JVp014 Angličtina pro pedagogy - D
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Bc. Lenka Caesarová, MA (cvičící)
Daniel Gerrard, M.A. (cvičící)
Mgr. Martina Malášková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Anna maryšková (pomocník) - Garance
- Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JVp014/01: St 9:00–10:50 učebna 63, D. Gerrard
JVp014/02: Út 10:00–11:50 učebna 58, D. Gerrard
JVp014/03: St 14:00–15:50 učebna 59, D. Gerrard
JVp014/04: St 12:00–13:50 učebna 63, D. Gerrard
JVp014/05: Út 15:00–16:50 učebna 6, D. Gerrard
JVp014/06: Út 13:00–14:50 učebna 59, D. Gerrard
JVp014/07: St 12:00–13:50 učebna 59, M. Malášková
JVp014/08: Čt 12:00–13:50 učebna 58, L. Caesarová
JVp014/09: Út 10:00–11:50 učebna 54, L. Caesarová
JVp014/10: Út 8:00–9:50 učebna 54, L. Caesarová
JVp014/11: St 10:00–11:50 učebna 62, L. Caesarová - Předpoklady
- JVp013 AJ pro pedagogy - C
A pass in SZ7MP_1AB2 English for Teachers - C/JVp013 English for Teachers C. (Úspěšně absolvovaný předmět SZ7MP_1AB2 Angličtina pro pedagogy - C/JVp013 Angličtina pro pedagogy C.) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Kurz na úrovni B2 SERRJ. - Mateřské obory/plány
- předmět má 63 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of this course is to: 1) enhance students' language skills and systems to achieve B2 level of the CEFR; 2) develop students' academic and professional skills (writing a research summary; giving a presentation).
- Výstupy z učení
- By the end of the course, the student will be able to: - understand spoken LSP texts at B2 level of the CEFR; - understand written LSP texts at B2 level of the CEFR; - participate in spoken interactions dealing with relevant LSP issues at B2 level of the CEFR; - summarise the important points in longer, spoken and written texts; - use a range of specialist terminology with control; - show a good command of grammar structures at B2 level of the CEFR.
- Osnova
- Topics: 1) Education and technology; 2) Specific learning difficulties; 3) Research and science; 4) Teacher wellbeing.
- Grammar: prepositional phrases; countable x uncountable nouns; articles; a x some x any x no; conditionals.
- Literatura
- povinná literatura
- In-class materials designed for teaching ESP.
- doporučená literatura
- DVOŘÁČKOVÁ, Veronika, Dita HOCHMANOVÁ a Dita TRČKOVÁ. Anglická terminologie pro učitele Praktický průvodce. Praha: Grada, 2021, 223 s. ISBN 978-80-271-2470-1. info
- SPARLING, Thomas Donaldson, Christopher Adam RANCE a Simona KALOVÁ. English or Czenglish. Avoiding Czechisms in English. 1. vyd. . Brno: Masarykova univerzita, 2021, 319 s. ISBN 978-80-210-9965-4. URL info
- Výukové metody
- Group discussions; oral presentations; listening and reading tasks; peer review; grammar and vocabulary study.
- Metody hodnocení
- Credit requirements: 1) attendance (max. two unexcused absences); 2) continuous assessment (70%): details given in course materials; 3) oral exam (30%): presentation (2 mins + Qs) + discussion in pairs (6 mins). Students must complete all continuous assessment tasks in the teaching period and score at least 65% (45.5 pts) to sit the oral exam. Students must also score at least 65% (19.5 pts) in the oral exam to pass the course.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2 SERRJ.
Předmět je vyučován každoročně.
