JVp014 Angličtina pro pedagogy - D

Pedagogická fakulta
jaro 2025
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Bc. Lenka Caesarová, MA (cvičící)
Daniel Gerrard, M.A. (cvičící)
Mgr. Martina Malášková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Anna maryšková (pomocník)
Garance
Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JVp014/01: St 9:00–10:50 učebna 63, D. Gerrard
JVp014/02: Út 10:00–11:50 učebna 58, D. Gerrard
JVp014/03: St 14:00–15:50 učebna 59, D. Gerrard
JVp014/04: St 12:00–13:50 učebna 63, D. Gerrard
JVp014/05: Út 15:00–16:50 učebna 6, D. Gerrard
JVp014/06: Út 13:00–14:50 učebna 59, D. Gerrard
JVp014/07: St 12:00–13:50 učebna 59, M. Malášková
JVp014/08: Čt 12:00–13:50 učebna 58, L. Caesarová
JVp014/09: Út 10:00–11:50 učebna 54, L. Caesarová
JVp014/10: Út 8:00–9:50 učebna 54, L. Caesarová
JVp014/11: St 10:00–11:50 učebna 62, L. Caesarová
Předpoklady
JVp013 AJ pro pedagogy - C
A pass in SZ7MP_1AB2 English for Teachers - C/JVp013 English for Teachers C. (Úspěšně absolvovaný předmět SZ7MP_1AB2 Angličtina pro pedagogy - C/JVp013 Angličtina pro pedagogy C.)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Kurz na úrovni B2 SERRJ.
Mateřské obory/plány
předmět má 63 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of this course is to: 1) enhance students' language skills and systems to achieve B2 level of the CEFR; 2) develop students' academic and professional skills (writing a research summary; giving a presentation).
Výstupy z učení
By the end of the course, the student will be able to: - understand spoken LSP texts at B2 level of the CEFR; - understand written LSP texts at B2 level of the CEFR; - participate in spoken interactions dealing with relevant LSP issues at B2 level of the CEFR; - summarise the important points in longer, spoken and written texts; - use a range of specialist terminology with control; - show a good command of grammar structures at B2 level of the CEFR.
Osnova
  • Topics: 1) Education and technology; 2) Specific learning difficulties; 3) Research and science; 4) Teacher wellbeing.
  • Grammar: prepositional phrases; countable x uncountable nouns; articles; a x some x any x no; conditionals.
Literatura
    povinná literatura
  • In-class materials designed for teaching ESP.
Výukové metody
Group discussions; oral presentations; listening and reading tasks; peer review; grammar and vocabulary study.
Metody hodnocení
Credit requirements: 1) attendance (max. two unexcused absences); 2) continuous assessment (70%): details given in course materials; 3) oral exam (30%): presentation (2 mins + Qs) + discussion in pairs (6 mins). Students must complete all continuous assessment tasks in the teaching period and score at least 65% (45.5 pts) to sit the oral exam. Students must also score at least 65% (19.5 pts) in the oral exam to pass the course.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2 SERRJ.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024.

