PdF:SZ2BP_SLE1 Sch. pol., sch. syst. and leg. - Course Information
SZ2BP_SLE1 School policy, school system and legislative I
Faculty of EducationSpring 2008
- Extent and Intensity
- 1/0/0. 3 credit(s). Recommended Type of Completion: zk (examination). Other types of completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- PaedDr. Jan Šťáva, CSc. (lecturer)
- Guaranteed by
- PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: PaedDr. Jan Šťáva, CSc. - Timetable of Seminar Groups
- SZ2BP_SLE1/01: Tue 8:50–9:35 učebna 50, J. Šťáva
SZ2BP_SLE1/02: Tue 9:45–10:30 učebna 50, J. Šťáva
SZ2BP_SLE1/03: Wed 13:15–14:10 učebna 35, J. Šťáva - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- English Language and Literature with a view to Education (programme PdF, B-SPE)
- Czech Language and Literature for Education (programme PdF, B-SPE)
- French Language and Literature (programme FF, B-SPE)
- Music for Education (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in History (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Physics (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Music (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Chemistry (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Mathematics (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in German Language and Literature (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Civics (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Natural Science (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Special Education (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Technology and IT Education (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Arts (programme PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School Teacher Training in Geography (programme PdF, B-SPE)
- Russian Language and Literature (programme FF, B-SPE)
- Special Education (programme PdF, B-SPD)
- Special Education for Education (programme PdF, B-SPE)
- Visual Arts for Education (programme PdF, B-SPE)
- Arts for Education (programme PdF, B-SPE)
- Basics of Social Studies for Education (programme PdF, B-SPE)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je poskytnout studentům orientaci v současném školském systému České republiky, v jeho organizaci, řízení a evaluaci, a také v koncepčních otázkách vzdělávání a výchovy. Měli by si vytvořit přehled o právní problematice ve školství (školská legislativa), znát základy školského (třídního) managementu a být připraveni na týmovou spolupráci v rámci pedagogického sboru školy.
- Syllabus (in Czech)
- *Školství a školský systém jako obraz stavu společnosti, školská politika EU, nejznámější evropské projekty zaměřené na školství a vzdělávání. *Školská politika ČR. *Národní program rozvoje vzdělávání v ČR a kurikulární dokumenty *Struktura českého školství a vzdělávací systém. *Školský management. *Financování školství. *Marketing školy. *Žákladní školská legislativa. *Evaluace školy, výchovy a vzdělávání. *Řízení provozu školy. *Klima školy a klima třídy. *Spolupráce vedení školy s jinými organizacemi.
- Literature
- RYBÁŘ, Radovan. Nové přístupy ve výuce společenských věd (New approach on education social sciences). In Nové přístupy ve výuce společenských věd. první. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2006, p. 32 - 39. ISBN 80-7204-457-5. info
- PRÁŠILOVÁ, Michaela. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, 212 s. ISBN 8024414155. info
- FRIEDL, Arnošt. Školské zákony :(školský zákon, zákon o pedagogických pracovnících, zákon o výkonu ústavní výchovy a ochranné výchovy) : zapracovány prováděcí předpisy : komentář : seznam platných předpisů MŠMT, souvisejících předpisů ČR. Praha: Eurounion, 2005, 701 s. ISBN 8073170434. info
- PRÁŠILOVÁ, Michaela. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro učitele. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2003, 164 s. ISBN 8024406764. info
- Školský management I : mezinárodní sborník. Edited by Ludvík Eger - Dagmar Jakubíková. 1. vyd. V Chebu: Západočeská univerzita, 1999, 106 s. ISBN 8070825871. info
- EGER, Ludvík. Efektivní školský management. Vyd. 1. Plzeň: Vydavatelství Západočeské univerzity, 1998, 224 s. ISBN 80-7082-430-1. info
- SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing školy. 1. vyd. Zlín: EKKA, 1996, 382 s. ISBN 80-902200-8-8. info
- SVOBODA, Jiří. Úvod do teorie a praxe školského managementu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1995, 160 s. ISBN 8071840254. info
- BACÍK, František, Jaroslav KALOUS and Jiří SVOBODA. Úvod do teorie a praxe školského managementu. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1995, 256 s. ISBN 8071840106. info
- Assessment methods (in Czech)
- V průběhu semestru vypracování seminární práce a vyplnění dotazníků(téma bude určeno na 1. přednášce), kterou studující předloží u zkoušky. Zkouška bude realizována písemným testem. Kdo neuspěje (60% úspěšnosti v testu) absolvuje zkoušku ústně.Součástí absolvování předmětu je test z BOZP,za který úspěšní studenti obdrží osvědčení.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2008, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2008/SZ2BP_SLE1