JVp014 Angličtina pro pedagogy - D
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Daniel Gerrard, M.A. (cvičící)
Mgr. Martina Malášková, Ph.D. (cvičící)
Jitka Autratová (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník) - Garance
- Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JVp014/01: Út 8:00–9:50 učebna 63, D. Gerrard
JVp014/02: St 15:00–16:50 učebna 63, D. Gerrard
JVp014/03: Út 10:00–11:50 učebna 55, D. Gerrard
JVp014/04: Út 13:00–14:50 respirium (4. nadzemní podlaží), D. Gerrard
JVp014/05: St 10:00–11:50 učebna 59, D. Gerrard
JVp014/06: St 8:00–9:50 učebna 59, D. Gerrard
JVp014/07: Po 13:00–14:50 učebna 24, M. Malášková
JVp014/08: Út 14:00–15:50 učebna 63, M. Malášková
JVp014/09: St 14:00–15:50 učebna 78, M. Malášková
JVp014/10: Út 9:00–10:50 učebna 38, M. Malášková - Předpoklady
- JVp013 AJ pro pedagogy - C
A pass in SZ7MP_1AB2 English for Teachers - C/JVp013 English for Teachers C. (Úspěšně absolvovaný předmět SZ7MP_1AB2 Angličtina pro pedagogy - C/JVp013 Angličtina pro pedagogy C.) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Kurz na úrovni B2 SERRJ. - Mateřské obory/plány
- předmět má 63 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of this course is to: 1) enhance students' language skills and systems to achieve B2 level of the CEFR; 2) develop students' academic and professional skills.
- Výstupy z učení
- By the end of the course, the student will be able to: - participate in spoken interactions dealing with relevant educational issues; - participate actively in online discussions; - understand written texts and talks within their field; - summarise the important points in longer, spoken and written texts; - write clear and detailed texts on topics related to their field; - use a range of specialist terminology with control; - show a good command of grammar structures at B2 level of the CEFR.
- Osnova
- Topics: 1) Educational research for teachers; 2) Education and technology; 3) Teacher wellbeing.
- Grammar: prepositional phrases; countable x uncountable nouns; articles; a x some x any x no; conditionals.
- Literatura
- povinná literatura
- In-class materials designed for teaching ESP.
- doporučená literatura
- DVOŘÁČKOVÁ, Veronika, Dita HOCHMANOVÁ a Dita TRČKOVÁ. Anglická terminologie pro učitele Praktický průvodce. Praha: Grada, 2021, 223 s. ISBN 978-80-271-2470-1. info
- SPARLING, Thomas Donaldson, Christopher Adam RANCE a Simona KALOVÁ. English or Czenglish. Avoiding Czechisms in English. 1. vyd. . Brno: Masarykova univerzita, 2021, 319 s. ISBN 978-80-210-9965-4. URL info
- Výukové metody
- Pair and group discussions; oral presentations; online forum discussions; listening and reading tasks; grammar and vocabulary study.
- Metody hodnocení
- Credit requirements: 1) attendance (max. two unexcused absences); 2) continuous assessment (65%): details given in course materials; 3) oral exam (35%): monologue (3 mins) + discussion in pairs (6 mins). Students must complete all continuous assessment tasks in the teaching period and score at least 65% (42 pts) to sit the oral exam. Students must also score at least 65% (23 pts) in the oral exam to pass the course.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2 SERRJ.
Předmět je vyučován každoročně.
JVp014 Angličtina pro pedagogy - D
Pedagogická fakultajaro 2023
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Belinda Rachael Allan, M.Ed. (cvičící)
Daniel Gerrard, M.A. (cvičící)
Mgr. Martina Malášková, Ph.D. (cvičící)
Jitka Autratová (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník) - Garance
- Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JVp014/01: Út 8:00–9:50 učebna 63, D. Gerrard
JVp014/02: St 8:00–9:50 učebna 59, D. Gerrard
JVp014/03: Út 14:00–15:50 učebna 56, D. Gerrard
JVp014/04: St 10:00–11:50 učebna 63, D. Gerrard
JVp014/05: Út 9:00–10:50 učebna 59, M. Malášková
JVp014/06: Út 11:00–12:50 učebna 59, M. Malášková
JVp014/07: St 16:00–17:50 učebna 59, B. Allan
JVp014/08: Út 17:00–18:50 učebna 59, B. Allan
JVp014/09: St 14:00–15:50 učebna 53, B. Allan - Předpoklady
- JVp013 AJ pro pedagogy - C
A pass in SZ7MP_1AB2 English for Teachers - C/JVp013 English for Teachers C. (Úspěšně absolvovaný předmět SZ7MP_1AB2 Angličtina pro pedagogy - C/JVp013 Angličtina pro pedagogy C.) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Kurz na úrovni B2 SERRJ. - Mateřské obory/plány
- předmět má 63 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of this course is to: 1) enhance students' language skills and systems to achieve B2 level of the CEFR; 2) develop students' academic and professional skills (writing a research summary; giving a presentation).