JVp014 Angličtina pro pedagogy - D

Pedagogická fakulta
jaro 2024
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Daniel Gerrard, M.A. (cvičící)
Mgr. Martina Malášková, Ph.D. (cvičící)
Jitka Autratová (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Garance
Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JVp014/01: Út 8:00–9:50 učebna 63, D. Gerrard
JVp014/02: St 15:00–16:50 učebna 63, D. Gerrard
JVp014/03: Út 10:00–11:50 učebna 55, D. Gerrard
JVp014/04: Út 13:00–14:50 respirium (4. nadzemní podlaží), D. Gerrard
JVp014/05: St 10:00–11:50 učebna 59, D. Gerrard
JVp014/06: St 8:00–9:50 učebna 59, D. Gerrard
JVp014/07: Po 13:00–14:50 učebna 24, M. Malášková
JVp014/08: Út 14:00–15:50 učebna 63, M. Malášková
JVp014/09: St 14:00–15:50 učebna 78, M. Malášková
JVp014/10: Út 9:00–10:50 učebna 38, M. Malášková
Předpoklady
JVp013 AJ pro pedagogy - C
A pass in SZ7MP_1AB2 English for Teachers - C/JVp013 English for Teachers C. (Úspěšně absolvovaný předmět SZ7MP_1AB2 Angličtina pro pedagogy - C/JVp013 Angličtina pro pedagogy C.)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Kurz na úrovni B2 SERRJ.
Mateřské obory/plány
předmět má 63 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of this course is to: 1) enhance students' language skills and systems to achieve B2 level of the CEFR; 2) develop students' academic and professional skills.
Výstupy z učení
By the end of the course, the student will be able to: - participate in spoken interactions dealing with relevant educational issues; - participate actively in online discussions; - understand written texts and talks within their field; - summarise the important points in longer, spoken and written texts; - write clear and detailed texts on topics related to their field; - use a range of specialist terminology with control; - show a good command of grammar structures at B2 level of the CEFR.
Osnova
  • Topics: 1) Educational research for teachers; 2) Education and technology; 3) Teacher wellbeing.
  • Grammar: prepositional phrases; countable x uncountable nouns; articles; a x some x any x no; conditionals.
Literatura
    povinná literatura
  • In-class materials designed for teaching ESP.
Výukové metody
Pair and group discussions; oral presentations; online forum discussions; listening and reading tasks; grammar and vocabulary study.
Metody hodnocení
Credit requirements: 1) attendance (max. two unexcused absences); 2) continuous assessment (65%): details given in course materials; 3) oral exam (35%): monologue (3 mins) + discussion in pairs (6 mins). Students must complete all continuous assessment tasks in the teaching period and score at least 65% (42 pts) to sit the oral exam. Students must also score at least 65% (23 pts) in the oral exam to pass the course.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2 SERRJ.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2025.

JVp014 Angličtina pro pedagogy - D

Pedagogická fakulta
jaro 2023
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Belinda Rachael Allan, M.Ed. (cvičící)
Daniel Gerrard, M.A. (cvičící)
Mgr. Martina Malášková, Ph.D. (cvičící)
Jitka Autratová (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Garance
Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JVp014/01: Út 8:00–9:50 učebna 63, D. Gerrard
JVp014/02: St 8:00–9:50 učebna 59, D. Gerrard
JVp014/03: Út 14:00–15:50 učebna 56, D. Gerrard
JVp014/04: St 10:00–11:50 učebna 63, D. Gerrard
JVp014/05: Út 9:00–10:50 učebna 59, M. Malášková
JVp014/06: Út 11:00–12:50 učebna 59, M. Malášková
JVp014/07: St 16:00–17:50 učebna 59, B. Allan
JVp014/08: Út 17:00–18:50 učebna 59, B. Allan
JVp014/09: St 14:00–15:50 učebna 53, B. Allan
Předpoklady
JVp013 AJ pro pedagogy - C
A pass in SZ7MP_1AB2 English for Teachers - C/JVp013 English for Teachers C. (Úspěšně absolvovaný předmět SZ7MP_1AB2 Angličtina pro pedagogy - C/JVp013 Angličtina pro pedagogy C.)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Kurz na úrovni B2 SERRJ.
Mateřské obory/plány
předmět má 63 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of this course is to: 1) enhance students' language skills and systems to achieve B2 level of the CEFR; 2) develop students' academic and professional skills (writing a research summary; giving a presentation).
Výstupy z učení
By the end of the course, the student will be able to: - understand spoken LSP texts at B2 level of the CEFR; - understand written LSP texts at B2 level of the CEFR; - participate in spoken interactions dealing with relevant LSP issues at B2 level of the CEFR; - summarise the important points in longer, spoken and written texts; - use a range of specialist terminology with control; - show a good command of grammar structures at B2 level of the CEFR.
Osnova
  • Topics: 1) Education and technology; 2) Specific learning difficulties; 3) Research and science; 4) Teacher wellbeing.
  • Grammar: prepositional phrases; countable x uncountable nouns; articles; a x some x any x no; conditionals.
Literatura
    povinná literatura
  • In-class materials designed for teaching ESP.
Výukové metody
Group discussions; oral presentations; listening and reading tasks; peer review; grammar and vocabulary study.
Metody hodnocení
Credit requirements: 1) attendance (max. two unexcused absences); 2) continuous assessment (70%): details given in course materials; 3) oral exam (30%): presentation (2 mins + Qs) + discussion in pairs (6 mins). Students must complete all continuous assessment tasks in the teaching period and score at least 65% (45.5 pts) to sit the oral exam. Students must also score at least 65% (19.5 pts) in the oral exam to pass the course.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2 SERRJ.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2024, jaro 2025.

