PdF:RJ2BP_PJC4 Praktická jazyková cvičení IV - Informace o předmětu
RJ2BP_PJC4 Praktická jazyková cvičení IV
Pedagogická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. - Rozvrh
- Po 9:45–10:30 učebna 62
- Předpoklady
- Znalost ruského jazyka alespoň na úrovni 2. ročníku.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získat základní vědomostí z praktických jazykových cvičení. Dále pak nácvik ústního i písemného projevu, gramatických a komunikativních dovedností. Hlavní důraz předmětu je kladen na rozvíjení komunikativních dovedností na základě dialogu, besed a diskusí v rámci aktuálních konverzačních témat. Zásadní složkou předmětu je zdokonalování ústního projevu po stránce fonetické, lexikální i gramatické. Studenti souběžně rozvíjejí své dovednosti poslechu a čtení při práci s texty a aktuálními periodiky.
- Osnova
- 1. Současná masmédia 2. Internet jako síť sítí 3. Mobilní telefonní spojení 4. Poštovní služba 5. Doprava 6. Slovesa pohybu v ruštině 7. Veřejná hromadná doprava
- Literatura
- TALICKÁ, J. KORYČÁNKOVÁ, S. Russkaja reč. Scenarii neprinuždennogo obščenija. Díl I. Brno: MU, 1994, 1996.
- GLAZUNOVA, O.I. Davajtě govoriť po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
- Ruská aktuální periodika, Internet.
- ARŤUNOV, A.R. Česko-ruské ekvivalenty podle témat a situací. Moskva: 1988. 336 s. ISBN 5-200-002 82-6.
- NEKOLOVÁ, V. a kol. Ruština nejen pro samouky. Praha: Leda, 2002. 536 s. ISBN 80-85927-96-9.
- Metody hodnocení
- Seminář. Docházka 80% (tolerují se 2 neúčasti). Zkouška - skládá se z části písemné a ústní. Pro získání zkoušky je student povinen napsat alespoň dvě dílčí písemné práce dle termínů v průběhu semestru. Písemná část zkoušky - písemný test shrnující učivo daného semestru. Po úspěšném napsání písemné části student ústně odpovídá na 2 zadané otázky dle konverzačních témat(1. ze zimního semestru, 2. z letního semestru), dále tzv. četbu (ruská kniha - 250 s.) a poslech (audio, video, DVD). Předloží také k nahlédnutí slovníček nových frází z četby. Hodnotí se gramatická správnost, obsah a použitá slovní zásoba, správná výslovnost a intonační konstrukce.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Informace učitele
- Doporučuji studentům průběžnou přípravu na každý seminář. Slovíčka je nejlépe se učit nikoli jako oddělená slova, ale jako celé fráze, příp. části vět a krátké věty. Na každou hodinu si připravte informaci z ruskojazyčného internetu. Vyhledávejte pouze ta témata, která jsou vám blízká a k nimž máte sami co říci. Obohatíte tak svou slovní zásobu novým lexikem. Výuka každého jazyka je věc náročná - nepodceňujte ji!
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2007/RJ2BP_PJC4