- Výstupy z učení
- By the end of the course, the student will be able to: - understand spoken LSP texts at B2 level of the CEFR; - understand written LSP texts at B2 level of the CEFR; - participate in spoken interactions dealing with relevant LSP issues at B2 level of the CEFR; - summarise the important points in longer, spoken and written texts; - use a range of specialist terminology with control; - show a good command of grammar structures at B2 level of the CEFR.
- Osnova
- Topics: 1) Education and technology; 2) Specific learning difficulties; 3) Research and science; 4) Teacher wellbeing.
- Grammar: prepositional phrases; countable x uncountable nouns; articles; a x some x any x no; conditionals.
- Literatura
- povinná literatura
- In-class materials designed for teaching ESP.
- doporučená literatura
- DVOŘÁČKOVÁ, Veronika, Dita HOCHMANOVÁ a Dita TRČKOVÁ. Anglická terminologie pro učitele Praktický průvodce. Praha: Grada, 2021, 223 s. ISBN 978-80-271-2470-1. info
- SPARLING, Thomas Donaldson, Christopher Adam RANCE a Simona KALOVÁ. English or Czenglish. Avoiding Czechisms in English. 1. vyd. . Brno: Masarykova univerzita, 2021, 319 s. ISBN 978-80-210-9965-4. URL info
- Výukové metody
- Group discussions; oral presentations; listening and reading tasks; peer review; grammar and vocabulary study.
- Metody hodnocení
- Credit requirements: 1) attendance (max. two unexcused absences); 2) continuous assessment (70%): details given in course materials; 3) oral exam (30%): presentation (2 mins + Qs) + discussion in pairs (6 mins). Students must complete all continuous assessment tasks in the teaching period and score at least 65% (45.5 pts) to sit the oral exam. Students must also score at least 65% (19.5 pts) in the oral exam to pass the course.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2 SERRJ.
Předmět je vyučován každoročně.
JVp014 Angličtina pro pedagogy - D
Pedagogická fakultajaro 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Elena Adriana Dancu, Ph.D. (cvičící)
Daniel Gerrard, M.A. (cvičící)
Mgr. Martina Malášková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Radim Herout (pomocník) - Garance
- Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Daniel Gerrard, M.A.
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JVp014/01: St 8:00–9:50 učebna 33, D. Gerrard
JVp014/02: Po 8:00–9:50 učebna 59, D. Gerrard
JVp014/03: St 10:00–11:50 učebna 22, M. Malášková
JVp014/04: Út 12:00–13:50 učebna 57, D. Gerrard
JVp014/05: St 14:00–15:50 učebna 59, E. Dancu
JVp014/06: Po 10:00–11:50 učebna 57, E. Dancu
JVp014/07: Út 16:00–17:50 učebna 59, E. Dancu
JVp014/08: Út 10:00–11:50 učebna 58, E. Dancu
JVp014/09: St 12:00–13:50 učebna 59, E. Dancu
JVp014/10: Po 16:00–17:50 učebna 59, E. Dancu
JVp014/11: Čt 10:00–11:50 učebna 51, E. Dancu - Předpoklady
- JVp013 AJ pro pedagogy - C
A pass in SZ7MP_1AB2 English for Teachers - C/JVp013 English for Teachers C. (Úspěšně absolvovaný předmět SZ7MP_1AB2 Angličtina pro pedagogy - C/JVp013 Angličtina pro pedagogy C.) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. - Mateřské obory/plány
- předmět má 63 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of this course is to: 1) enhance students' language skills and systems to achieve B2 level of the CEFR; 2) develop students' academic and professional skills (master's thesis abstract).