JVp014 Angličtina pro pedagogy - D

Pedagogická fakulta
jaro 2022
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Elena Adriana Dancu, Ph.D. (cvičící)
Daniel Gerrard, M.A. (cvičící)
Mgr. Martina Malášková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Garance
Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Daniel Gerrard, M.A.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JVp014/01: St 8:00–9:50 učebna 33, D. Gerrard
JVp014/02: Po 8:00–9:50 učebna 59, D. Gerrard
JVp014/03: St 10:00–11:50 učebna 22, M. Malášková
JVp014/04: Út 12:00–13:50 učebna 57, D. Gerrard
JVp014/05: St 14:00–15:50 učebna 59, E. Dancu
JVp014/06: Po 10:00–11:50 učebna 57, E. Dancu
JVp014/07: Út 16:00–17:50 učebna 59, E. Dancu
JVp014/08: Út 10:00–11:50 učebna 58, E. Dancu
JVp014/09: St 12:00–13:50 učebna 59, E. Dancu
JVp014/10: Po 16:00–17:50 učebna 59, E. Dancu
JVp014/11: Čt 10:00–11:50 učebna 51, E. Dancu
Předpoklady
JVp013 AJ pro pedagogy - C
A pass in SZ7MP_1AB2 English for Teachers - C/JVp013 English for Teachers C. (Úspěšně absolvovaný předmět SZ7MP_1AB2 Angličtina pro pedagogy - C/JVp013 Angličtina pro pedagogy C.)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Mateřské obory/plány
předmět má 63 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of this course is to: 1) enhance students' language skills and systems to achieve B2 level of the CEFR; 2) develop students' academic and professional skills (master's thesis abstract).
Výstupy z učení
By the end of the course, the student will be able to: - understand spoken LSP texts at B2 level of the CEFR; - understand written LSP texts at B2 level of the CEFR; - participate in spoken interactions dealing with relevant LSP issues at B2 level of the CEFR; - summarise the important points in longer, spoken and written texts; - produce a master's thesis abstract; - use a range of specialist terminology with control; - show a good command of grammar structures at B2 level of the CEFR.
Osnova
  • Topics: 1) Research and science; 2) Writing a thesis abstract; 3) Education and technology; 4) Teacher wellbeing; 5) Teaching students with specific learning difficulties.
  • Grammar: prepositional phrases; countable x uncountable nouns; articles; a x some x any x no; phrasal verbs; conditionals.
Literatura
    povinná literatura
  • In-class materials designed for teaching ESP.
    doporučená literatura
  • DVOŘÁČKOVÁ, Veronika, Dita HOCHMANOVÁ a Dita TRČKOVÁ. Anglická terminologie pro učitele Praktický průvodce. Praha: Grada, 2021, 223 s. ISBN 978-80-271-2470-1. info
  • ŠTĚPÁNEK, Libor a Janice de HAAFF. Akademická angličtina: Academic English : průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0. info
Výukové metody
Group discussions; oral presentations; listening and reading tasks; peer review; grammar and vocabulary study.
Metody hodnocení
Credit requirements: 1) attendance (max. two unexcused absences), active participation; 2) grammar worksheets; 3) continuous assessment (65%): details given in course materials; 4) oral exam (35%): presentation (3 mins + Qs) + discussion (6 mins). Students must complete all continuous assessment tasks in the teaching period and score min. 65% (42pts) to sit the oral exam. Students must also score min. 65% (23pts) in the oral exam to pass the course.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné úkoly. V případě nápadných rozdílů mezi úrovní odevzdaných úkolů a výkony studenta/-ky ve výuce může dojít k přezkoušení. Kurz je ukončen zkouškou na úrovni B2.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

