PdF:RJ2BP_RZS1 Ruština pro začátečníky 1 - Informace o předmětu
RJ2BP_RZS1 Ruština pro začátečníky 1
Pedagogická fakultajaro 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Halina Cvrková, Ph.D. (cvičící), PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D. (zástupce)
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Nataša Vrbová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 120 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/120, pouze zareg.: 0/120 - Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na varhany se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - francouzský jazyk (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - německý jazyk (program PdF, B-SPE)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství dějepisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství chemie pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství rodinné výchovy a výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Cíle předmětu
- Osvojení a zdokonalování základních komunikativních dovednosti na základě práce s textem, čtení s porozuměním, nácviku ústního i písemného projevu, poslechu originálních audio nahrávek v ruštině. Gramatické učivo. Překladová cvičení. Lexikální učivo. Pozornost je věnována upevnění grafického systému ruského jazyka.
- Osnova
- Tematické okruhy - viz prvních 10 lekcí učebnice Rustina nejen pro samouky: 1. - 7. lekce osvojení grafického systému audioorální kurz. 8. Seznamte se. 9. Jak se máte? 10.Telefonování. Gramatické učivo: Nácvik výslovnosti, psaní, čtení. Podstatná jména. česjíé sloveso mít koho, co. Sklonování zájmen nás, tento. minulý čas. skloňování zájmen kdo, co. ten. Skloňování zájmen, on, ona, ono, oni. Skloňování záujmen můj, tvůj, svůj. Zajmena eho, její, jejich. Příslovce. Věty vyjadřující existenci. Sloveso být v ruské větě. Slovesa 1. časování. Budoucí čas nedokonavých sloves. Slovesa 1. časování s přízvukem na koncovce. Vyjádření vazby Já mám. Číslovky 1 až 20, 30, 40 v 1. pádě. Skloňování podst. jmen ženského rodu v jedn. čísle. Slovesa 2. časování.
- Literatura
- NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. Vydání 1. Praha: LEDA, 2002, 535 stran. ISBN 8085927969. info
- NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. 1. Praha: LEDA, 2002, 1 magnetof. info
- Jelínek, Stanislav. a kol. Raduga 1. Učebnice. Ruština pro střední a jazykové školy. Plzeň: Nakladatelství FRAUS. 1996. 247 s. ISBN 80-85784-70-X.
- Svobodová, Je. Ruský jazyk pro začatečníky 1.Plzeň:Zapadočeská univerzita. 2000. 95 s. ISBN 80-7082681-9.
- Metody hodnocení
- Požadavky k zápočtu 1. Pravidelná aktivní účast na seminářích, tolerance dvou absencí za semestr, tj. 80 % účast, průběžné plnění zadávaných úkolů na základě osvojené teoretické látky a odborné terminologie. 2. Zvládnutí písemné zápočtové práce z probrané látky.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Informace učitele
- Doporučuji pravidelnou týdenní přípravu po jednotivých krocích z hodiny na hodinu, aby student mohl probranou látku dostatečně zafixovat a zautomatizovat.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2007/RJ2BP_RZS1