- Výstupy z učení
- By the end of the course, the student will be able to: - understand spoken LSP texts at B2 level of the CEFR; - understand written LSP texts at B2 level of the CEFR; - participate in spoken interactions dealing with relevant LSP issues at B2 level of the CEFR; - summarise the important points in longer, spoken and written texts; - produce a master's thesis abstract; - use a range of specialist terminology with control; - show a good command of grammar structures at B2 level of the CEFR.
- Osnova
- Topics: 1) Research and science; 2) Writing a thesis abstract; 3) Education and technology; 4) Teacher wellbeing; 5) Teaching students with specific learning difficulties.
- Grammar: prepositional phrases; countable x uncountable nouns; articles; a x some x any x no; phrasal verbs; conditionals.
- Literatura
- povinná literatura
- In-class materials designed for teaching ESP.
- doporučená literatura
- DVOŘÁČKOVÁ, Veronika, Dita HOCHMANOVÁ a Dita TRČKOVÁ. Anglická terminologie pro učitele Praktický průvodce. Praha: Grada, 2021, 223 s. ISBN 978-80-271-2470-1. info
- ŠTĚPÁNEK, Libor a Janice de HAAFF. Akademická angličtina: Academic English : průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0. info
- Výukové metody
- Group discussions; oral presentations; listening and reading tasks; peer review; grammar and vocabulary study.
- Metody hodnocení
- Credit requirements: 1) attendance (max. two unexcused absences), active participation; 2) grammar worksheets; 3) continuous assessment (65%): details given in course materials; 4) oral exam (35%): presentation (3 mins + Qs) + discussion (6 mins). Students must complete all continuous assessment tasks in the teaching period and score min. 65% (42pts) to sit the oral exam. Students must also score min. 65% (23pts) in the oral exam to pass the course.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné úkoly. V případě nápadných rozdílů mezi úrovní odevzdaných úkolů a výkony studenta/-ky ve výuce může dojít k přezkoušení. Kurz je ukončen zkouškou na úrovni B2.
Předmět je vyučován každoročně.
JVp014 Angličtina pro pedagogy - D
Pedagogická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Dita Trčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
Mgr. Lukáš Daňo (cvičící)
Daniel Gerrard, M.A. (cvičící)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Mgr. Eva Zavadilová (náhr. zkoušející) - Garance
- Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JVp014/01: Út 11:00–12:50 učebna 33, L. Daňo, D. Trčková
JVp014/02: Út 14:00–15:50 učebna 4, D. Gerrard
JVp014/03: Po 10:00–11:50 učebna 33, D. Gerrard
JVp014/04: Út 16:00–17:50 učebna 67, D. Gerrard
JVp014/05: Po 14:00–15:50 učebna 65, D. Gerrard
JVp014/06: St 10:00–11:50 učebna 59, D. Gerrard
JVp014/07: Čt 12:00–13:50 učebna 51, D. Gerrard
JVp014/08: Út 14:00–15:50 učebna 6, D. Gerrard - Předpoklady
- JVp013 AJ pro pedagogy - C
A pass in SZ7MP_1AB2 English for Teachers - C/JVp013 English for Teachers C. (Úspěšně absolvovaný předmět SZ7MP_1AB2 Angličtina pro pedagogy - C/JVp013 Angličtina pro pedagogy C.) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Kurz na úrovni B2 SERRJ. - Mateřské obory/plány
- předmět má 63 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of this course is to: 1) enhance students' language skills and systems to achieve B2 level of the CEFR; 2) develop students' academic and professional skills (master's thesis abstract and oral presentation).
- Výstupy z učení
- By the end of the course, the student will be able to: - understand spoken LSP texts at B2 level of the CEFR; - understand written LSP texts at B2 level of the CEFR; - participate in spoken interactions dealing with relevant LSP issues at B2 level of the CEFR; - produce a master's thesis abstract; - use a range of specialist terminology with control; - show a good command of grammar structures at B2 level of the CEFR.