JVp014 Angličtina pro pedagogy - D

Pedagogická fakulta
jaro 2021
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Dita Trčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
Mgr. Lukáš Daňo (cvičící)
Daniel Gerrard, M.A. (cvičící)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Mgr. Eva Zavadilová (náhr. zkoušející)
Garance
Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JVp014/01: Út 11:00–12:50 učebna 33, L. Daňo, D. Trčková
JVp014/02: Út 14:00–15:50 učebna 4, D. Gerrard
JVp014/03: Po 10:00–11:50 učebna 33, D. Gerrard
JVp014/04: Út 16:00–17:50 učebna 67, D. Gerrard
JVp014/05: Po 14:00–15:50 učebna 65, D. Gerrard
JVp014/06: St 10:00–11:50 učebna 59, D. Gerrard
JVp014/07: Čt 12:00–13:50 učebna 51, D. Gerrard
JVp014/08: Út 14:00–15:50 učebna 6, D. Gerrard
Předpoklady
JVp013 AJ pro pedagogy - C
A pass in SZ7MP_1AB2 English for Teachers - C/JVp013 English for Teachers C. (Úspěšně absolvovaný předmět SZ7MP_1AB2 Angličtina pro pedagogy - C/JVp013 Angličtina pro pedagogy C.)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Kurz na úrovni B2 SERRJ.
Mateřské obory/plány
předmět má 63 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of this course is to: 1) enhance students' language skills and systems to achieve B2 level of the CEFR; 2) develop students' academic and professional skills (master's thesis abstract and oral presentation).
Výstupy z učení
By the end of the course, the student will be able to: - understand spoken LSP texts at B2 level of the CEFR; - understand written LSP texts at B2 level of the CEFR; - participate in spoken interactions dealing with relevant LSP issues at B2 level of the CEFR; - produce a master's thesis abstract; - use a range of specialist terminology with control; - show a good command of grammar structures at B2 level of the CEFR.
Osnova
  • Topics: 1) Teaching students with specific learning difficulties; 2) Education and technology; 3) Writing a thesis abstract; 4) Research and science; 5) Teacher wellbeing.
Literatura
    povinná literatura
  • In-class materials designed for teaching ESP.
    doporučená literatura
  • ŠTĚPÁNEK, Libor a Janice de HAAFF. Akademická angličtina: Academic English : průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0. info
Výukové metody
Group discussions; oral presentations; listening and reading tasks; peer review; grammar and vocabulary study.
Metody hodnocení
Credit requirements: 1) Attendance (max. three absences), active participation in classes, self-study/homework tasks; 2) Portfolio (70%); 3) Oral exam: monologue (3 mins) + discussion (6 mins) (30%). Students must score at least 65% in the portfolio to sit the oral exam (pass mark = 65%).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2 SERRJ.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

