PdF:SP4BP_DRV2 Dramatická výchova 2 - Informace o předmětu
SP4BP_DRV2 Dramatická výchova 2
Pedagogická fakultajaro 2006
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová - Předpoklady
- - studium odborné literatury - scénář divadla Fórum - záznam průběhu a realizace divadla Fórum pro žáky se speciálními potřebami - zpětné hodnocení zúčastněné skupiny
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Český jazyk a literatura (program PdF, N-SS)
- Hlasová výchova (program PdF, N-SS)
- Hra na klavír (program PdF, N-SS)
- Hra na varhany (program PdF, N-SS)
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Matematika (program PdF, N-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství dějepisu pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství hry na klavír pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hry na varhany pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství informatiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství řízení sboru pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství sólového zpěvu pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství tělesné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství tělesné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství vizuální tvorby pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství základů společenských věd pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Vizuální tvorba (program PdF, N-SS)
- Výtvarná výchova (program PdF, N-SS)
- Základy společenských věd (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Předmět je koncipován jako jednosemestrální projekt zakončený realizací Divadla Fórum v integrovaných třídách. Divadlo Fórum se zabývá problémovými tématy (např. přijetí kolektivem, šikana,odlišnost jedince)a jejich řešením. Studenti jsou seznámeni s různými cvičeními, technikami a hrami, které tento typ divadla využívá. Dále pomocí těchto technik pracují v menších skupinách na zvoleném problémovém tématu. Vytváří krátký divadelní příběh a scénář se špatným koncem. Ten pak nabízí a hrají před třídou, které se problémy týkají. Divadlo Fórum vede diváka k uvědomění si, že každý má možnost ovlivnit a alespoň nepatrně změnit dění kolem nás a to i v reálném životě.
- Osnova
- Historie Divadla Fórum (DF) Různé podoby DF Použití DF v českých podmínkách Divák, herci, joker Hry, cvičení a techniky používané v DF Výběr problémového tématu Tvorba příběhu Stavba příběhu skrze improvizaci Práce na scénáři Realizace DF na ZŠ Zpětné hodnocení
- Metody hodnocení
- Život a dílo Augusto Boala Historický a politický vývoj Brazilie Hlavní principy DF Předložení portfolia Celkové hodnocení projektu
- Informace učitele
- ČERMÁKOVÁ, I. Augusto Boal a dramatická výchova. In: Tvořivá dramatika. Praha : ARTAMA, 1999, č. 1, s. I. ISSN 1211-8001. HAVRÁNKOVÁ, A.; KRAUSOVÁ, Z. Techniky Augusta Boala jako inspirace pro školní dramatickou výchovu. In: Tvořivá dramatika. Praha : ARTAMA, 2003, č. 2, s. III. ISSN 1211-8001. UCHYTILOVÁ, B. Divadlo forum Augusta Boala. In: Tvořivá dramatika. Praha : ARTAMA, 2003, č. 2, s. I. ISSN 1211-8001 BOAL, A. Games for Actors and Non Actors. London : Routledge, 1992. ISBN 0-415-06154-7. BOAL, A. Legislative Theatre. London : Routledge, 1998. ISBN 0-415-18241-7. BOAL, A. The Rainbow of Desire. London : Routledge, 1995. ISBN 0-415-10349-5. BRAUN, K. Druga Reforma Teatru?. Praha : Divadelní ústav, 1993. ISBN 80-70008-037-X. HENDL, J. Lidové divadlo Augusto Boala jako prostředek třídního boje v Latinské Americe. Praha : Kulturní dům hl. města Prahy, 1983. KOLÁŘ, M. Skrytý svět šikanování ve školách. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-123-1. MACKOVÁ, R. Divadlo Fórum v našich podmínkách. In: Gymnasion. Praha: PŠL, 2004, č.1, s. 35 38. ISSN 124-603 X. MACKOVÁ, R. Divadlo Fórum. Postupy Augusto Boala v práci s dospívajícími u nás. Brno: JAMU, 2002. DP 2175.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2006/SP4BP_DRV2