- Osnova
- Topics: 1) Teaching students with specific learning difficulties; 2) Education and technology; 3) Writing a thesis abstract; 4) Research and science; 5) Teacher wellbeing.
- Literatura
- povinná literatura
- In-class materials designed for teaching ESP.
- doporučená literatura
- ŠTĚPÁNEK, Libor a Janice de HAAFF. Akademická angličtina: Academic English : průvodce anglickým jazykem pro studenty, akademiky a vědce. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0. info
- Výukové metody
- Group discussions; oral presentations; listening and reading tasks; peer review; grammar and vocabulary study.
- Metody hodnocení
- Credit requirements: 1) Attendance (max. three absences), active participation in classes, self-study/homework tasks; 2) Portfolio (70%); 3) Oral exam: monologue (3 mins) + discussion (6 mins) (30%). Students must score at least 65% in the portfolio to sit the oral exam (pass mark = 65%).
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2 SERRJ.
Předmět je vyučován každoročně.
JVp014 Angličtina pro pedagogy - D
Pedagogická fakultajaro 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Dita Trčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dita Hochmanová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
Daniel Gerrard, M.A. (cvičící)
Mgr. Pavla Svobodová (cvičící)
Mgr. Radim Herout (pomocník) - Garance
- Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JVp014/T01: St 26. 2. až Ne 24. 5. každou lichou středu 8:00–9:50 108, P. Svobodová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
JVp014/02: Út 11:00–12:50 učebna 51, D. Gerrard
JVp014/03: Po 11:00–12:50 učebna 5, D. Gerrard
JVp014/04: Út 16:00–17:50 učebna 6, D. Hochmanová
JVp014/05: Po 15:00–16:50 učebna 65, D. Hochmanová
JVp014/06: St 14:00–15:50 učebna 33, D. Trčková
JVp014/07: Út 8:00–9:50 učebna 59, D. Trčková - Předpoklady
- JVp013 AJ pro pedagogy - C
A pass in JVp013 English for Teachers C. (Úspěšně absolvovaný předmět JVp013 Angličtina pro pedagogy C.) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Kurz na úrovni B2 SERRJ. - Mateřské obory/plány
- předmět má 63 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of this course is to 1) enhance language skills (listening, speaking, reading and writing) and systems (vocabulary and grammar) by means of up-to-date topics related to education, school, teaching career and academic sphere to achieve level B2; 2) acquire specialist terminology for individual disciplines; 3) develop students' academic skills: (Master's thesis abstract and literature review.)
- Výstupy z učení
- By the end of the course, the student will be able to: - understand spoken LSP texts at B2 level of the CEFR; - understand written LSP texts at B2 level of the CEFR; - produce a discursive essay; - produce a Master's thesis abstract and literature review; - successfully participate in a spoken interaction dealing with relevant LSP issues at B2 level of the CEFR; - use selected specialist terminology with natural and sophisticated control; - show a good command of selected grammar structures at B2 level of the CEFR.
- Osnova
- TOPICS: 1) Research and science. 2) Writing a thesis abstract and literature review. 3) Education and technology. 4) Personality types; Multiple intelligences. 5) Teachning gifted and talented students. 6) Teaching students with specific learning difficulties. GRAMMAR: Conditionals; Articles; Countable and uncountable nouns, Quantifiers; some, any, no…; Reported speech; Sentence transformations III; Prepositional phrases; Phrasal verbs.
- Literatura
- povinná literatura
- In-class materials designed for teaching ESP.
- doporučená literatura
- SEAL, Bernard. Academic encounters : reading, study skills, and writing : content focus, human behavior. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, xx, 220. ISBN 0521476585. info
- GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
- PRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate : with key. Essex: Longman, 1999, 319 s. ISBN 9780582400184. info
- HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Grammar for first certificate with answers : self-study grammar reference and practice. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, xii, 259. ISBN 9780521690874. info
- CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
- GRUBER, Diann a Viviane DUNN. Listening : intermediate. Oxford: Oxford University Press, 1987, viii, 64. ISBN 0194534189. info
- WILSON, Ken. First certificate network. Oxford: Heinemann, 1991, 122 s. ISBN 0-435-28574-2. info
- Výukové metody
- Weekly ninety-minute seminars designed for teaching English for specific and academic purposes - activities developing students' awareness of language skills and systems within B2 level - listening and reading tasks; grammar and vocabulary practice, discussions and other speaking activities, e-learning for acquiring specialist terminology and practising grammar etc.