JVp014 Angličtina pro pedagogy - D

Pedagogická fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Dita Trčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dita Hochmanová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
Daniel Gerrard, M.A. (cvičící)
Mgr. Pavla Svobodová (cvičící)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Garance
Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JVp014/T01: St 26. 2. až Ne 24. 5. každou lichou středu 8:00–9:50 108, P. Svobodová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
JVp014/02: Út 11:00–12:50 učebna 51, D. Gerrard
JVp014/03: Po 11:00–12:50 učebna 5, D. Gerrard
JVp014/04: Út 16:00–17:50 učebna 6, D. Hochmanová
JVp014/05: Po 15:00–16:50 učebna 65, D. Hochmanová
JVp014/06: St 14:00–15:50 učebna 33, D. Trčková
JVp014/07: Út 8:00–9:50 učebna 59, D. Trčková
Předpoklady
JVp013 AJ pro pedagogy - C
A pass in JVp013 English for Teachers C. (Úspěšně absolvovaný předmět JVp013 Angličtina pro pedagogy C.)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Kurz na úrovni B2 SERRJ.
Mateřské obory/plány
předmět má 63 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of this course is to 1) enhance language skills (listening, speaking, reading and writing) and systems (vocabulary and grammar) by means of up-to-date topics related to education, school, teaching career and academic sphere to achieve level B2; 2) acquire specialist terminology for individual disciplines; 3) develop students' academic skills: (Master's thesis abstract and literature review.)
Výstupy z učení
By the end of the course, the student will be able to: - understand spoken LSP texts at B2 level of the CEFR; - understand written LSP texts at B2 level of the CEFR; - produce a discursive essay; - produce a Master's thesis abstract and literature review; - successfully participate in a spoken interaction dealing with relevant LSP issues at B2 level of the CEFR; - use selected specialist terminology with natural and sophisticated control; - show a good command of selected grammar structures at B2 level of the CEFR.
Osnova
  • TOPICS: 1) Research and science. 2) Writing a thesis abstract and literature review. 3) Education and technology. 4) Personality types; Multiple intelligences. 5) Teachning gifted and talented students. 6) Teaching students with specific learning difficulties. GRAMMAR: Conditionals; Articles; Countable and uncountable nouns, Quantifiers; some, any, no…; Reported speech; Sentence transformations III; Prepositional phrases; Phrasal verbs.
Literatura
    povinná literatura
  • In-class materials designed for teaching ESP.
    doporučená literatura
  • SEAL, Bernard. Academic encounters : reading, study skills, and writing : content focus, human behavior. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, xx, 220. ISBN 0521476585. info
  • GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
  • PRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate : with key. Essex: Longman, 1999, 319 s. ISBN 9780582400184. info
  • HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Grammar for first certificate with answers : self-study grammar reference and practice. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, xii, 259. ISBN 9780521690874. info
  • CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
  • GRUBER, Diann a Viviane DUNN. Listening : intermediate. Oxford: Oxford University Press, 1987, viii, 64. ISBN 0194534189. info
  • WILSON, Ken. First certificate network. Oxford: Heinemann, 1991, 122 s. ISBN 0-435-28574-2. info
Výukové metody
Weekly ninety-minute seminars designed for teaching English for specific and academic purposes - activities developing students' awareness of language skills and systems within B2 level - listening and reading tasks; grammar and vocabulary practice, discussions and other speaking activities, e-learning for acquiring specialist terminology and practising grammar etc.
Metody hodnocení
Credit requirements: 1) Attendance (only two classes can be missed due to personal reasons), home preparation for classes, active participation in classes; 2) Submitted in-term assignments: Master's thesis abstract + literature review of Master's thesis sources in English; 3) Exam: 2 parts: A) written (parts: listening, reading comprehension, use of English, writing, terminology); level B2. Total: 70 marks; PASS MARK = 65 % (45 points). B) Oral – A) monologue + B) spoken interaction between two students. Total: 30 marks; PASS MARK = 65 % (20 marks). Only those students who have successfully passed a written part can sit for an oral part of the exam! Ústní část zkoušky mohou absolvovat výhradně ti studenti, kteří splní její písemnou část!
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
In order to be allowed to sit the final exam, students must complete all in-term assignments and meet all deadlines. Dopustí-li se student při skládání testu nemorálního jednání jako je používání různých nepovolených pomůcek ("taháků", komunikačních zařízení), opisování, vynášení/pořizování kopií zadání testů anebo jednání narušujícího průběh testu, může vyučující studenta vykázat z učebny a hodnotit stupněm "neprospěl". V případě závažného přestupku bude dán podnět disciplinární komisi k zahájení disciplinárního řízení.
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2 SERRJ.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

