AJ_SLD2 Výuka AJ u dětí se specifickými poruchami učení 2

Pedagogická fakulta
jaro 2007
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Dr. Rita Chalmers Collins (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová
Rozvrh
St 18:00–19:40 učebna 7
Předpoklady
AJ_SLD Specifické poruchy učení
Completion of AJ_SLD or approval by instructor
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
This course will examine theories and techniques for teaching English as a foreign language to learners with specific learning disabilities. Information, resources and examples of teaching methods used in the United States will be provided. Students will discuss various theories and methods that are used for teaching learners with SLD and learn how to develop materials and activities.
Osnova
  • COURSE OBJECTIVES 1. To provide an overview of educational theories and teaching methods 2. To develop an accessible resource base 3. To give students an opportunity to synthesize American and Czech practices in working with this specific population of learners 4. To allow students to use English communication in one-to-one, small group and whole class situations while discussing pedagogical practices. Tentative Schedule WEEK TOPIC 1 Introduction and overview 2 Definitions and establishing place 3 Metacognition 4 Phonetics 5 Questioning 6 Direct instruction 7 Orton-Gillingham 8 Mapping 9 Reading recovery 10 Integration 11 Accommodations 12 Wrap-up
Literatura
  • Articles on Moodle at course site and handouts from instructor
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz
Rita Collins, Ed.D Room 308 collinsrita@yahoo.com
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2008, jaro 2009.