- Metody hodnocení
- Credit requirements: 1) Attendance (only two classes can be missed due to personal reasons), home preparation for classes, active participation in classes; 2) Submitted in-term assignments: Master's thesis abstract + literature review of Master's thesis sources in English; 3) Exam: 2 parts: A) written (parts: listening, reading comprehension, use of English, writing, terminology); level B2. Total: 70 marks; PASS MARK = 65 % (45 points). B) Oral – A) monologue + B) spoken interaction between two students. Total: 30 marks; PASS MARK = 65 % (20 marks). Only those students who have successfully passed a written part can sit for an oral part of the exam! Ústní část zkoušky mohou absolvovat výhradně ti studenti, kteří splní její písemnou část!
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- In order to be allowed to sit the final exam, students must complete all in-term assignments and meet all deadlines. Dopustí-li se student při skládání testu nemorálního jednání jako je používání různých nepovolených pomůcek ("taháků", komunikačních zařízení), opisování, vynášení/pořizování kopií zadání testů anebo jednání narušujícího průběh testu, může vyučující studenta vykázat z učebny a hodnotit stupněm "neprospěl". V případě závažného přestupku bude dán podnět disciplinární komisi k zahájení disciplinárního řízení.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2 SERRJ.
Předmět je vyučován každoročně.
JVp014 Angličtina pro pedagogy - D
Pedagogická fakultajaro 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Daniela Dvořáková (přednášející)
Mgr. Dita Trčková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (cvičící)
Mgr. Dita Hochmanová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Šárka Dohnalová (pomocník) - Garance
- Mgr. Daniela Dvořáková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JVp014/T01: Čt 21. 2. až Ne 2. 6. Čt 11:00–12:50 105, J. Kollárová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
JVp014/T02: Čt 21. 2. až Ne 2. 6. Čt 15:00–16:50 105, J. Kollárová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
JVp014/01: Út 8:00–9:50 učebna 65, D. Dvořáková
JVp014/02: Po 13:00–14:50 učebna 58, D. Dvořáková
JVp014/03: Út 14:00–15:50 učebna 59, D. Dvořáková
JVp014/04: Po 8:00–9:50 učebna 65, D. Hochmanová
JVp014/05: Út 10:00–11:50 učebna 63, D. Dvořáková
JVp014/06: Po 10:00–11:50 učebna 58, D. Hochmanová
JVp014/07: Út 12:00–13:50 učebna 63, D. Trčková
JVp014/08: St 8:00–9:50 učebna 41, D. Trčková
JVp014/09: St 14:00–15:50 učebna 63, D. Trčková - Předpoklady
- JVp013 AJ pro pedagogy - C
A pass in SZ7MP_1AB2 English for Teachers - C/JVp013 English for Teachers C. (Úspěšně absolvovaný předmět SZ7MP_1AB2 Angličtina pro pedagogy - C/JVp013 Angličtina pro pedagogy C.) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Kurz na úrovni B2 SERRJ. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. - Mateřské obory/plány
- předmět má 24 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of this course is to 1) enhance language skills (listening, speaking, reading and writing) and systems (vocabulary and grammar) by means of up-to-date topics related to education, school, teaching career and academic sphere to achieve level B2; 2) acquire specialist terminology for individual disciplines; 3) develop students' academic skills: (Master's thesis abstract and literature review.)
- Výstupy z učení
- By the end of the course, the student will be able to: - understand spoken LSP texts at B2 level of the CEFR; - understand written LSP texts at B2 level of the CEFR; - produce a discursive essay; - produce a Master's thesis abstract and literature review; - successfully participate in a spoken interaction dealing with relevant LSP issues at B2 level of the CEFR; - use selected specialist terminology with natural and sophisticated control; - show a good command of selected grammar structures at B2 level of the CEFR.