JVp014 Angličtina pro pedagogy - D

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Daniela Dvořáková (přednášející)
Mgr. Dita Trčková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (cvičící)
Mgr. Dita Hochmanová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Šárka Dohnalová (pomocník)
Garance
Mgr. Daniela Dvořáková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JVp014/T01: Čt 21. 2. až Ne 2. 6. Čt 11:00–12:50 105, J. Kollárová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
JVp014/T02: Čt 21. 2. až Ne 2. 6. Čt 15:00–16:50 105, J. Kollárová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
JVp014/01: Út 8:00–9:50 učebna 65, D. Dvořáková
JVp014/02: Po 13:00–14:50 učebna 58, D. Dvořáková
JVp014/03: Út 14:00–15:50 učebna 59, D. Dvořáková
JVp014/04: Po 8:00–9:50 učebna 65, D. Hochmanová
JVp014/05: Út 10:00–11:50 učebna 63, D. Dvořáková
JVp014/06: Po 10:00–11:50 učebna 58, D. Hochmanová
JVp014/07: Út 12:00–13:50 učebna 63, D. Trčková
JVp014/08: St 8:00–9:50 učebna 41, D. Trčková
JVp014/09: St 14:00–15:50 učebna 63, D. Trčková
Předpoklady
JVp013 AJ pro pedagogy - C
A pass in SZ7MP_1AB2 English for Teachers - C/JVp013 English for Teachers C. (Úspěšně absolvovaný předmět SZ7MP_1AB2 Angličtina pro pedagogy - C/JVp013 Angličtina pro pedagogy C.)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Kurz na úrovni B2 SERRJ. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Mateřské obory/plány
předmět má 24 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of this course is to 1) enhance language skills (listening, speaking, reading and writing) and systems (vocabulary and grammar) by means of up-to-date topics related to education, school, teaching career and academic sphere to achieve level B2; 2) acquire specialist terminology for individual disciplines; 3) develop students' academic skills: (Master's thesis abstract and literature review.)
Výstupy z učení
By the end of the course, the student will be able to: - understand spoken LSP texts at B2 level of the CEFR; - understand written LSP texts at B2 level of the CEFR; - produce a discursive essay; - produce a Master's thesis abstract and literature review; - successfully participate in a spoken interaction dealing with relevant LSP issues at B2 level of the CEFR; - use selected specialist terminology with natural and sophisticated control; - show a good command of selected grammar structures at B2 level of the CEFR.
Osnova
  • TOPICS: 1) Science and research. 2) Writing a thesis abstract and literature review. 3) Education and technology. 4) Teachning gifted/talented students + multiple intelligences. 6) Teaching students with specific learning difficulties. GRAMMAR: Conditionals; Articles; Countable and uncountable nouns, Quantifiers; some, any, no…; Reported speech; Prepositional phrases; Sentence transformations III; Phrasal verbs.
Literatura
    povinná literatura
  • In-class materials designed for teaching ESP.
    doporučená literatura
  • SEAL, Bernard. Academic encounters : reading, study skills, and writing : content focus, human behavior. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, xx, 220. ISBN 0521476585. info
  • GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
  • PRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate : with key. Essex: Longman, 1999, 319 s. ISBN 9780582400184. info
  • HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Grammar for first certificate with answers : self-study grammar reference and practice. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, xii, 259. ISBN 9780521690874. info
  • CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
  • GRUBER, Diann a Viviane DUNN. Listening : intermediate. Oxford: Oxford University Press, 1987, viii, 64. ISBN 0194534189. info
  • WILSON, Ken. First certificate network. Oxford: Heinemann, 1991, 122 s. ISBN 0-435-28574-2. info
Výukové metody
Weekly ninety-minute seminars designed for teaching English for specific and academic purposes - activities developing students' awareness of language skills and systems within B2 level - listening and reading tasks; grammar and vocabulary practice, discussions and other speaking activities, e-learning for acquiring specialist terminology and practising grammar etc.
Metody hodnocení
Credit requirements: 1) Attendance (only two classes can be missed due to personal reasons), home preparation for classes, active participation in classes; 2) Submitted in-term assignments: Master's thesis abstract + literature review of Master's thesis sources in English (must be submitted two days before the date of the oral exam); 3) Exam: 2 parts: A) written (parts: listening, reading comprehension, use of English, writing, terminology); level B2. Total: 70 marks; PASS MARK = 65 % (45 points). B) Oral – A) monologue + B) spoken interaction between two students. Total: 30 marks; PASS MARK = 65 % (20 marks). Only those students who have successfully passed a written part can sit for an oral part of the exam! Ústní část zkoušky mohou absolvovat výhradně ti studenti, kteří splní její písemnou část!
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
In order to be allowed to sit the final exam, students must complete all in-term assignments and meet all deadlines. Dopustí-li se student při skládání testu nemorálního jednání jako je používání různých nepovolených pomůcek ("taháků", komunikačních zařízení), opisování, vynášení/pořizování kopií zadání testů anebo jednání narušujícího průběh testu, může vyučující studenta vykázat z učebny a hodnotit stupněm "neprospěl". V případě závažného přestupku bude dán podnět disciplinární komisi k zahájení disciplinárního řízení.
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2 SERRJ.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

