 4008, A. Křížová Stuchlíková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je výcvik v odborném zpracování různých komunikativních projektů, tvorba koncepce, metodická příprava a uskutečnění vlastních projektů s příslušnou dokumentací Příprava i realizace individuálních nebo skupinových projektů. Výuka má formu individuální konzultované praxe Klíčová slova: Animace, lektorský projekt, autorský projekt
Osnova
  • Individuální kontakt s výstavními institucemi Koncepce a zpracování projektu a dokumentace Vyhledávání různých cílových skupin
Literatura
  • Horáček, Radek: Tvorba přednášky a prezentace. In: Friedlová, Martina: Umění: prostor pro život a hru. Olomouc 2008
  • STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana. Výtvarná dílna. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 289 s. ISBN 8021038799. info
  • SLAVÍK, Jan. Od výrazu k dialogu ve výchově : artefiletika. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1997, 199 s. ISBN 8071844373. info
Výukové metody
individuální praxe v galerii
Metody hodnocení
Výstup semestru: Závěrečný projekt - týmový nebo samostatný projekt s dokumentací a publikačním přesahem
Navazující předměty
Informace učitele
Babyrádová, H. Rituál, umění a výchova.Vydavatelství Masarykovy univerzity, Brno 2002, 309 s. Brabcová, A.: Brána muzea otevřená. OSF, Praha 2003 Falk, J. a Dierking, J., Learning from Museums: Visitor Exprience and the Making of Meaning. Nashville: AltaMira Press 2000. Horáček,R.:Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno, CERM 1998 Hooper-Greenhill, E., The Educational Role of the Museum. London: Routledge 1999. Kesner, L.: Muzeum umění v digitální době. Praha, Argo, NG v Praze 2000
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

GP3MP_ALP1 Autorský lektorský projekt 1

Pedagogická fakulta
podzim 2013
Rozsah
0/0/1. 3 týdny praxe. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Alice Křížová Stuchlíková, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Kafoňková
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
GP3MP_ALP1/01: Út 9:20–11:55 4008, A. Křížová Stuchlíková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je výcvik v odborném zpracování různých komunikativních projektů, tvorba koncepce, metodická příprava a uskutečnění vlastních projektů s příslušnou dokumentací Příprava i realizace individuálních nebo skupinových projektů. Výuka má formu individuální konzultované praxe Klíčová slova: Animace, lektorský projekt, autorský projekt
Osnova
  • Individuální kontakt s výstavními institucemi Koncepce a zpracování projektu a dokumentace Vyhledávání různých cílových skupin
Literatura
  • Horáček, Radek: Tvorba přednášky a prezentace. In: Friedlová, Martina: Umění: prostor pro život a hru. Olomouc 2008
  • STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana. Výtvarná dílna. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 289 s. ISBN 8021038799. info
  • SLAVÍK, Jan. Od výrazu k dialogu ve výchově : artefiletika. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1997, 199 s. ISBN 8071844373. info
Výukové metody
individuální praxe v galerii
Metody hodnocení
Výstup semestru: Závěrečný projekt - týmový nebo samostatný projekt s dokumentací a publikačním přesahem
Navazující předměty
Informace učitele
Babyrádová, H. Rituál, umění a výchova.Vydavatelství Masarykovy univerzity, Brno 2002, 309 s. Brabcová, A.: Brána muzea otevřená. OSF, Praha 2003 Falk, J. a Dierking, J., Learning from Museums: Visitor Exprience and the Making of Meaning. Nashville: AltaMira Press 2000. Horáček,R.:Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno, CERM 1998 Hooper-Greenhill, E., The Educational Role of the Museum. London: Routledge 1999. Kesner, L.: Muzeum umění v digitální době. Praha, Argo, NG v Praze 2000
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

GP3MP_ALP1 Autorský lektorský projekt 1

Pedagogická fakulta
podzim 2012
Rozsah
0/0/1. 3 týdny praxe. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Alice Křížová Stuchlíková, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Kafoňková
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
GP3MP_ALP1/01: Čt 7:30–10:05 ateliér 18A, A. Křížová Stuchlíková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je výcvik v odborném zpracování různých komunikativních projektů, tvorba koncepce, metodická příprava a uskutečnění vlastních projektů s příslušnou dokumentací Příprava i realizace individuálních nebo skupinových projektů. Výuka má formu individuální konzultované praxe Klíčová slova: Animace, lektorský projekt, autorský projekt
Osnova
  • Individuální kontakt s výstavními institucemi Koncepce a zpracování projektu a dokumentace Vyhledávání různých cílových skupin
Literatura
  • Horáček, Radek: Tvorba přednášky a prezentace. In: Friedlová, Martina: Umění: prostor pro život a hru. Olomouc 2008
  • STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana. Výtvarná dílna. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 289 s. ISBN 8021038799. info
  • SLAVÍK, Jan. Od výrazu k dialogu ve výchově : artefiletika. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1997, 199 s. ISBN 8071844373. info
Výukové metody
individuální praxe v galerii
Metody hodnocení
Výstup semestru: Závěrečný projekt - týmový nebo samostatný projekt s dokumentací a publikačním přesahem
Navazující předměty
Informace učitele
Babyrádová, H. Rituál, umění a výchova.Vydavatelství Masarykovy univerzity, Brno 2002, 309 s. Brabcová, A.: Brána muzea otevřená. OSF, Praha 2003 Falk, J. a Dierking, J., Learning from Museums: Visitor Exprience and the Making of Meaning. Nashville: AltaMira Press 2000. Horáček,R.:Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno, CERM 1998 Hooper-Greenhill, E., The Educational Role of the Museum. London: Routledge 1999. Kesner, L.: Muzeum umění v digitální době. Praha, Argo, NG v Praze 2000
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