- Osnova
- TOPICS: 1) Science and research. 2) Writing a thesis abstract and literature review. 3) Education and technology. 4) Teachning gifted/talented students + multiple intelligences. 6) Teaching students with specific learning difficulties. GRAMMAR: Conditionals; Articles; Countable and uncountable nouns, Quantifiers; some, any, no…; Reported speech; Prepositional phrases; Sentence transformations III; Phrasal verbs.
- Literatura
- povinná literatura
- In-class materials designed for teaching ESP.
- doporučená literatura
- SEAL, Bernard. Academic encounters : reading, study skills, and writing : content focus, human behavior. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, xx, 220. ISBN 0521476585. info
- GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
- PRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate : with key. Essex: Longman, 1999, 319 s. ISBN 9780582400184. info
- HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Grammar for first certificate with answers : self-study grammar reference and practice. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, xii, 259. ISBN 9780521690874. info
- CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
- GRUBER, Diann a Viviane DUNN. Listening : intermediate. Oxford: Oxford University Press, 1987, viii, 64. ISBN 0194534189. info
- WILSON, Ken. First certificate network. Oxford: Heinemann, 1991, 122 s. ISBN 0-435-28574-2. info
- Výukové metody
- Weekly ninety-minute seminars designed for teaching English for specific and academic purposes - activities developing students' awareness of language skills and systems within B2 level - listening and reading tasks; grammar and vocabulary practice, discussions and other speaking activities, e-learning for acquiring specialist terminology and practising grammar etc.
- Metody hodnocení
- Credit requirements: 1) Attendance (only two classes can be missed due to personal reasons), home preparation for classes, active participation in classes; 2) Submitted in-term assignments: Master's thesis abstract + literature review of Master's thesis sources in English (must be submitted two days before the date of the oral exam); 3) Exam: 2 parts: A) written (parts: listening, reading comprehension, use of English, writing, terminology); level B2. Total: 70 marks; PASS MARK = 65 % (45 points). B) Oral – A) monologue + B) spoken interaction between two students. Total: 30 marks; PASS MARK = 65 % (20 marks). Only those students who have successfully passed a written part can sit for an oral part of the exam! Ústní část zkoušky mohou absolvovat výhradně ti studenti, kteří splní její písemnou část!
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- In order to be allowed to sit the final exam, students must complete all in-term assignments and meet all deadlines. Dopustí-li se student při skládání testu nemorálního jednání jako je používání různých nepovolených pomůcek ("taháků", komunikačních zařízení), opisování, vynášení/pořizování kopií zadání testů anebo jednání narušujícího průběh testu, může vyučující studenta vykázat z učebny a hodnotit stupněm "neprospěl". V případě závažného přestupku bude dán podnět disciplinární komisi k zahájení disciplinárního řízení.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2 SERRJ.
Předmět je vyučován každoročně.
JVp014 Angličtina pro pedagogy - D
Pedagogická fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Daniela Dvořáková (přednášející)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (cvičící)
Mgr. et Mgr. Marie Barotová (přednášející)
Mgr. Dita Trčková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lenka Zouhar Ludvíková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Daniela Dvořáková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JVp014/T01: Čt 1. 3. až St 23. 5. Čt 10:00–11:35 106, J. Kollárová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
JVp014/01: Út 7:30–9:10 učebna 63, D. Dvořáková
JVp014/02: Út 13:55–15:35 učebna 10, D. Dvořáková
JVp014/03: Út 12:05–13:45 učebna 63, D. Dvořáková
JVp014/04: Po 11:10–12:50 učebna 6, D. Dvořáková
JVp014/05: St 8:25–10:05 učebna 58, D. Trčková
JVp014/06: Po 10:15–11:55 učebna 58, M. Barotová
JVp014/07: Po 13:55–15:35 učebna 58, L. Zouhar Ludvíková
JVp014/08: Po 7:30–9:10 učebna 6, M. Barotová - Předpoklady
- JVp013 AJ pro pedagogy - C
A pass in SZ7MP_1AB2 English for Teachers - C/JVp013 English for Teachers C. (Úspěšně absolvovaný předmět SZ7MP_1AB2 Angličtina pro pedagogy - C/JVp013 Angličtina pro pedagogy C.) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Kurz na úrovni B2 SERRJ. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. - Mateřské obory/plány
- předmět má 24 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The aim of this course is to 1) enhance language skills (listening, speaking, reading and writing) and systems (vocabulary and grammar) by means of up-to-date topics related to education, school, teaching career and academic sphere to achieve level B2; 2) acquire specialist terminology for individual disciplines; 3) develop students' academic skills: (Master's thesis abstract and literature review.)
