PdF:SZ7BP_AVT Aplikovaná výp. technika - Informace o předmětu
SZ7BP_AVT Aplikovaná výpočetní technika
Pedagogická fakultajaro 2005
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Pavel Konupčík (cvičící)
- Garance
- PaedDr. Pavel Konupčík
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská - Předpoklady
- Zápočet z předmětu "Informační technologie I".
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/16, pouze zareg.: 0/16, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/16
Jiné omezení: Znalost práce na počítači - Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství vizuální tvorby pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství základů společenských věd pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Cíle předmětu
- Posluchač má hlouběji poznat pedagogické aspekty při využívání moderní vizuální techno-logie v pedagogické praxi. Realizovat přípravu na vyučovací jednotku s využitím didaktic-kých technologií. Jako zdroj informací při přípravě učitele využít Internetu: prostudovat vybrané WWW stránky MŠMT a další s pedagogickou tématikou. Zpracovat kopírováním a střihem videopořad pro výukové účely. Připravit prezentaci realizovanou programem PowerPoint.
- Osnova
- 1/ Didaktická aplikace zpětného projektoru a vizualizéru s využitím jejich příslušen- ství v pedagogické praxi. Možnosti velkoplošné projekce. 2/ Aplikovat diaprojekci a epiprojekci ve vyučovacím procesu. Příprava vhodných podkladů pro projekci. Zhodnotit možnosti digitálního fotoaparátu a jeho využití při práci učitele. 3/ Stanovit využití multimedií při přípravě učitele na vyučování a při sebevzdělání učitele. Ověřit činnost digitálních médií: CD-ROM, DVD. 4/ Seznámit se s didaktickou aplikací multimediálního programu. Zvládnout techniku získávání informací prostřednictvím multimédií a Internetu. Umět pracovat s informačním systémem MU v Brně. Posoudit možnosti využití multimediálních CD ROM titulů ve školní výuce. 5/ Projekce výukového videopořadu, výběr a střih vhodného videopořadu pro výuku. Pedagogické využití videomagnetofonu, televizního přijímače a teletextu při přípravě na výuku a ve výuce. 6/ Záznam pomocí separátní snímací kamery, přepis a střih záznamu z videokamery na videokazetu VHS s uplatněním pedagogických zásad. Možnosti využití videokamery v pedagogické praxi. 7/ Příprava obrazové předlohy pro zpětný projektor, vizualizér, epiprojektor, k vybranému učivu realizovaná na PC. Příprava materiálů pro WWW stránky. 8/ Příprava prezentací k vybranému tématu, jako motivace ve výuce i mimoškolní činnosti realizovaná programem PowerPoint.
- Literatura
- Viz informace učitele
- Metody hodnocení
- Konzultace, cvičení, zápočet. Požadavky k zápočtu: viz osnova, seminární práce
- Informace učitele
- Odborná literatura : Konupčík,P. - Kryzan,O. Multimediální cvičení z didaktických technologií.Brno:PdF MU, 2004. Konupčík,P. Didaktické technologie pro pedagogické pracovníky. Brno:PdF MU, 2002. Konupčík,P. Cvičení z didaktických technologií. Brno:PdF MU, 2002. Stojan, M. Didaktická a výpočetní technika pro 1. st. ZŠ 1. Brno: PdF MU, 1986. Rambousek, V. aj. Technické výukové prostředky. Praha: SPN, 1989. Kopřiva, J. Videodidaktika. Brno: PdF MU, 1986. Tauš, G. Video. Praha: SNTL, 1990. Stružka, A. Videotechnika v praxi. DT Brno, 1990. Stojan, M. aj. Informační technologie I.díl.Brno: MU, 1993. Hrbáček, J. Základy práce s PC. Brno: MSD, spol.s.o., 2002. Franců, M. Word 6.0 pro Windovs. Brno: MU, 1997. Růžička, O. Word 2000. Brno: CCB s.r.o., 2000. Magera, I. Microsoft PowerPoint 2000 CZ. Brno: CCB s.r.o., 2000. Kukučka, J. Internet. Brno: CCB s.r.o., 2000.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2005, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2005/SZ7BP_AVT