GP3MP_ALP1 Autorský lektorský projekt 1

Pedagogická fakulta
podzim 2011
Rozsah
3 týdny praxe. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Kafoňková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je výcvik v odborném zpracování různých komunikativních projektů, tvorba koncepce, metodická příprava a uskutečnění vlastních projektů s příslušnou dokumentací Příprava i realizace individuálních nebo skupinových projektů. Výuka má formu individuální konzultované praxe Klíčová slova: Animace, lektorský projekt, autorský projekt
Osnova
  • Individuální kontakt s výstavními institucemi Koncepce a zpracování projektu a dokumentace Vyhledávání různých cílových skupin
Literatura
  • Horáček, Radek: Tvorba přednášky a prezentace. In: Friedlová, Martina: Umění: prostor pro život a hru. Olomouc 2008
  • STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana. Výtvarná dílna. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 289 s. ISBN 8021038799. info
  • SLAVÍK, Jan. Od výrazu k dialogu ve výchově : artefiletika. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1997, 199 s. ISBN 8071844373. info
Výukové metody
individuální praxe v galerii
Metody hodnocení
Výstup semestru: Závěrečný projekt - týmový nebo samostatný projekt s dokumentací a publikačním přesahem
Navazující předměty
Informace učitele
Babyrádová, H. Rituál, umění a výchova.Vydavatelství Masarykovy univerzity, Brno 2002, 309 s. Brabcová, A.: Brána muzea otevřená. OSF, Praha 2003 Falk, J. a Dierking, J., Learning from Museums: Visitor Exprience and the Making of Meaning. Nashville: AltaMira Press 2000. Horáček,R.:Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno, CERM 1998 Hooper-Greenhill, E., The Educational Role of the Museum. London: Routledge 1999. Kesner, L.: Muzeum umění v digitální době. Praha, Argo, NG v Praze 2000
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

GP3MP_ALP1 Autorský lektorský projekt 1

Pedagogická fakulta
podzim 2010
Rozsah
3 týdny praxe. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Kafoňková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je výcvik v odborném zpracování různých komunikativních projektů, tvorba koncepce, metodická příprava a uskutečnění vlastních projektů s příslušnou dokumentací Příprava i realizace individuálních nebo skupinových projektů. Výuka má formu individuální konzultované praxe Klíčová slova: Animace, lektorský projekt, autorský projekt
Osnova
  • Individuální kontakt s výstavními institucemi Koncepce a zpracování projektu a dokumentace Vyhledávání různých cílových skupin
Literatura
  • Horáček, Radek: Tvorba přednášky a prezentace. In: Friedlová, Martina: Umění: prostor pro život a hru. Olomouc 2008
  • STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana. Výtvarná dílna. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 289 s. ISBN 8021038799. info
  • SLAVÍK, Jan. Od výrazu k dialogu ve výchově : artefiletika. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1997, 199 s. ISBN 8071844373. info
Výukové metody
individuální praxe v galerii
Metody hodnocení
Výstup semestru: Závěrečný projekt - týmový nebo samostatný projekt s dokumentací a publikačním přesahem
Navazující předměty
Informace učitele
Babyrádová, H. Rituál, umění a výchova.Vydavatelství Masarykovy univerzity, Brno 2002, 309 s. Brabcová, A.: Brána muzea otevřená. OSF, Praha 2003 Falk, J. a Dierking, J., Learning from Museums: Visitor Exprience and the Making of Meaning. Nashville: AltaMira Press 2000. Horáček,R.:Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno, CERM 1998 Hooper-Greenhill, E., The Educational Role of the Museum. London: Routledge 1999. Kesner, L.: Muzeum umění v digitální době. Praha, Argo, NG v Praze 2000
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.

GP3MP_ALP1 Autorský lektorský projekt 1

Pedagogická fakulta
podzim 2009

Předmět se v období podzim 2009 nevypisuje.

Rozsah
3 týdny praxe. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Kafoňková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je výcvik v odborném zpracování různých komunikativních projektů, tvorba koncepce, metodická příprava a uskutečnění vlastních projektů s příslušnou dokumentací Příprava i realizace individuálních nebo skupinových projektů. Výuka má formu individuální konzultované praxe Klíčová slova: Animace, lektorský projekt, autorský projekt
Osnova
  • Individuální kontakt s výstavními institucemi Koncepce a zpracování projektu a dokumentace Vyhledávání různých cílových skupin
Literatura
  • Horáček, Radek: Tvorba přednášky a prezentace. In: Friedlová, Martina: Umění: prostor pro život a hru. Olomouc 2008
  • STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana. Výtvarná dílna. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 289 s. ISBN 8021038799. info
  • SLAVÍK, Jan. Od výrazu k dialogu ve výchově : artefiletika. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1997, 199 s. ISBN 8071844373. info
Výukové metody
individuální praxe v galerii
Metody hodnocení
Výstup semestru: Závěrečný projekt - týmový nebo samostatný projekt s dokumentací a publikačním přesahem
Navazující předměty
Informace učitele
Babyrádová, H. Rituál, umění a výchova.Vydavatelství Masarykovy univerzity, Brno 2002, 309 s. Brabcová, A.: Brána muzea otevřená. OSF, Praha 2003 Falk, J. a Dierking, J., Learning from Museums: Visitor Exprience and the Making of Meaning. Nashville: AltaMira Press 2000. Horáček,R.:Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno, CERM 1998 Hooper-Greenhill, E., The Educational Role of the Museum. London: Routledge 1999. Kesner, L.: Muzeum umění v digitální době. Praha, Argo, NG v Praze 2000
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.