- Osnova
- TOPICS: 1) Science and research. 2) Writing a thesis abstract and literature review. 3) Education and technology. 4) Personality types; Multiple intelligences. 5) Teachning gifted and talented students. 6) Teaching students with specific learning difficulties. GRAMMAR: Conditionals; Articles; Countable and uncountable nouns, Quantifiers; some, any, no…; Reported speech; Prepositional phrases; Sentence transformations III; Phrasal verbs.
- Literatura
- povinná literatura
- In-class materials designed for teaching ESP.
- doporučená literatura
- SEAL, Bernard. Academic encounters : reading, study skills, and writing : content focus, human behavior. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, xx, 220. ISBN 0521476585. info
- GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
- PRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate : with key. Essex: Longman, 1999, 319 s. ISBN 9780582400184. info
- HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Grammar for first certificate with answers : self-study grammar reference and practice. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, xii, 259. ISBN 9780521690874. info
- CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
- GRUBER, Diann a Viviane DUNN. Listening : intermediate. Oxford: Oxford University Press, 1987, viii, 64. ISBN 0194534189. info
- WILSON, Ken. First certificate network. Oxford: Heinemann, 1991, 122 s. ISBN 0-435-28574-2. info
- Výukové metody
- Weekly ninety-minute seminars designed for teaching English for specific and academic purposes - activities developing students' awareness of language skills and systems within B2 level - listening and reading tasks; grammar and vocabulary practice, discussions and other speaking activities, e-learning for acquiring specialist terminology and practising grammar etc.
- Metody hodnocení
- Credit requirements: 1) Attendance (only two classes can be missed due to personal reasons), home preparation for classes, active participation in classes; 2) Submitted in-term assignments: Master's thesis abstract + literature review of Master's thesis sources in English (must be submitted on the date of the oral exam); 3) Exam: 2 parts: A) written (parts: listening, reading comprehension, use of English, writing, terminology); level B2. Total: 70 marks; PASS MARK = 65 % (45 points). B) Oral – A) monologue + B) spoken interaction between two students. Total: 30 marks; PASS MARK = 65 % (20 marks). Only those students who have successfully passed a written part can sit for an oral part of the exam! Ústní část zkoušky mohou absolvovat výhradně ti studenti, kteří splní její písemnou část!
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- In order to be allowed to sit the final exam, students must complete all in-term assignments and meet all deadlines. Dopustí-li se student při skládání testu nemorálního jednání jako je používání různých nepovolených pomůcek ("taháků", komunikačních zařízení), opisování, vynášení/pořizování kopií zadání testů anebo jednání narušujícího průběh testu, může vyučující studenta vykázat z učebny a hodnotit stupněm "neprospěl". V případě závažného přestupku bude dán podnět disciplinární komisi k zahájení disciplinárního řízení.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2 SERRJ.
Předmět je vyučován každoročně.
JVp014 Angličtina pro pedagogy - D
Pedagogická fakultajaro 2017
Předmět se v období jaro 2017 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Daniela Dvořáková (přednášející)
Mgr. Barbora Kašpárková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník) - Garance
- Mgr. Daniela Dvořáková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Předpoklady
- JVp013 AJ pro pedagogy - C
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Kurz na úrovni B2 SERRJ. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. - Mateřské obory/plány
- předmět má 24 mateřských oborů, zobrazit
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2 SERRJ.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)