JVp014 Angličtina pro pedagogy - D

Pedagogická fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Daniela Dvořáková (přednášející)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (cvičící)
Mgr. et Mgr. Marie Barotová (přednášející)
Mgr. Dita Trčková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lenka Zouhar Ludvíková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Daniela Dvořáková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JVp014/T01: Čt 1. 3. až St 23. 5. Čt 10:00–11:35 106, J. Kollárová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
JVp014/01: Út 7:30–9:10 učebna 63, D. Dvořáková
JVp014/02: Út 13:55–15:35 učebna 10, D. Dvořáková
JVp014/03: Út 12:05–13:45 učebna 63, D. Dvořáková
JVp014/04: Po 11:10–12:50 učebna 6, D. Dvořáková
JVp014/05: St 8:25–10:05 učebna 58, D. Trčková
JVp014/06: Po 10:15–11:55 učebna 58, M. Barotová
JVp014/07: Po 13:55–15:35 učebna 58, L. Zouhar Ludvíková
JVp014/08: Po 7:30–9:10 učebna 6, M. Barotová
Předpoklady
JVp013 AJ pro pedagogy - C
A pass in SZ7MP_1AB2 English for Teachers - C/JVp013 English for Teachers C. (Úspěšně absolvovaný předmět SZ7MP_1AB2 Angličtina pro pedagogy - C/JVp013 Angličtina pro pedagogy C.)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Kurz na úrovni B2 SERRJ. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Mateřské obory/plány
předmět má 24 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of this course is to 1) enhance language skills (listening, speaking, reading and writing) and systems (vocabulary and grammar) by means of up-to-date topics related to education, school, teaching career and academic sphere to achieve level B2; 2) acquire specialist terminology for individual disciplines; 3) develop students' academic skills: (Master's thesis abstract and literature review.)
Osnova
  • TOPICS: 1) Science and research. 2) Writing a thesis abstract and literature review. 3) Education and technology. 4) Personality types; Multiple intelligences. 5) Teachning gifted and talented students. 6) Teaching students with specific learning difficulties. GRAMMAR: Conditionals; Articles; Countable and uncountable nouns, Quantifiers; some, any, no…; Reported speech; Prepositional phrases; Sentence transformations III; Phrasal verbs.
Literatura
    povinná literatura
  • In-class materials designed for teaching ESP.
    doporučená literatura
  • SEAL, Bernard. Academic encounters : reading, study skills, and writing : content focus, human behavior. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, xx, 220. ISBN 0521476585. info
  • GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
  • PRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate : with key. Essex: Longman, 1999, 319 s. ISBN 9780582400184. info
  • HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Grammar for first certificate with answers : self-study grammar reference and practice. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, xii, 259. ISBN 9780521690874. info
  • CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
  • GRUBER, Diann a Viviane DUNN. Listening : intermediate. Oxford: Oxford University Press, 1987, viii, 64. ISBN 0194534189. info
  • WILSON, Ken. First certificate network. Oxford: Heinemann, 1991, 122 s. ISBN 0-435-28574-2. info
Výukové metody
Weekly ninety-minute seminars designed for teaching English for specific and academic purposes - activities developing students' awareness of language skills and systems within B2 level - listening and reading tasks; grammar and vocabulary practice, discussions and other speaking activities, e-learning for acquiring specialist terminology and practising grammar etc.
Metody hodnocení
Credit requirements: 1) Attendance (only two classes can be missed due to personal reasons), home preparation for classes, active participation in classes; 2) Submitted in-term assignments: Master's thesis abstract + literature review of Master's thesis sources in English (must be submitted on the date of the oral exam); 3) Exam: 2 parts: A) written (parts: listening, reading comprehension, use of English, writing, terminology); level B2. Total: 70 marks; PASS MARK = 65 % (45 points). B) Oral – A) monologue + B) spoken interaction between two students. Total: 30 marks; PASS MARK = 65 % (20 marks). Only those students who have successfully passed a written part can sit for an oral part of the exam! Ústní část zkoušky mohou absolvovat výhradně ti studenti, kteří splní její písemnou část!
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
In order to be allowed to sit the final exam, students must complete all in-term assignments and meet all deadlines. Dopustí-li se student při skládání testu nemorálního jednání jako je používání různých nepovolených pomůcek ("taháků", komunikačních zařízení), opisování, vynášení/pořizování kopií zadání testů anebo jednání narušujícího průběh testu, může vyučující studenta vykázat z učebny a hodnotit stupněm "neprospěl". V případě závažného přestupku bude dán podnět disciplinární komisi k zahájení disciplinárního řízení.
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2 SERRJ.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.

JVp014 Angličtina pro pedagogy - D

Pedagogická fakulta
jaro 2017

Předmět se v období jaro 2017 nevypisuje.

Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Daniela Dvořáková (přednášející)
Mgr. Barbora Kašpárková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
Garance
Mgr. Daniela Dvořáková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Předpoklady
JVp013 AJ pro pedagogy - C
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Kurz na úrovni B2 SERRJ. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Mateřské obory/plány
předmět má 24 mateřských oborů, zobrazit
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2 SERRJ.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.