PdF:PdSZ_STM Seminář k teorii a metod.výcho - Informace o předmětu
PdSZ_STM Seminář k teorii a metodice výchovy */
Pedagogická fakultajaro 2001
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D. (cvičící)
Mgr. František Horňák (cvičící)
doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc. (cvičící)
PhDr. Jarmila Svobodová, CSc. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Zemanová - Předpoklady
- NOW( PdSZ_TMV Teorie a metodika výchovy )
Určeno studentům Pedagogické fakulty jako součást společného základu - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogika volného času (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství biologie a geologie pro střední školy (program PřF, M-BI)
- Učitelství biologie a geologie pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PdF, M-BI)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, M-BI)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství dějepisu pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství deskriptivní geometrie pro střední školy (program PřF, M-MA)
- Učitelství deskriptivní geometrie pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PdF, M-FY)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PřF, M-FY)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, M-GR)
- Učitelství grafiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hry na klavír pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hry na klavír pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství hry na varhany pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hry na varhany pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PdF, M-CH)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, M-CH)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PdF, M-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství občanské výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství odborných předmětů zaměřených na život v rodině pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství psychologie pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství psychologie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství rodinné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství řízení sboru pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství řízení sboru pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství sólového zpěvu pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství sólového zpěvu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství technické výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství tělesné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství věd o Zemi pro střední školy (program PřF, M-GE)
- Učitelství věd o Zemi pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství vizuální tvorby pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství vizuální tvorby pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro střední školy (program FI, C-CV)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, M-IN)
- Učitelství výpočetní techniky pro střední školy (program FI, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství zeměpisu pro střední školy (program PdF, M-GR)
- Učitelství zeměpisu pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství zeměpisu pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Osnova
- 1. Koncepce globální výchovy. 2. Teorie a metodika výchovy ve studiu učitelství. 3. Normativní a situační pojetí výchovy. 4. Kázeň a ukázněnost jako společenské a pedagogické jevy. 5. Pedagogická diagnostika výchovných jevů. 6. Agresivita a šikana jako výchovné problémy. 7. Rodinné prostředí z hlediska pedagogické diagnostiky. 8. Výchovné činnosti třídního učitele. 9. Pojetí a prostředky alternativní výchovy. 10. Zdravá škola. 11. Hra jako výchovný prostředek. 12. Dítě ve sféře vlivů společenského prostředí.
- Literatura
- STŘELEC, Stanislav. Kapitoly z teorie a metodiky výchovy I. Brno: Paido, 1998, 189 stran. ISBN 8085931613. info
- HORKÁ, Hana a Alena HRDLIČKOVÁ. Výchova pro 21. století : koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 1998, 101 s. ISBN 8085931540. info
- Klíčové dovednosti učitele :cesty k lepšímu vyučování. Edited by Chris Kyriacou, Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 155 s. ISBN 80-7178-022-7. info
- HORKÁ, Hana. Teorie a metodika ekologické výchovy. Brno: Paido, 1996, 75 s. ISBN 8085931338. info
- ŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi :jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995, 95 s. ISBN 80-7178-049-9. info
- SVOBODOVÁ, Jarmila a Vladimír JŮVA. Alternativní školy. Brno: Paido, 1995, 76 s. ISBN 80-85931-00 -1. info
- KARNS, Michelle. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem :zásady a cvičení. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995, 151 s. ISBN 80-7178-032-4. info
- PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1995, 234 s. ISBN 80-85498-27-8. info
- CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy :jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. 1. vyd. Praha: Portál, 1994, 289 s. ISBN 80-7178-014-6. info
- MARÁDOVÁ, Eva, Jana MARHOUNOVÁ, Evžen ŘEHULKA a Stanislav STŘELEC. Kapitoly z rodinné výchovy :pro střední školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1992, 157 s. ISBN 80-85298-84-8. info
- BLÍŽKOVSKÝ, Bohumír. Systémová pedagogika pro studium a tvůrčí praxi :celistvé a otevřené pojetí výchovy; škola plného života - celý život školou; tvorba výchovně vzdělávací soustavy školy jako dílny lidskosti. Vyd. 1. Ostrava: Amosium servis, 1992, 303 s. ISBN 80-85498-18-9. info
- Dětská práva : dokumenty a informační materiály o ochraně dětí. 1. vyd. Praha: Pedagogický ústav J.A. Komenského, 1991, 149 s. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář
- Informace učitele
- Seznam kruhů, které si zapisují předmět v jednotlivých semestrech najdete na nástěnce vedle rozvrhů vždy na začátku semestrů.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2001, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2001/PdSZ_STM